Grzegorz Opublikowano 16 Października 2012 Opublikowano 16 Października 2012 Cześć pracy. W ramach akcji porządkowania gara..., tj.hangaru odkurzyłem stary model quasi-Funfly'a z coroplastu. Instrukcja mówi, że środek ciężkości winien znajdować się najwyższym punkcie profilu (ok. 140 mm od krawędzi natarcia) i tak mam. Problem polega na dziwnym zachowaniu w locie: leci z opuszczonym ogonem i zachowuje się, jakby miał zbyt tylne wyważenie. Dla świętego spokoju wrzuciłem dane do WinSchwer'a i wyszło takie coś I teraz już nie wiem, co mam o tym sądzić.
GOGO Opublikowano 16 Października 2012 Opublikowano 16 Października 2012 Spróbuj strymować w dół obie lotki ,miałem podobną przypadłość w jednym modelu latał jakby w półzawisie dałem lotki w dół i sie wyprostował.
marek rokowski Opublikowano 16 Października 2012 Opublikowano 16 Października 2012 jak najbardziej - masz tylne wyważenie w internecie krążą różne cuda... to że ktoś załozył sobei taki ść wcale nie oznacza że tak jest a może lubi wisieć na śmigle i uznał że na takim ść jest mu łatwiej
bzik4 Opublikowano 16 Października 2012 Opublikowano 16 Października 2012 A powiedzcie mi, dlaczego zbyt tylne wyważenie, bo mi się wydaje że jest zbyt przednie.
pilot71 Opublikowano 16 Października 2012 Opublikowano 16 Października 2012 po prostu masz za ciężki ogon skoro ściąga Ci go w dół w zwykłym locie
Masło Opublikowano 16 Października 2012 Opublikowano 16 Października 2012 Jeżeli by było zbyt przednie to w dół ciągnęło by nos, a nie ogon.
bzik4 Opublikowano 16 Października 2012 Opublikowano 16 Października 2012 bardzo ciekawe teorie mam samolot ze skrzydłem prostokątnym o cięciwie 20cm i latam ze środkiem ciężkości ustawionym na 2 cm od natarcia i to znaczy że samolot powinien latać z ogonem w górze :D ?
mirolek Opublikowano 16 Października 2012 Opublikowano 16 Października 2012 Czy zmienia się charakterystyka lotu przy opróżnianiu zbiornika paliwa? Jeżeli nie ma dużej różnicy to albo źle został zaklinowany płat albo źle są ustawione lotki ...... co sprowadza się do jednego tj. nieprawidłowej geometrii modelu ms
Grzegorz Opublikowano 17 Października 2012 Autor Opublikowano 17 Października 2012 Niestety, dużej swobody w kątach regulacji nie ma. Jak na obrazkach powyżej - tak płat, jak i statecznik są przykręcone do aluminiowego ceownika. Metoda wykonania płata sprawia, że końcowa geometria jest w dużej mierze przypadkowa. W porównaniu z oryginałem zamknąłem dolną krawędź profilu, aby choć trochę usztywnić konstrukcję skrzydła. Popróbuję z lotkami.
Rekomendowane odpowiedzi