lisartur Opublikowano 14 Października 2012 Opublikowano 14 Października 2012 Witam Czy ktoś z was miał problem z tym silnikiem Po odpaleniu go i wyregulowaniu silnik pracuje normalnie szybkie dodawanie gazu nie ma żadnych problemów z wkręcaniem się na obroty Problemy zaczynają się dopiero w momencie wystartowania kiedy jestem w górze silnik przerywa i to na nie dużych obrotach nie wiem co jest grane i w czym problem. Może ktoś z was miał podobne problemy proszę o pomoc Podczas startu kiedy dałem gaz na maxa na wysokości około 5 metrów silnik zgasł i samolot spadł na ziemię Proszę o pomoc lub jakieś sugestie
polch Opublikowano 14 Października 2012 Opublikowano 14 Października 2012 Nie wiem czy ma to jakieś przełożenie, ale wczoraj miałem to samo w czterotakcie ASP. Po odkręceniu o kilka, kilkanaście ząbków iglicy, jak mi wcześniej radzono, przeszło mu.
GOGO Opublikowano 14 Października 2012 Opublikowano 14 Października 2012 Może świeca jest nieodpowiednia teraz jest już zimno i na ziemi może być dobrze a już krótko po starcie prędkość szybsze chłodzenie silnika i dlatego silnik gaśnie.
d.a.r.o. Opublikowano 14 Października 2012 Opublikowano 14 Października 2012 Witam Czy ktoś z was miał problem z tym silnikiem Po odpaleniu go i wyregulowaniu silnik pracuje normalnie szybkie dodawanie gazu nie ma żadnych problemów z wkręcaniem się na obroty Problemy zaczynają się dopiero w momencie wystartowania kiedy jestem w górze silnik przerywa i to na nie dużych obrotach nie wiem co jest grane i w czym problem. Może ktoś z was miał podobne problemy proszę o pomoc Podczas startu kiedy dałem gaz na maxa na wysokości około 5 metrów silnik zgasł i samolot spadł na ziemię Proszę o pomoc lub jakieś sugestie Nie wiem czy ma to jakieś przełożenie, ale wczoraj miałem to samo w czterotakcie ASP. Po odkręceniu o kilka, kilkanaście ząbków iglicy, jak mi wcześniej radzono, przeszło mu. Wszystko się zgadza. Im zimniejsze powietrze, tym mieszanka paliwowa staje się uboższa (po to są intercoolery w samochodach). Silnik dostaje za mało paliwa w stosunku do powietrza i na wysokich obrotach gaśnie.
DarekRG Opublikowano 14 Października 2012 Opublikowano 14 Października 2012 Drogi kolego, śmigło na ziemi gdy model nie jest w w ruchu (czyt podczas lotu) daje większy opór i nie pozwala się wkręcić na takie obroty na które wchodzi podczas lotu. Podczas lotu silnik pracuje na większych obrotach a mieszanka która do tej pory była ok okazuje się zbyt uboga. Dla tego zawsze podczas regulacji silnika przed lotami po ustaleniu maksymalnych obrotów wzbogaca się mieszankę odkręcając igłę wysokich obrotów o 2-3 ząbki (zazwyczaj). W przypadku wolnych obrotów jest podobnie. Jedynie śrubke trzeba cofnąć z większym wyczuciem. Regulując niskie obroty gdy silnik jest już rozgrzany, musisz śrubkę ta tak ustawić aby gdy motorek trarkocze z tłumika wydostawała się smużka spalin. Jeżeli silnik "szarpie" na wolnych obrotach to jest przelewany. Poza tym będzie mu z rury kapało ;-) W przypadku zbyt ubogiej co jest gorsze dla samego silnika, będzie ona gasł. Zasada jest prosta. na zamkniętej przepustnicy dokręcamy śrubkę a potem odkręcamy o 2,5 obrotu. Za każdym razem dokręcasz śrubkę o 1/8 obrotu ąż motorek zacznie poprawnie pracować na jałowym biegu. Silniczek trzeba też po każdej regulacji z minute przepalić dodając gazu aby wyzbyć się nadmiaru paliwa. Zazwyczaj jak latasz na tym samym paliwie raz ustawiona śrube niskich obrotów po ustawieniu już się nie rusza bo nie ma potrzeby. Co do latania przy niskich temperaturach to motorki robią się kapryśne. Czasami pomaga cieplejsza świeca. Niektóre gasną na niskich obrotach ponieważ jest zbyt małe grzanie a chłodzenie skuteczne. Zdarzyło mi się zetknąć z przypadkiem takim że i silniczek gasł na maksymalnych obrotach. Jak jest zimno to trzeba troszkę energetyczniejszą mieszankę zapodać naszemu motorkowi.
lisartur Opublikowano 14 Października 2012 Autor Opublikowano 14 Października 2012 Obecnie latam na takiej świecy Świeca żarowa OS Max no.8 Czy to znaczy że im zimniej tym świeca musi być cieplejsza?
DarekRG Opublikowano 14 Października 2012 Opublikowano 14 Października 2012 Zgadza się, czym zimniej to świeca musi być cieplejsza. Ale nie sadzę aby w twoim motorku na 100% to był powód bo póki co to temperatura utrzymuje się powyżej 10 stopni (jak ja latam). Oczywiście jeżeli masz średnią świecę to warto by spróbować. Ale wydaje mi się że to problem paliwa (stare lub nieodpowiednie) lub samej regulacji. Ten silniczek już wcześniej latał bez problemów?
lisartur Opublikowano 15 Października 2012 Autor Opublikowano 15 Października 2012 Nie latał podobnie cały czas paliwo to ARCTICGLOW 5% od samego początku kiedy jestem w górze to mam podobne problemy czyli zwiększam obroty a tu przerywa sam start i lot udany jest pod koniec i słychać jak pod koniec kiedy jest w górze nie równo pracuje start koło 4:17 minuty i słychać jak podczas startu przerywa
d.a.r.o. Opublikowano 15 Października 2012 Opublikowano 15 Października 2012 Jak dla mnie to za uboga mieszanka. Odkręć mu trochę iglicę. Gdyby gasł, to spróbuj cieplejszą świecę.
Paweł Rzedzicki Opublikowano 15 Października 2012 Opublikowano 15 Października 2012 Za bogata a to "przerywanie" to wchodzenie silnika w tryb 4taktowy, bo dostaje za duzo paliwa. Albo zubozyc albo cieplejsza swiece wsadzic.
GOGO Opublikowano 16 Października 2012 Opublikowano 16 Października 2012 Wkręć świecę od czterotakta powinno pomóc.
d.a.r.o. Opublikowano 16 Października 2012 Opublikowano 16 Października 2012 Za bogata a to "przerywanie" to wchodzenie silnika w tryb 4taktowy, bo dostaje za duzo paliwa.Czy możesz mi to jaśniej wytłumaczyć, bo pierwszy raz spotykam się z takim terminem?
lisartur Opublikowano 16 Października 2012 Autor Opublikowano 16 Października 2012 Panowie już znalazłem przyczynę moich nie powodzeń Po pierwsze mała dziurka była na przewodzie paliwowym od śruby regulacji do gaźnika a po drugie użyłem złe śruby do przykręcenia tylnej regulacji tzn za krótkie dlatego nie dokręcały one mocno tyłu znalazłem w pudełku po silniku dwie dłuższe i się okazało że to one powinny być wkręcone Także jestem ciekawy jak teraz będzie mustang latał
pilot71 Opublikowano 16 Października 2012 Opublikowano 16 Października 2012 czesć, sam mam ASP 75, ledwo dotarty ale teraz już działa bez problemu i niespodzianek. Twój silnik ma takie same objawy jak mój przed dotarciem. Też nie wchodził płynnie na obroty i gasł w nieoczekiwanych momentach. Pomogła wymiana swiecy na ciepłą, dokręcenie igły wysokich obrotów. Poza tym nie wlewam paliwa do pełna, zawsze zostawiam trochę miejsca w zbiorniku, dzięki temu nie dławi się przy starcie. Może pomogłem a może nie, w każdym razie powodzenia z regulacją silnika.
Zefirek Opublikowano 16 Października 2012 Opublikowano 16 Października 2012 p-51... fajny, tylko latanie trzeba jeszcze potrenować Co to za ludzie, których można usłyszeć w tle? Modelarze? Lepiej podłożyć jakiś podkład muzyczny, bo uszy "więdną" Pozdrawiam, Marcin
d.a.r.o. Opublikowano 16 Października 2012 Opublikowano 16 Października 2012 Panowie już znalazłem przyczynę moich nie powodzeń Po pierwsze mała dziurka była na przewodzie paliwowym od śruby regulacji do gaźnika a po drugie użyłem złe śruby do przykręcenia tylnej regulacji tzn za krótkie dlatego nie dokręcały one mocno tyłu znalazłem w pudełku po silniku dwie dłuższe i się okazało że to one powinny być wkręcone Czy nie uważacie, że to dowodzi o zbyt ubogiej mieszance?
DarekRG Opublikowano 16 Października 2012 Opublikowano 16 Października 2012 p-51... fajny, tylko latanie trzeba jeszcze potrenować Co to za ludzie, których można usłyszeć w tle? Modelarze? Lepiej podłożyć jakiś podkład muzyczny, bo uszy "więdną" Pozdrawiam, Marcin Jak pod budką z piwem na wsi. Komentarze mnie rozpier**** (mówiąc w języku tamtych panów). Chciałbym zwrócić uwagę że forum czytają również osoby niepełnoletnie (czyt. bardzo młode) i nie powinny uczyć się takiej kultury od starszych (czyt. wulgaryzmu i prostactwa).
pietka Opublikowano 16 Października 2012 Opublikowano 16 Października 2012 Pomijając wiochę jaką prezentują koledzy pilota, chciałbym zabrać głos i coś skromnie podpowiedzieć, tj. jestem użytkownikiem już kilkunastu różnych motorków ASP od 2 cm do .180 FS. Mam za sobą godziny docierań i regulacyj. Mam dwie sugestie wynikające z wielu doświadczeń.Primo sugestio- ASP lubią paliwko o nieco wyższej zawartości nitro, (arctic z 5% myślę, że nie jest najlepszym dla tej marki paliwkiem) osobiście używam Contest 10 i nie mam żadnych problemów . Druga sugestia: warto poświęcić trochę więcej czasu na regulację, zwłaszcza iglicy niższych obrotów i czasami nawet obrót śrubki o ok 2-3 stopnie kątowe daje niesamowity efekt, no ale trzeba dużo więcej prób i czasu na regulacje aby trafić w ten idealny punkt. Po prostu wymagają trochę więcej czułości ze strony użytkownika, a potem odwdzięczają się dobrą pracą . Ale jak już je ustawisz to będą naprawdę bezproblemowe. Osobiście mam niektóre silniczki od 3-4 lat i porównując je z OSami tej samej pojemności nie widzę specjalnie większych różnic w sprawności, ważne jest również prawidłowe dotarcie zgodnie z instrukcją producenta. Silniki, które docierałem "w powietrzu" miały zdecydowanie mniejszą żywotność. Spróbuj paliwko, zobaczysz różnicę od razu - potem cieplejsza świczka , tak jak podpowiadali koledzy. Pozdrawiam Pioter
Paweł Rzedzicki Opublikowano 17 Października 2012 Opublikowano 17 Października 2012 Czy możesz mi to jaśniej wytłumaczyć, bo pierwszy raz spotykam się z takim terminem? Widac malo wiesz o dwusuwach Otoz praca czterotaktowa zdarza sie w dwusuwach gdy miesznaka paliwowo-powietrzna jest zbyt bogata w pierwszy z wymienionych skladnikow a owocuje to tym, ze silnik dwusuwowy nie daje rady przepalic jej i zaplon odbywa sie co drugie polozenie tloka w gornej czesci cylindra, czyli jak w silniku czterosuwowym.
Rekomendowane odpowiedzi