Skocz do zawartości

S-1 Swift akrobacja


człowiek

Rekomendowane odpowiedzi

Nikt mi nie jest w stanie powiedzieć jak to się nazywa ale każdy wie o co chodzi.

Możliwości wykonania takiego fiflaka, kwargla czy jak sobie nazwiecie jest kilka. Pierwsza to SW do siebie, lotki i kierunek w jedną stronę. Druga to SW do siebie a lotki i kierunek w stronę przeciwną. To samo możemy zrobić oddając wysokość. Od tego jak się szybowiec zamota zależy jakie mamy max wychylenia i jak dobrze wyczujemy odpowiedni moment.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na condorze wychodzi ładnie, żeby trochę bardziej wypłaszyć można zacząć SK i lotki w jedną stronę, i po jakichś 2 obrotach można dać lotki w przeciwną. Wyjście jak z korka, SW od siebie, kierunek przeciwny. Ale to tylko condor nie wiem jak w praktyce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda to jak beczka autorotacyjna na wznoszeniu. Po rozpędzeniu szybowca a następnie przejście do lotu pionowego następuje jednoczesne zaciągniecie SW , LOTKA w lewo i kierunek Lewo. A następnie po tym jak już się zakręci drążek od siebie ale lotka w prawo a kierunek w lewo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest beczka autorotacyjna.

 

Beczka szybka (autorotacyjna, snap roll (ang.)) jest wykonywana zupełnie odmiennie – wprowadzenie jest podobne do wprowadzenia w korkociąg (choć zazwyczaj jest to "poziomy korkociąg"), jednak odbywa się przy większej prędkości początkowej. Polega na energicznym, pełnym wychyleniu steru wysokości (dla wejścia w nadkrytyczny kąt natarcia), a chwilę później, steru kierunku i czasem lotki w pożądanym kierunku rotacji (dla zainicjowania autorotacji).

Sam obrót (rotacja) w beczce szybkiej nie wynika z działania lotek, które nie biorą udziału w tej figurze akrobacji, a z różnicy siły nośnej jaka występuje w wyniku niesymetrycznego zerwania strug na płacie.

W beczce szybkiej samolot (lub szybowiec) nieco wznosi się w początkowej fazie i opada pod koniec (jeżeli jest wykonywana w locie poziomym). W beczce szybkiej są większe przeciążenia niż w beczce sterowanej.

 

edit: Dokładnie początkowo beczkę autorotacyjną robi się tak jak wywrót szybki- do siebie i kierunek na maxa tyle, że nie puszczamy tak szybko a samolot robi pełny obrót.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.