Skocz do zawartości

YAK 88'EF /23.09 filmik/


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 110
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
No muszę przyznać, że zmartwił mnie dość poważnie tytuł ale widzę, że to tylko taka zmyłka;) uff...

Łukasz,

To fakty nie zmyłka. Świadkowie stwierdzili,że to wręcz niemożliwe.Zanim podszedłem na miejsce kraksy już w myślach wybierałem nowy model. A tu niespodzianka :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem tak samo wczoraj w superstarze, zmienilem smiglo, podregulowalem gaznik, i sie chyba wir w baku wlaczyl :P paliwo mi sie skonczylo na wysokosci ok 15m tyle ze przelatywalem akurat przed soba. Skonczylo sie ladowaniem na wyczucie z 200m dalej. Na szczescie dookola wszedzie mam laki, i obylo sie bez jakichkolwiek uszkodzen :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

prawie tydzeń mojej pracy przy Yaczku po kraksie. Efekty przedstawiam na zdjęciu.

Maska jest odbudowana. Konstrukcję kadłuba również odbudwałem gdzie było trzeba.

Najważniejsze,że lata tak samo jak przedtem.Poniżej Yaczek po liftingu - już po 5 lotach.

y52.jpg

y53.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

Yaczek wykonał już ponad 20 lotów i można powiedzieć, że jest już wstępnie ustawiony.

Zmieniłem kąt silnika o 0,5 st w górę i zmniejszyłem wychylenia wysokości oraz lotek w low rate.Żyletka wymaga domiksowania tylko 2% wysokości !

Na śmigle Biela 23x8 silnik osiąga 6450 rpm, co chyba można będzie jeszcze poprawić regulacją długości całego wydechu.

y60.jpg

y61.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

dziś ustawiłem prawidłowo wydech.Dla silnika DA 50 długość całego wydechu mierzona od wylotu z cylindra do łączenia na tłumiku powinna wynosić ok. 760 mm.Skróciłem kolektor o 5 cm i efekt był natychmiastowy.Silnik na śmigle 23x8 Biela wkręca się na 7000 obr. .Przy tych obrotach rura pięknie "gra". W efekcie uzyskałem obroty max większe o 400.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zeby tylko ten DA nie skonczyl jak ten:

http://pfmrc.eu/viewtopic.php?p=88566&sid=6081eb488c1a3c755cf298038bb71893#88566

czego oczywiscie nikomu nie zycze.

Rezonans daje przyrost mocy przy maksymalnych obrotach dla ktorych jest strojony. Moim zdaniem w modelu 3D troche sie to mija z celem. Moze niekiedy warto sie zastanowic i dac ciut wiekszy silnik (wiadomo ze i niestety ciezszy) i miec zapas mocy przy normalnym obciazeniu silnika, i nie zastanawiac sie czy sie nie przegrzewa, ile jeszce pociagnie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież bardzo wiele modeli lata na rezonansie, od takich jak te 2.30 po wielkie 3.30. Wydaje mi sie, że w przypadku tego DA którego przypadek przytoczyłeś to nie rezo była bezpośrednią przyczyna zatarcia a jedynie jednym z wielu czynników. A może wada fabryczna? skaza materiałowa? zła mieszanka oleju? W yaku jest dość duża maska ale czy wpadające tam powietrze studzi wystarczająco dobrze czy może rozchodzi sie po ściankach i wylatuje? Może warto pomyśleć nad jakimś kierowaniem tego strumienia na cylinder.

 

Tak tylko głośno myślę;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.Silnik na śmigle 23x8 Biela wkręca się na 7000 obr. .Przy tych obrotach rura pięknie "gra". W efekcie uzyskałem obroty max większe o 400.

tylko uważaj Kuba z tym rezonansem bo ja swojego DA zabiłem odstrzeliło cylinder

pewnie widziałeś temat Darka "dla zwolenników DL"

dałem od razu więcej oleju(1:30)a było 1:40 i cofnąłem rezonans o 2cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko uważaj Kuba z tym rezonansem bo ja swojego DA zabiłem odstrzeliło cylinder

pewnie widziałeś temat Darka "dla zwolenników DL"

dałem od razu więcej oleju(1:30)a było 1:40 i cofnąłem rezonans o 2cm

Paweł dzięki za informację,

trochę zmniejszę obroty,tak profilaktycznie i więcej oleju też nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

niestety nawet najlepsi producenci popełniają błędy.Okazało się mianowicie,że Yak ma nieprawidłowy kąt zaklinowania statecznika poziomego. Opis takich samych błędów znalazłem na zagranicznym forum. Poprawka nie była zbyt trudna, tylko wymagająca dużej dokładności. Statecznik poszedł w dół tylko o 1,5 stopnia, a zmiany w zachowaniu modelu miło mnie zaskoczyły. Model dużo stabilniejszy przy harrierze,windzie- mało "wing rocka".

Dla ewntualnych przyszłych nabywców uwaga by sprawdzić kąty - skrzydło i statecznik mają być w tym modelu ustawione na zero !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.