Skocz do zawartości

yarecki61

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Posiadam model trenerka Canary 40.Jest przystosowany do napędu silnikiem spalinowym.

Chciałbym zastosować w nim silnik elektryczny,czy jest to możliwe ??

Jeśli tak to prosiłbym Was o pomoc w doborze silnika,regulatora i zasilania całego tego zestawu.

Nie wiem czy pomysł jest wart realizacji,co o tym sądzicie???

Pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana napędu na elektryczny nie nastręcza większych problemów. Wystarczy zbudować "domek" pod silnik elektryczny. Model jest na tyle solidnie zbudowany, że napęd elektryczny nie spowoduje uszkodzeń. W sieci widziałem takie konwersje, wystarczy poszukać.

Czym się kierujesz, wybierając taką opcję?

PS. Temat trochę nie w tym dziale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory! ale nie wiedziałem gdzie ten temat wcisnąć..

Czym się kieruje??No chyba tym że przy elektrykach nie ma tyle ,,problemów"co przy spalinach.

Nie potrzeba takiego wyposażenia startowego,brak czyszczenia modelu z resztek paliwa po każdym locie,no i to chyba tyle z podstawowej różnicy pomiędzy tymi napędami.Kupując ten model kierowałem się wykorzystaniem napędu spalinowego,bo przecież nie ma dla ucha nic milszego jak warkot silnika spalinowego w modelu.Pomysł na naped elektryczny przyszedł tak nagle.A prawde mówiąc ciągle sie zastanawiam.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma dla ucha nic milszego jak warkot silnika spalinowego w modelu

Latam z jednym i drugim rodzajem napędu i decyzja co wybrać wcale nie jest łatwa bo zależy od Twoich preferencji.

Spalina jest trudniejsza w obsłudze ale daje moim zdaniem więcej frajdy z latania dlatego nie zmieniłabym przeznaczenia modelu. Konstrukcja płatowca przewidziana pod spalinę z reguły ma mocniejszą budowę gdyż przenosi drgania silnika.

Modele elektryczne są zwykle delikatniejsze a konieczne do ich napędu silniki mniejszej mocy. Wykonując zamianę konieczny będzie mocniejszy silnik elektryczny niż dla modelu podobnej wielkości przeznaczonego od początku na elektryka.

 

To idealny trenerek na początek spalinowej drogi, prosty mocny kadłub, łatwy dostęp do silnika - moim zdaniem nie warto zamieniać go na elektryka ..... jeżeli już wolisz elektrykę to lepiej zmienić model

 

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety konwersja na elektryka pociągnie za sobą wzrost masy.OS 46 waży niecałe 480g.Alternatywny napęd elektryczny to ok.700g.Dodatkowo koszty samego napędu i akumulatorów 4S przekroczą cenę OS-a.A lot maksymalnie 10-12 min. na pakiecie.Przy takich rozmiarach i wagach modeli napęd elektryczny jest jeszcze nieekonomiczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.