Radek Oleksy Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 Od dłuższego czasu chodził za mną teki szybowiec z założenie rozpiętość ok 3m, no i z przeznaczeniem do akrobacji. Jak zobaczyłem model z Fly Fly to podjąłem decyzję. Cena fajna, wielkość też, więc z niecierpliwością otwierałem karton. Pierwszy wpadł mi w ręce kadłub...i tutaj ulga zobaczyłem dosyć dobry laminat., wklejone solidnie wręgi. Malowanie na 4+ (pomalowany po wyciągnięciu z formy) ale da się przeżyć. Grunt, że nie kadłub zrobiony jest z prawdziwego laminatu, a nie jak CM Po z jakichś szmat. Skrzydła konstrukcyjne wyglądają na dobrze posklejane, posiadają dobrą sztywność. Klapy i lotki wykonane z pełnej balsy ( hamulców producent nie przewiduje) są na zawiasach taśmowych i są zamontowane w skrzydle. Statecznik poziomy konstrukcyjny z osadzonym na gotowo sterem wysokości z pełnej balsy, ster kierunku również z pełnej balsy. Poza tym w zestawie : -Kabina z tylnymi oknami i podłogą kabiny z vacu (podłoga dosyć miękka) -Silnik bezszczotkowy 1200kv (ładnie wykonany) -Śmigło 10x6 -amortyzowane podwozie główne -kółko ogonowe -kółka podpierające końcówki skrzydeł -osłony vacu na serwa -popychacze, klocki do mocowania serw, dźwignie sterów, i chyba ze 40 wkrętów (NIE MAM POJĘCIA DO CZEGO ???) -długie pręty stalowe 1,5mm do napędu pul-pul steru kierunku...(dlaczego nie linka ?) -solidny węglowy bagnet Dane modelu : -rozpiętość - 3000mm -długość - 1270mm -masa do lotu 1,9kg -profil skrzydła HQ-1-10 Instrukcja przewiduje następujące wyposażenie : -serwa 9g x 5szt wysokość, klapy, lotki -serwo standard x1 kierunek -pakiet 5s 3200mAh -regulator 60A Ja założę : -serwo HS-85BB - 4szt - lotki klapy -serwa HS-635 HB - kierunek wysokość -regulator 70A -pakiet zadecyduję przy wyważaniu i testach silnika Dlaczego takie wyposażenie ??? powód prozaiczny ...takie serwa i regler mam w szufladzie Instrukcja taka sobie jedna strona A3...składanie modelu wymaga lekkiego doświadczenia, może moje wypociny pomogą ewentualnym nabywcom Budowa: Po przemyśleniach postanowiłem sterowanie steru wysokości zrobić na popychaczu węglowym (rurka 4x2 podparta w połowie) i do mocowania statecznika wkleić nakrętki kłowe M4, bo instrukcja pokazuje jakieś wkręty do mocowania statecznika, ale w nawierconych otworach nie ma żadnych gwintów i nie ma również (przynajmniej w moim zestawie) śrubek do jego przykręcenia. Instrukcja przewiduje serwo 9g (!!!) umieszczone w stateczniku...choć bojaźliwy co do serw nie jestem to jakoś serwo o ciągu ok 2 kg i malutkich może nawet metalowych trybach do mnie nie przemawia - inaczej założył bym je gdyby nie akrobacja. Wymagało to wykonania otworu w tylnej części kadłuba pod sterem wysokości. cdn. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek Oleksy Opublikowano 22 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 coś jestem nie kumaty, na podglądzie są a w poście nie ... zrobię jako załączniki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Callab Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 ... Budowa: ... Wszystko fajnie, tylko gdzie ta relacja z budowy? Widzę tylko montaż wyposażenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek Oleksy Opublikowano 22 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 A no bo ten zestaw tak ma..że budowa to przykręcanie serw , ale zmienię żeby był właściwy temat :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 Callab: Bez komentarza... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 fajnie że go opisałeś też korci mnie szybowiec tej firmy ale nie byłem pewien jakości skrzydeł. na YT widać lekko przekoszone lotki. daj znać jak go ulotnisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 23 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 Radku - możesz coś bliżej n/t silnika ? Jakoś 5s i 1200 kv do szybowca, nawet akrobacyjnego - mnie nie przekonuje ? Na zdjęciu wygląda to jak kopia Skorpiona. 36 mm ? A jak długość magnesów ? Pozdrawiam - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek Oleksy Opublikowano 24 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 To jest ten silnik FF3-310 i tutaj piszą ...4S eech Chińczycy , mam nadzieje, że do końca tygodnia zdołam sprawdzić ten silnik . A faktycznie wygląda jak Scorpion :-). Tutaj jest film z ciekawym opisem (też tak zamierzam startować), ale silnik jakiś inny bo 900kv. http-~~-//www.youtube.com/watch?v=2bQabW3RkVI&feature=related Albo mi się zdaje, albo coś nawala bo z fotkami i linkami jest kłopot... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 Może w tym zestawie miał być ten silnik 900kv i instrukcja mówi - 5s ? Dużo to trochę ale może faktycznie zdzierży. Brakło 900 kv i skompletowali z silnikami 1200kv nie poprawiając instrukcji ? Powodzenia - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek Oleksy Opublikowano 24 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 nie na stronie Fly Fly Hobby wszystko się zgadza w opisie jest silnik 1200kv... nic prace na ukończeniu więc lada moment próba silnika - zacznę od 4 cel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 jak oceniasz sztywność skrzydeł i całosci czy nie jest wiotkie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter216 Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 podawane opisy czasem przyprawiają o ból głowy http://www.hobby88.com/shop/product_info.php?cPath=64&products_id=371&osCsid=e1560e1e5d7269f42e1c2d5847c4670e tutaj to nawet profil się zmienił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek Oleksy Opublikowano 26 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 Skrzydła są bardzo sztywne myślę, że powinny się sprawdzić w 100%. Co do profilu tak właśnie piszą na pudełku E205, a w instrukcji jest HQ i na taki wygląda. Zrobiłem pierwsze próby silnika ale na 3 celach (bo mój leciwy Jeti Advance 70A jest tylko 3 celowy ) na śmigle , które jest w zestawie 10x6 pobrał 26A i dał 300W, na łopatach 11x8 54A i 500W . 11 cali to maksymalny rozmiar śmigła jaki można założyć na trzy cele idealne by było 12x6l lub 7. Model jest praktycznie ukończony , zamontowałem serwa, silnik, i przygotowuję się do oblotu. Ważyłem model bez pakietu i waży 2600g. Fotki i opisy dalszych prac wstawię chyba dopiero w niedzielę, bo teraz mam baki czasowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 27 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2012 Radku - przeglądnąłem Twoje zdjęcia, kilka filmików i nie zauważyłem mocowania podwozia głównego. Jak to jest zrobione ? Piszesz, że skrzydła są konstrukcyjne. Są paskowane czy w całości kryte balsą ? -------------- Twoje pomiary silnika pokrywają się z moimi przeczuciami. Pomijając kv, na 5s przekroczysz masę 3000g. Na 3s - jakieś 2800g, i silnik będzie się męczył. Pomijam sprawę śmigła (łopat). Moje doświadczenia z ichnimi 14x10 są bardzo negatywne - miałem możliwość porównać do czarnych Aeronauta w tym samym rozmiarze. Nie ukrywam, że czekam na wrażenia ze startu i lotów. Pozdrawiam - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek Oleksy Opublikowano 30 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2012 A więc tak skrzydła : Zamontowałem serwa HS-85BB (takie miałem ), zastosowałem mocowanie proste i w/g mnie skuteczne czyli serwo zaciągnięte rękawem termokurczliwym i przyklejone na CA do wylaminowanego tkaniną szklaną wnętrza komory serwa -fabryczne rozwiązanie nie przemawiało do mnie, a to które zastosowałem sprawdziłem już z w wielu modelach. Pokrywki serw przyklejone na taśmę dwustronną. .Dźwignie fabryczne, popychacze snap + nagwintowany pręt M2 + "beczułka" (zdjęcia). Kable przedłużone poprzez lutowanie i zespolone we wtyczkach typu Multiplex z tym, że nie lutuję do wtyczek, ale najpierw do specjalnych płytek Emcoteca i osadzam w obudowach również Emcoteca. Końcówki skrzydeł laminatowe (troszkę odbiegają od reszty skrzydła i maja tylko po jednym bagnecie drugi musiałem dorobić ) przykleiłem na CA, do nich również na CA przykleiłem kółka pomocnicze. Ten kto wymyślił przykręcanie skrzydła na dwie śruby miał naprawdę małe ręce – dostęp do tylnych śrub jest mocno utrudniony co w efekcie daje mocno upierdliwy system mocowania skrzydeł do kadłuba – jak obloty wypadną pomyślnie zmienię tylne śruby na sprężynę lub gumy. Acha skrzydła są skorupowe- w całości kryte balsą Serwa w kadłubie to w końcu na wysokości HS-605BB, a na kierunku HS-422 (HS-635 pójdą do innego modelu) . Kierunek napędziłem linkami 0,5mm systemem Pul-Pul. Dźwignie fabryczne. Na serwie kierunku zastosowałem przeguby kulowe, które podniosły linki do linii, bo otwory we wręgach „troszkę się rozmijały”. Żeby zamontować silnik trzeba obciąć przód kadłuba do pierwszej wręgi . Producent niestety przód kadłuba zrobił owalny co powoduje, że kołpak niezbyt ładnie komponuje się z kadłubem- może trzeba by nad tym troszkę popracować lub wstawić silnik z długim wałem jak w modelu z czeskiego Top Model. Mocowanie kabiny zrobiłem tak jak pokazuje instrukcja- przód na śruby, tył przyciągany gumą . samo dopasowanie szkła do podłogi i całości do kadłuba wymaga trochę zachodu. Podwozie główne jest amortyzowane, ale sprężyna jest zbyt słaba (od razu siada do końca) więc chyba ją wymienię. Poza tym wkleiłem goleń w jej podstawę na klej dwuskładnikowy i dokręciłem śrubą imbusową (zamiast fabrycznej krzyżakowej)– bo gdy występowały naprężenia ruszała się powodując tarcie koła o kadłub co uniemożliwiało kołowanie. Mocowane jest na czterech śrubach do dosyć grubej i solidnie wklejonej wręgi – ja założyłem nakrętki kłowe M4 – bo w moim zestawie nie było śrub mocujących podwozie .Tylne koło mocowane na śrubę M3. Dziś model wyważyłem i poustawiałem serwa na początek zastosowałem takie ustawienia : -start : klapy na zero, pozostałe stery standardowo -akrobacja : lotki i klapy tworzą jedną „krawędziową lotkę” -lądowanie : tak jak start + mikser typu „motylek” (klapy w dół , lotki do góry, ster wysokości oddany ok 2 stopnie) czyli jeden z najskuteczniejszych hamulców. No może juto go oblecę ... cdn. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek Oleksy Opublikowano 30 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2012 No różowo z niektórymi elementami nie jest... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 30 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2012 Spartaczony to jest ale dziób i wygląda to fatalnie Powinieneś dalej odciąć dziób i dopasować kołpak porządnie, a później go psiknąć białym połyskowym lakierem aby nie rzucał się tak w oczy. Na moje oko to 3-5mm można spokojnie odciąć z tego co jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 Dodatkowo, przydało by się odciąć od razu pod kątem w dół aby nie było widoczne wychylenie silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek Oleksy Opublikowano 31 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 no odcięcie dalszej części nic nie da bo kadłub jest spłaszczony (owalny przekrój przedniej części) ! trzeba by wyprowadzić na nowo od kabiny do samego przodu . Pomyślę co z tym zrobić. Jak jest poskładany to nie wygląda tak źle . Najlepszym rozwiązaniem było by nie obcinanie przodu i założenie silnika z długim wałem ... ale na ten czas jest jak jest . Znalazłem dzisiaj godzinkę i OBLATAŁEM Fox-a . Przy zastosowanym aku czyli 3600 11,1v i łopatach 11x8 model startuje po około 4 metrach rozbiegu z trawy, start przebiegł spokojnie i praktycznie bez trymowania , efekt zaciągania na pełnym gazie jest stosunkowo mały określił bym go jako standardowy... czyli ten wznios silnika do góry nie jest chyba pomyłką. Model lata bardzo ładnie - co prawda wykonałem tylko dwa starty i lot ogólnie ok 0,5h. przy fabrycznym środku ciężkości jest trochę za ciężki na tył więc nie można go było dobrze rozpędzić do figur, bo ma tendencję do samoczynnego wybierania - zrobiłem tylko pętle, beczkę i przewrót Teraz model zostanie doważony i poprawię wychylenia sterów bo jak zwykle są trochę za duże i model aż zrywa strugi przy ostrzejszym wychyleniu.Ogólnie wygląda na to że z modelu będzie pociecha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 Jeśli kadłub jest nieco owalny na przodzie powinno się go dać doprowadzić do okrągłości wciskając do środka wręgę silnika o takim prekroju po uprzednim zagrzaniu noska kadłuba np. we wrzątku . Nie sądze by był on na tyle gruby i twardy by nie poddał się takiej kuracji . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi