chaosmaker Opublikowano 2 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 Witam I nadszedł czas na kolejny model ESA - poprzednicy albo przeszli do krainy wiecznych łowów albo przytyli na tyle że wyklucza ich to z udziału w zawodach - a wydawało by się że Ca tak niewiele waży ... Wybór padł na model Ki -84 z Cyber Fly . Po krótkiej rozmowie , kolega Marek wyciął mi kolejny model w wersji z grubszym kadłubem . Dzięki temu kijanka będzie fajniej wyglądała a wiadomo powszechnie że ładne modele lepiej latają )). Co prawda , lepszy wygląd nie powoduje wzrostu umiejętności pilota ale znacznie poprawia jego samopoczucie ... ( bynajmniej moje ) Tak wygląda kadłub po odcięciu zbędnych elementów - niezły klocek co ?! Waga kadłuba to 64 gr - zobaczymy jak będzie po oszlifowaniu ... 40 minut później .... po intensywnym działaniu nożyka , papieru ściernego i żelazka waga kadłuba stopniała do 46 gr. - myślę że to dobry wynik CDN Dziś doszedł silnik - zaczyna się robić poważnie cdn. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chaosmaker Opublikowano 4 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2012 Długo zastanawiałem się gdzie wsadzić serwo wysokości , w tachikawie umieściłem je w skrzydle w kijance serwo wróciło do kadłuba ale w nieco zmodyfikowany sposób... Tachikawa style... Ki 84 style bowden puszczony w kadłubie spełni rolę węgla ... widoczny otwór serwa zostanie zaklejony i pomalowany Cdn. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek rokowski Opublikowano 5 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2012 to już wiesz w któym miejscu złamie Ci sie kadłub przy krecie... koniec skrzydeł- pocz. kadłuba to newralgiczne miejsce. wklej sobei jakies wzmocnienia po bokach i z dołu. przerobiłem próbę takich właśnei wzmocnień... dostanie przeszklenie kabinki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chaosmaker Opublikowano 5 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2012 Mam nadzieję że kadłub w tym miejscu jednak wytrzyma , w końcu ma tam całkiem sporą grubość a otwór na serwo nie jest aż tak bardzo znowu duży Dodatkowo węgiel po drugiej stronie może uratuje sytuację - wiem wiem , o ja naiwny . Co do oszklenia - noszę się już od tachikawy z tym zamiarem ale ponieważ mam słabą silną wolę to różnie może z tym być Ale wróćmy do relacji ... No i nadszedł czas na rozważania nad dżwigniami lotek - do tej pory stosowałem dwa rozwiązania lecz oba miały podobną przypadłość . EPP wokół dźwigni szybko wiotczało a co za tym szło , sterowanie lotkami było coraz mniej precyzyjne . Na domiar złego ,w jednym z modeli wklejona dźwignia w SW wyrwała się na skutek "zmęczenia" okalającej ją materii doprowadzając do pieknego kreta ... Jedno z dotychczasowych rozwiązań ... widoczna jest mała powierzchnia styku z EPP i umieszzczenie na krawędzi lotki proponowany system ... Wiem że rozwiązanie to może wygląda nieco "ciężko" ale wydaje się być pewniejsze i trwalsze od standardowego. Tak to wygląda na modelu ... Cdn. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chaosmaker Opublikowano 7 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2012 Prace powoli dobiegają do końca - jeszcze kilka drobiazgów i latamy no i ta nieszczęsna kabinka - może ktoś podpowie jak zrobić szybko i dobrze kopyto ? a tak wygląda przed finalnym malowaniem ... CDN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viader Opublikowano 7 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2012 Kolega tak ładnie zaokrąglił kadłub, że z wrażenia zapomniał o końcówkach skrzydeł i krawędziach stateczników no, może poza natarciem poziomego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal888 Opublikowano 7 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2012 Dziwny , ale fajny i ciekawy model Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilot71 Opublikowano 7 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2012 w locie nie będzie widać kanciastych końcówek i sterów ale okrągły kadłub i owszem fajne to to.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chaosmaker Opublikowano 8 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 Stateczniki są zaokrąglone - co do końcówek skrzydeł , faktycznie w ferworze walki zapomniałem o nich . Przypomniało mi się w momencie gdy już rozpocząłem lakierowanie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niki Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 czy ja dobrze czytam, że węgiel jest tylko z jednej strony kadłuba? daj znać, jak to się sprawuje... zawsze mi się to wydawało dosyć ryzykownym rozwiązaniem - tym bardziej, że bowden nie wzmacnia całości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskarbolko Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 Końcówek nie ścina się jedynie dla lepszego wrażenia wizualnego... ma to duże znaczenie w locie modelu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chaosmaker Opublikowano 8 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 Takie samo rozwiązanie mam w tachikawie - już chyba wszystko w niej odpadło poza właśnie ogonem ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chaosmaker Opublikowano 10 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2012 My tu gadu gadu a model gotowy Malowanie w wersji uproszczonej - bardzo podobają mi się modele pieczołowicie ozdobione lecz biorąc pod uwagę charakter modelu a raczej jego przeznaczenie oraz wątpliwą i raczej krótką przyszłość nie decyduję się na nic więcej . Jedno co mnie nieco zasmuciło to waga do lotu - 392 gramy !!! Niewiele tu miejsca na naprawy ... Może by tak wystosować apel o zmianę zapisu w regulaminie i podwyższyć maksymalną wagę do powiedzmy 420 gr ? Zbieram podpisy pod petycją... Zdjęcia wykonane przed wycięciem otworów na pakiet i regulator ... W najbliższą niedzielę o ile pogoda dopisze - oblot !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymon_ Opublikowano 10 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2012 Bardzo ładnie wyszło. Jakby dodać podziały blach i go troszeczkę przybrudzić to by było świetnie Z tą wagą to mam podobnie Jak dopieszczę model to waga wychodzi mi ok 380g. Kilka kolizji w powietrzu, trochę CA i po cichu przekracza 400g. Dochodzę chyba do wniosku, że do walk będę robił samoloty najprościej i najpraktyczniej jak się da. Pomaluję jedynie symbolicznie i można mieć regulaminowego kombata na dłużej. Nic by nie przeszkadzało w tym by podnieść ten limit właśnie tak do 420g. Z drugiej strony ostatnio dokładnie wykończyłem samolot i wyszło mi 360g. To już lepszy wynik, ale nie z każdym modelem będzie tak samo. Tak więc jestem za podniesieniem dopuszczalnej, maksymalnej wagi Wtedy to może zachęci kombaciarzy do zdobienia swoich modeli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskarbolko Opublikowano 10 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2012 Dokładne obrobienie wspomnianych już końcówek, wykonanie odpowiedniego przekroju kadłuba jest w stanie znacznie obniżyć masę, a nikt nie powiedział, żę nie jest to pracochłonne, bo jednak jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymon_ Opublikowano 10 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2012 Końcówki skrzydeł na pewno warto zaokrąglić. Nawet teraz jeszcze się da. Może waga spadnie pare gramów. Można odchudzić jeszcze bardziej kadłub, ale wyjdzie latająca deska. Chcąc mieć grubszy, ładniejszy, a w dodatku mocniejszy kadłub to będziemy mieli małe problemy z wagą. Myślę, że dobrym pomysłem jest zwiększenie dopuszczalnej wagi o pare gramów by nie rezygnować z takich rzeczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viader Opublikowano 10 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2012 A ja myślę, że nikt się nie zgodzi na kolejne podniesienie masy modelu. Zresztą były już rozmowy na ten temat. Dobrze zrobiony model z dobrze dobranym wyposażeniem, bez zbędnych wzmocnień, bez kilograma farby nie przekracza w przypadku modeli CF 330g a NPN 345g. To taka moja średnia. Kolega nie napisał nic na temat zastosowanego wyposażenia a np. różnica w wadze akumulatorów 1300mAh różnych producentów w skrajnych przypadkach to ok. 20g. A jeszcze co do wagi to kolega Skidan wam coś powie. Jego Łoś ważony ostatnio na MP w Krakowie zdaje się nie przekraczał 400g a wg. regulaminu model 2-silnikowy może ważyć max 600g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noker Opublikowano 11 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2012 widoczny otwór serwa zostanie zaklejony i pomalowany obiecywałeś! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chaosmaker Opublikowano 11 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2012 No i mam mały dylemat , albo wygląd albo masa . Wyposażenie to raczej standard Turnigy 2826 - 1400kv serwa HXT odbiornik FRsky 4 ch pakiet Tyrnigy 1300 30C I to tyle - malowanie starałem się zrobić oszczędnie ,jedynie na tyle aby EPP nie za bardzo przebijało . Końcówki skrzydeł oczywiście oszlifuję ale to już po oblocie . Kadłuba nie ruszam bo taki właśnie miał być !!! Chociaż wpadł mi do głowy pomysł jak należało go przygotować aby był lżejszy (to przy kolejnym już modelu). Zresztą co tu ukrywać - w tym roku już nie pojadę na zawody , a znając moją i moich kolegów zapalczywość to model ten do wiosny może nie przetrwać ... Dla zaniepokojonych niezaklejonym otworem serwa SW donoszę iż zrobię to tuż po oblocie i ewentualnych regulacjach położenia dźwigni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chaosmaker Opublikowano 15 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 No i słowo ciałem się stało - kijanka poleciała i to jak !!! Model lata fantastycznie , jest szybki i świetnie prowadzi się za ręką i jeszcze tylko żeby pilot był bardziej kumaty.... Może ktoś podpowie w kilku żołnierskich prostych słowach jak wrzucić filmek na forum ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi