człowiek Opublikowano 25 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2012 Witam, znalazłem w sieci bardzo ciekawy film, wiem, że nie modelarski, ale chciałbym się dowiedzieć jak nazywa się akrobacja w 3:28? Najlepiej z opisem jej wykonania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppompka Opublikowano 25 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2012 Co do wykonania to chyba podobnie jak wywrót szybki, tyle że trzymany dłużej i z lotką i chyba zaczyna lecąc lekko do góry nie poziomo. Tak wnioskuje po filmiku- lotka i kierunk na maxa w jedną stronę, wysokość na siebie. CO do nazwy to nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 25 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2012 Nikt mi nie jest w stanie powiedzieć jak to się nazywa ale każdy wie o co chodzi. Możliwości wykonania takiego fiflaka, kwargla czy jak sobie nazwiecie jest kilka. Pierwsza to SW do siebie, lotki i kierunek w jedną stronę. Druga to SW do siebie a lotki i kierunek w stronę przeciwną. To samo możemy zrobić oddając wysokość. Od tego jak się szybowiec zamota zależy jakie mamy max wychylenia i jak dobrze wyczujemy odpowiedni moment. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppompka Opublikowano 25 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2012 Na condorze wychodzi ładnie, żeby trochę bardziej wypłaszyć można zacząć SK i lotki w jedną stronę, i po jakichś 2 obrotach można dać lotki w przeciwną. Wyjście jak z korka, SW od siebie, kierunek przeciwny. Ale to tylko condor nie wiem jak w praktyce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 25 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2012 Dokładnie. Ja z tego co wiem bo robię to modelem już automatycznie to właśnie po obrocie czy tam półtora robię chwilową kontrę aby przedłużyć bezwładne spadanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mavericknt Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 Wygląda to jak beczka autorotacyjna na wznoszeniu. Po rozpędzeniu szybowca a następnie przejście do lotu pionowego następuje jednoczesne zaciągniecie SW , LOTKA w lewo i kierunek Lewo. A następnie po tym jak już się zakręci drążek od siebie ale lotka w prawo a kierunek w lewo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppompka Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 A czy przypadkiem beczka autorotacyjna nie jest bez lotki, tak jak wywrót szybki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 To nie jest beczka autorotacyjna. Beczka szybka (autorotacyjna, snap roll (ang.)) jest wykonywana zupełnie odmiennie – wprowadzenie jest podobne do wprowadzenia w korkociąg (choć zazwyczaj jest to "poziomy korkociąg"), jednak odbywa się przy większej prędkości początkowej. Polega na energicznym, pełnym wychyleniu steru wysokości (dla wejścia w nadkrytyczny kąt natarcia), a chwilę później, steru kierunku i czasem lotki w pożądanym kierunku rotacji (dla zainicjowania autorotacji). Sam obrót (rotacja) w beczce szybkiej nie wynika z działania lotek, które nie biorą udziału w tej figurze akrobacji, a z różnicy siły nośnej jaka występuje w wyniku niesymetrycznego zerwania strug na płacie. W beczce szybkiej samolot (lub szybowiec) nieco wznosi się w początkowej fazie i opada pod koniec (jeżeli jest wykonywana w locie poziomym). W beczce szybkiej są większe przeciążenia niż w beczce sterowanej. edit: Dokładnie początkowo beczkę autorotacyjną robi się tak jak wywrót szybki- do siebie i kierunek na maxa tyle, że nie puszczamy tak szybko a samolot robi pełny obrót. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi