Grzegorz Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 Cześć pracy. W ramach akcji porządkowania gara..., tj.hangaru odkurzyłem stary model quasi-Funfly'a z coroplastu. Instrukcja mówi, że środek ciężkości winien znajdować się najwyższym punkcie profilu (ok. 140 mm od krawędzi natarcia) i tak mam. Problem polega na dziwnym zachowaniu w locie: leci z opuszczonym ogonem i zachowuje się, jakby miał zbyt tylne wyważenie. Dla świętego spokoju wrzuciłem dane do WinSchwer'a i wyszło takie coś I teraz już nie wiem, co mam o tym sądzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GOGO Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 Spróbuj strymować w dół obie lotki ,miałem podobną przypadłość w jednym modelu latał jakby w półzawisie dałem lotki w dół i sie wyprostował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek rokowski Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 jak najbardziej - masz tylne wyważenie w internecie krążą różne cuda... to że ktoś załozył sobei taki ść wcale nie oznacza że tak jest a może lubi wisieć na śmigle i uznał że na takim ść jest mu łatwiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 A powiedzcie mi, dlaczego zbyt tylne wyważenie, bo mi się wydaje że jest zbyt przednie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilot71 Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 po prostu masz za ciężki ogon skoro ściąga Ci go w dół w zwykłym locie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masło Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 Jeżeli by było zbyt przednie to w dół ciągnęło by nos, a nie ogon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 bardzo ciekawe teorie mam samolot ze skrzydłem prostokątnym o cięciwie 20cm i latam ze środkiem ciężkości ustawionym na 2 cm od natarcia i to znaczy że samolot powinien latać z ogonem w górze :D ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 Czy zmienia się charakterystyka lotu przy opróżnianiu zbiornika paliwa? Jeżeli nie ma dużej różnicy to albo źle został zaklinowany płat albo źle są ustawione lotki ...... co sprowadza się do jednego tj. nieprawidłowej geometrii modelu ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Opublikowano 17 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 Niestety, dużej swobody w kątach regulacji nie ma. Jak na obrazkach powyżej - tak płat, jak i statecznik są przykręcone do aluminiowego ceownika. Metoda wykonania płata sprawia, że końcowa geometria jest w dużej mierze przypadkowa. W porównaniu z oryginałem zamknąłem dolną krawędź profilu, aby choć trochę usztywnić konstrukcję skrzydła. Popróbuję z lotkami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi