krzyś707 Opublikowano 7 Października 2012 Opublikowano 7 Października 2012 Spaliłem takiego emaxa http://abc-rc.pl/p/163/1581/silnik-emax-gf2210-20-kv1534-170w--silniki-firmy-emax-silniki-elektryczne.html . Jeżeli ktoś ma doświadczenie w przewijaniu proszę o radę jaki drut, grubość, gdzie dostać taki drucik, itp. Pozdrawiam Ps. Coś wyczytałem na forum o przewijaniu emaxa 2822 1200 kv. Chciałbym mieć opinie kogoś kto przewijał silnik Emax GF2210/20 1534 kv .
bubu2 Opublikowano 7 Października 2012 Opublikowano 7 Października 2012 Odwiń jedno uzwojenie, policz ile było zwojów, sprawdź ile jest w spalonym drucików w wiązce, a grubość zmierz suwmiarką na wiertle lub śrubą mikrometryczną, jeśli posiadasz. Jeśli nie możesz odwinąć, bo zalane żywicą, podgrzej stojan (np. w mikrofalówce), odczekaj 5 min. i na pewno da się odwijać.
kaczma2 Opublikowano 8 Października 2012 Opublikowano 8 Października 2012 Niedawno przewijałem bardzo podobny silnik, drut 3x0,2 24 zwoje na ząb, trójkąt. Pewnie od nieużywania wysiadł. Przewinąłem drutem 0,35 może 0,4, również 24 zwoje według typowego schematu dla 12N14P w gwiazdę. Silnik ładnie pracuje, duży ciąg (8x4), duże obroty. Nie grzeje się jak na krótką pracę trzymając w palcach. Będę musiał zrobić pomiary A,obroty, ciąg. Jak na razie jestem zadowolony. Po naładowaniu aku 11,1V założyłem stanowisko pomiarowe. Max pobór prądu 5A, ciąg statyczny na GWS 8x4 320g. Zimny. Te wyniki wskazują, że może być trochę grubszy drut co spowoduje większe osiągi ale i większy pobór prądu. Co do obrotów. Nowy tachometr działa tylko przy świetle dziennym ale wskazania dziwne. Jeszcze sprawdzę ustawiony pod światło.
Rekomendowane odpowiedzi