Grześ Opublikowano 1 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2008 Witam Jakub. Spogladając na twoje zdjęcia rzuciło mi się w oczy zdjęcie ze zbiornikiem ,a że nie jest czarno białe to myślę że powinieneś wymienić korek gumowy z czarnego na brązowy :?: . Czarny do metanolu a brązowy do benzyny,ten może ci rozpuściś :!: . A może tak producent proponuje . Pozdrawiam Grześ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vidlak Opublikowano 1 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2008 Cześć Kupiłem ostatnio korek (też firmy Kavan) do zmiany zbiornika z żarowego na benzynę i też jest czarny. Mam sie obawiać ? EDIT:Dodano fimę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakubk Opublikowano 1 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2008 Witam, Łukasz dziękuję za zwrócenie uwagi na ten element.Stosowałem opaski nylonowe z powodzeniem już w zbiorniku mojego porzedniego modelu Extra CARF.Robiłem przegląd tego podzespołu i nie zauważyłem żadnych zmian w wyglądzie opasek. Spotkałem też takie rozwiązania na forum Flying Giants.Dzięki. Grześ, dziękuję za zwrócenie uwagi na ten detal.Korek który widać na zdjęciu nie jest z fabrycznego zestawu Dubro,ten zamieniłem na rekomendowany do benzyny korek firmy Kavan. Całość nabyłem u Kolegi W.Dzika w Arthobby.W trakcie montażu zastanawiałem się kilkakrotnie czy to aby jest właściwy korek.Reki nie dam sobie uciąć.Metka na korku była odpowiednia.Firma Kavan nie wzbudza watpliwości.Firma Arthobby raczej też. Napewno byłbym spokojniejszy z korkiem czrwonym z odpowiednim oznaczeniem na gumie. Ten zamontowany nie ma oznaczenia na wyprasce ale jest dużo twardszy od silikonowego z zestawu.Przy potarciu wydaje tez inny zapach. Czy ktoś z Kolegów miał już do czynienia z takim korkiem ? Grześ dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkarll Opublikowano 1 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2008 cześć Jakub brałem kiedyś czarne korki z arthobby , nie rozpuszczały się , z tymi kolorami to chyba raczej zależy od producenta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakubk Opublikowano 1 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2008 cześć Jakubbrałem kiedyś czarne korki z arthobby , nie rozpuszczały się , z tymi kolorami to chyba raczej zależy od producenta Cześc Darek, uuuuuff, to już mi dużo lżej. Ale mogli by goście z Kavan oznaczać te koreczki dla porządku ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tikicaca Opublikowano 1 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2008 mam tez te korki, i na opakowaniu bylo napisane ze zestaw do benzyny razem z czarnym wezykiem, mysle ze to wystarczy korek nie rozpuszcza sie :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarekJ Opublikowano 2 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 Mam przed sobą uniwersalny zestaw Sullivana (zbiornik, armatura, korki). Są dwa korki, szary i czarny. W opisie jest wyraźnie powiedziane, że czarny należy użyć do benzyny. Tak więc z tymi kolorami jest różnie i należy po prostu użuwać zgodnie z instrukcją producenta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakubk Opublikowano 4 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2008 Witam, powooooli kończę składanie Yaka. W oczekiwaniu na prawidłowy kolektor wydechu z KS dokończyłem zasilanie zapłonu. Zastosowałem Lipo 1800 20C 7,4V oraz Power Box Smart Switch - włącznik ze wskażnikiem napięcia aku i regulator napięcia Power Box.Wlew paliwa Hangar 9 Na popychaczu gazu zastosowałem łączniki "Sullivan" Stabilnośc połączenia, łatwość rozłączenia do serwisu oraz częściowo amortyzacja drgań , to główne atrybuty tego złącza.Stosowałem je już z powodzeniem w poprzedniem modelu. Serwo gazu ma już swoje miejsce ,ale przy wersji z rezonansem trzeba było nieco je podnieść. Niestey kabinka wymagała trochę pracy, nie była idealnie dopasowana. cdn... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DJDIT Opublikowano 12 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 Powiedz mi prosze czy ten Power Box Smart Switch ma tylko obsługiwać zapłon ? wlasnie ogladam to na zdjęciu i sa zwykłe cieniutkie przewody jak w serwach które tak naprawde nie daja wiecej jak 5A ;-) do zapłonu w sam raz, do zasilania całej elektroniki juz raczej nie (wydajnosc 20A ale przewodziki tego nie przeniosą) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakubk Opublikowano 12 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 Powiedz mi prosze czy ten Power Box Smart Switch ma tylko obsługiwać zapłon ? wlasnie ogladam to na zdjęciu i sa zwykłe cieniutkie przewody jak w serwach które tak naprawde nie daja wiecej jak 5A ;-) do zapłonu w sam raz, do zasilania całej elektroniki juz raczej nie (wydajnosc 20A ale przewodziki tego nie przeniosą) Witam Darku, producent podaje w instrukcji wydajność max 20A pod warunkiem zastosowania odpowiedniego złącza i odpowiednich przewodów.To tak trochę na wyrost. Układ może przenieść takie wartości. Praktycznie pewnie te 5A jest normą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakubk Opublikowano 12 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 Witam, pora kończyć budowę Yaka ! Dotarł kolektor więc wydech jest zmontowany. Niestety ktoś się troche pomylił w obliczeniach szerokości tunelu. Rura się mieści, ale zamocowanie już nie. Comfort mounting KS jest faktycznie dobrym rozwiązaniem. Tłumik zamocowany jest na gumowych lordach.Do zamocowania trzeba było dodać dość mocną półkę w środku i otworzyć tunel na boki by zmieścić mocowanie.Potem tunel zamknąłem. Pomimo podniesienia serwa gazu w górę, odległość do wydechu wydała mi się zbyt bliska. Zastosowałem osłonę serwa z grubej gumy silikonowej. W środku wszystko już na swoim miejscu. Na zasilanie zastosowałem 2 pakiety Lion po 2600 mAh każdy i manager zasilania Power Box Sensor. Pozostało dopasować maskę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakubk Opublikowano 30 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 Witam, Yaczek oblatany.Ogólne wrażenia bardzo pozytywne. Na smigle Biela 24x8 obroty max 6090 rpm. Wykonałem dzis tylko jeden lot. Na Chobocie dziś tłok ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pa_Czyz Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 Gratulacje, Piękny model, no i bardzo dobrze wyposażony. Sam mam chrapkę na 110" wersje :twisted: Ja dzisiaj oblatałem swojego yaczka z topmodel, konstrukcyjnie są praktycznie identyczne. Planujesz starty w F3M?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkarll Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 testowaliśm różne śmigła i najlepiej z tą rurą było na śmigle 23/8 Bieli ciąg 15 kg a obroty z tego co pamiętam coś około 7 tyś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borys Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 Witam Jak widze po oblocie, mój Yaczek też oblatany wczoraj na nowym DA85 jestem zadowolony z tego silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakubk Opublikowano 31 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 Gratulacje,Piękny model, no i bardzo dobrze wyposażony. Sam mam chrapkę na 110" wersje :twisted: Ja dzisiaj oblatałem swojego yaczka z topmodel, konstrukcyjnie są praktycznie identyczne. Planujesz starty w F3M?? Witam, dziekuję i gratuluję.Teraz kilka drobnych poprawek i latanie,latanie,latanie.F3M ...może? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakubk Opublikowano 31 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 testowaliśm różne śmigła i najlepiej z tą rurą było na śmigle 23/8 Bieli ciąg 15 kg a obroty z tego co pamiętam coś około 7 tyś Witam, dzięki Darek.Spróbuję na mniejszym śmigle. A Twoja maszyna latała ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakubk Opublikowano 31 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 Witam Jak widze po oblocie, mój Yaczek też oblatany wczoraj na nowym DA85 jestem zadowolony z tego silnika. Witam, To pięknie ! Ten model z tym silnikiem to dobry zestaw ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pa_Czyz Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Widzę że ten weekend był ogólnie bogaty w obloty U nas na lotnisku były trzy nowe modele :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakubk Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Witam, Yaczek nie ma łatwego życia. W ostanią sobotę zgasł silnik.Niestety w zawisie na wysokości ok 6 m nad ziemią. Yaczek zrobił skobel i pionowo trafił w glebę.Ku memu zdziwieniu i wszystkich obecnych uszkodzenia okazały się symoliczne jak na taki wypadek. Skrzydła całe , ogon również , kadłub ma kilka drobnych pęknić konstrukcji. Silnik również ok. Yaczek lata świetnie i przeżył taki crash test i to na 5 ! Jestem pod wrażeniem i wszyscy świadkowie też ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.