Skocz do zawartości

ASP91 dwutakt problem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Czy ktoś z was miał problem z tym silnikiem

Po odpaleniu go i wyregulowaniu silnik pracuje normalnie szybkie dodawanie gazu nie ma żadnych problemów z wkręcaniem się na obroty

Problemy zaczynają się dopiero w momencie wystartowania kiedy jestem w górze silnik przerywa i to na nie dużych obrotach nie wiem co jest grane i w czym problem.

Może ktoś z was miał podobne problemy proszę o pomoc

Podczas startu kiedy dałem gaz na maxa na wysokości około 5 metrów silnik zgasł i samolot spadł na ziemię

Proszę o pomoc lub jakieś sugestie

Opublikowano

Nie wiem czy ma to jakieś przełożenie, ale wczoraj miałem to samo w czterotakcie ASP. Po odkręceniu o kilka, kilkanaście ząbków iglicy, jak mi wcześniej radzono, przeszło mu.

Opublikowano

Może świeca jest nieodpowiednia teraz jest już zimno i na ziemi może być dobrze a już krótko po starcie prędkość szybsze chłodzenie silnika i dlatego silnik gaśnie.

Opublikowano

Witam

Czy ktoś z was miał problem z tym silnikiem

Po odpaleniu go i wyregulowaniu silnik pracuje normalnie szybkie dodawanie gazu nie ma żadnych problemów z wkręcaniem się na obroty

Problemy zaczynają się dopiero w momencie wystartowania kiedy jestem w górze silnik przerywa i to na nie dużych obrotach nie wiem co jest grane i w czym problem.

Może ktoś z was miał podobne problemy proszę o pomoc

Podczas startu kiedy dałem gaz na maxa na wysokości około 5 metrów silnik zgasł i samolot spadł na ziemię

Proszę o pomoc lub jakieś sugestie

 

Nie wiem czy ma to jakieś przełożenie, ale wczoraj miałem to samo w czterotakcie ASP. Po odkręceniu o kilka, kilkanaście ząbków iglicy, jak mi wcześniej radzono, przeszło mu.

 

Wszystko się zgadza. Im zimniejsze powietrze, tym mieszanka paliwowa staje się uboższa (po to są intercoolery w samochodach). Silnik dostaje za mało paliwa w stosunku do powietrza i na wysokich obrotach gaśnie.

Opublikowano

Drogi kolego, śmigło na ziemi gdy model nie jest w w ruchu (czyt podczas lotu) daje większy opór i nie pozwala się wkręcić na takie obroty na które wchodzi podczas lotu. Podczas lotu silnik pracuje na większych obrotach a mieszanka która do tej pory była ok okazuje się zbyt uboga. Dla tego zawsze podczas regulacji silnika przed lotami po ustaleniu maksymalnych obrotów wzbogaca się mieszankę odkręcając igłę wysokich obrotów o 2-3 ząbki (zazwyczaj). W przypadku wolnych obrotów jest podobnie. Jedynie śrubke trzeba cofnąć z większym wyczuciem. Regulując niskie obroty gdy silnik jest już rozgrzany, musisz śrubkę ta tak ustawić aby gdy motorek trarkocze z tłumika wydostawała się smużka spalin. Jeżeli silnik "szarpie" na wolnych obrotach to jest przelewany. Poza tym będzie mu z rury kapało ;-) W przypadku zbyt ubogiej co jest gorsze dla samego silnika, będzie ona gasł. Zasada jest prosta. na zamkniętej przepustnicy dokręcamy śrubkę a potem odkręcamy o 2,5 obrotu. Za każdym razem dokręcasz śrubkę o 1/8 obrotu ąż motorek zacznie poprawnie pracować na jałowym biegu. Silniczek trzeba też po każdej regulacji z minute przepalić dodając gazu aby wyzbyć się nadmiaru paliwa. Zazwyczaj jak latasz na tym samym paliwie raz ustawiona śrube niskich obrotów po ustawieniu już się nie rusza bo nie ma potrzeby.

Co do latania przy niskich temperaturach to motorki robią się kapryśne. Czasami pomaga cieplejsza świeca. Niektóre gasną na niskich obrotach ponieważ jest zbyt małe grzanie a chłodzenie skuteczne. Zdarzyło mi się zetknąć z przypadkiem takim że i silniczek gasł na maksymalnych obrotach. Jak jest zimno to trzeba troszkę energetyczniejszą mieszankę zapodać naszemu motorkowi.

Opublikowano

Zgadza się, czym zimniej to świeca musi być cieplejsza. Ale nie sadzę aby w twoim motorku na 100% to był powód bo póki co to temperatura utrzymuje się powyżej 10 stopni (jak ja latam). Oczywiście jeżeli masz średnią świecę to warto by spróbować. Ale wydaje mi się że to problem paliwa (stare lub nieodpowiednie) lub samej regulacji. Ten silniczek już wcześniej latał bez problemów?

Opublikowano

Nie latał podobnie cały czas paliwo to ARCTICGLOW 5% od samego początku kiedy jestem w górze to mam podobne problemy czyli zwiększam obroty a tu przerywa

 

sam start i lot udany jest pod koniec i słychać jak pod koniec kiedy jest w górze nie równo pracuje

start koło 4:17 minuty i słychać jak podczas startu przerywa

Opublikowano

Za bogata a to "przerywanie" to wchodzenie silnika w tryb 4taktowy, bo dostaje za duzo paliwa.

Czy możesz mi to jaśniej wytłumaczyć, bo pierwszy raz spotykam się z takim terminem?
Opublikowano

Panowie już znalazłem przyczynę moich nie powodzeń :)

Po pierwsze mała dziurka była na przewodzie paliwowym od śruby regulacji do gaźnika a po drugie użyłem złe śruby do przykręcenia tylnej regulacji tzn za krótkie dlatego nie dokręcały one mocno tyłu znalazłem w pudełku po silniku dwie dłuższe i się okazało że to one powinny być wkręcone

Także jestem ciekawy jak teraz będzie mustang latał

Opublikowano

czesć,

sam mam ASP 75, ledwo dotarty ale teraz już działa bez problemu i niespodzianek. Twój silnik ma takie same objawy jak mój przed dotarciem.

Też nie wchodził płynnie na obroty i gasł w nieoczekiwanych momentach.

Pomogła wymiana swiecy na ciepłą, dokręcenie igły wysokich obrotów.

Poza tym nie wlewam paliwa do pełna, zawsze zostawiam trochę miejsca w zbiorniku, dzięki temu nie dławi się przy starcie.

Może pomogłem a może nie, w każdym razie powodzenia z regulacją silnika.

Opublikowano

p-51... fajny, tylko latanie trzeba jeszcze potrenować :)

 

Co to za ludzie, których można usłyszeć w tle? Modelarze? Lepiej podłożyć jakiś podkład muzyczny, bo uszy "więdną"

 

Pozdrawiam,

Marcin

Opublikowano

Panowie już znalazłem przyczynę moich nie powodzeń :)

Po pierwsze mała dziurka była na przewodzie paliwowym od śruby regulacji do gaźnika a po drugie użyłem złe śruby do przykręcenia tylnej regulacji tzn za krótkie dlatego nie dokręcały one mocno tyłu znalazłem w pudełku po silniku dwie dłuższe i się okazało że to one powinny być wkręcone

 

Czy nie uważacie, że to dowodzi o zbyt ubogiej mieszance?
Opublikowano

p-51... fajny, tylko latanie trzeba jeszcze potrenować :)

 

Co to za ludzie, których można usłyszeć w tle? Modelarze? Lepiej podłożyć jakiś podkład muzyczny, bo uszy "więdną"

 

Pozdrawiam,

Marcin

 

Jak pod budką z piwem na wsi. Komentarze mnie rozpier**** (mówiąc w języku tamtych panów).

 

Chciałbym zwrócić uwagę że forum czytają również osoby niepełnoletnie (czyt. bardzo młode) i nie powinny uczyć się takiej kultury od starszych (czyt. wulgaryzmu i prostactwa).

Opublikowano

Pomijając wiochę jaką prezentują koledzy pilota, chciałbym zabrać głos i coś skromnie podpowiedzieć, tj. jestem użytkownikiem już kilkunastu różnych motorków ASP od 2 cm do .180 FS. Mam za sobą godziny docierań i regulacyj. Mam dwie sugestie wynikające z wielu doświadczeń.Primo sugestio- ASP lubią paliwko o nieco wyższej zawartości nitro, (arctic z 5% myślę, że nie jest najlepszym dla tej marki paliwkiem) osobiście używam Contest 10 i nie mam żadnych problemów . Druga sugestia: warto poświęcić trochę więcej czasu na regulację, zwłaszcza iglicy niższych obrotów i czasami nawet obrót śrubki o ok 2-3 stopnie kątowe daje niesamowity efekt, no ale trzeba dużo więcej prób i czasu na regulacje aby trafić w ten idealny punkt. Po prostu wymagają trochę więcej czułości ze strony użytkownika, a potem odwdzięczają się dobrą pracą . Ale jak już je ustawisz to będą naprawdę bezproblemowe. Osobiście mam niektóre silniczki od 3-4 lat i porównując je z OSami tej samej pojemności nie widzę specjalnie większych różnic w sprawności, ważne jest również prawidłowe dotarcie zgodnie z instrukcją producenta. Silniki, które docierałem "w powietrzu" miały zdecydowanie mniejszą żywotność. Spróbuj paliwko, zobaczysz różnicę od razu - potem cieplejsza świczka , tak jak podpowiadali koledzy.

Pozdrawiam

Pioter

Opublikowano

Czy możesz mi to jaśniej wytłumaczyć, bo pierwszy raz spotykam się z takim terminem?

 

Widac malo wiesz o dwusuwach :P Otoz praca czterotaktowa zdarza sie w dwusuwach gdy miesznaka paliwowo-powietrzna jest zbyt bogata w pierwszy z wymienionych skladnikow a owocuje to tym, ze silnik dwusuwowy nie daje rady przepalic jej i zaplon odbywa sie co drugie polozenie tloka w gornej czesci cylindra, czyli jak w silniku czterosuwowym.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.