omenik112 Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 Pojechłem wczoraj z szefem odebrać przyczepe kempingową od zaprzyjaźnionej firmy aukcyjno-windykacyjnej (kupionej zresztą za przysłowiową jedną koronę. Po otworzeniu drzwi w celu oceny stanu przyczepy w środku moim oczom ukazał się taki widok: Długość kadłuba 102cm. Sam nie wiem co o tym znalezisku sądzić (moja wiedza w dziedzinie spalinek jest zerowa) ale skłaniam się ku dokończeniu modelu i w związku z tym napewno będzie kilka pytań. Szukałem w necie podobnego modelu ale niestety nie znalazłem (może kiepski ze mnie szukacz albo to jest projekt własny), chodzi mi dokładniej o profil i budowe skrzydła oraz jego rozpiętość. Co wy sądzicie o tym znalezisku. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 Rozumiem kadłub, ale żeby dzieci w przyczepie porzucić A tak na poważnie to zainstaluj sobie program Profili2, zmierz sobie cięciwę potrzebnego skrzydła i wydrukuj wybrany profil na kartce papieru, wytnij go i zobacz czy pasuje do kadłuba, obstawiam ze to będzie któryś symetryczny z NACA. Skrzydło rozpiętość ok 130cm prostokątne konstrukcja jak Ci najbardziej odpowiada -konstrukcyjne drewniane -styro plus balsa -styro plus papier i farba -styro plus papier i folia modelarska albo jakiś inny dziwoląg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasxxx Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 A może jeszcze prościej,wyrównać powierzchnię montażu skrzydełka i zastosować skrzydła od popularnej cessny 150 prosta dobrze latająca tu link do planów http://svensons.com/airplanes/?pd=Cessna150 skrzydła robi się na expresie rozpiętość jak w nazwie 150 z zaokrągleniami z których można zrezygnować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 Pomoże Ci też ten rysunek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
omenik112 Opublikowano 18 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2012 Witam i dziękuje za odpowiedzi. Rzeczywiście jest to profil NACA co prawda jeszcze nie wydrukowałem potrzebna jest pełna wersja programu (albo znajde w necie jakiś keygen albo zapłace 15 euro). Co do wyboru profila skrzydła (NACA czy Cessna) to mam pytanie czym się dane profile różnią. Czas na wyniki obliczeń dzięki fotką Roberta. cięciwa L=250mm skrzydło rozpiętość 2x3,5L+0,4L 1850mm lotki 2xL na 0,2L 500mm na 50mm kadłub długość 5L 1000mm orginał 1090mm szerokość 0,4L 100mm orginał 880mm statecznik pio. 1L na 1L 250mm na 250mm orginał 190mm na 190mm statecznik poź. 3L na 0,7L 750mm na 175mm orginał 600mm na 190mm Pytanie następne czy widoczne wyżej różnice w wymiarach mają duże znaczenie czy można je zignorować. Zostało mi jeszcze sprawdzenie (odpalenie) silnika ale najpierw dokończe zaczęty projekt http://pfmrc.eu/inde...-wersja-depron/. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sudik Opublikowano 18 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2012 Pierwsza wersja Profili jest zupełnie darmowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 20 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 W najnowszej wersji profili2 bez rejestracji i broń boże crackowania też można drukować profile. A co do wymiarów to moje samoloty nigdy nie mały wymiarów zgodnych z "encyklopedią" i latały całkiem nieźle. Samolot długi na metr i rozpięty na 1,8m to dla mnie szybowiec a nie trenerek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johny88 Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 on wg mnie powinien miec max. 1400mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 zobacz sobie w necie model graupnera" taxi " mysle ze to kadlub od ndrugiej wersji tego modelu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz M Opublikowano 23 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 Witam Najprawdopodobniej jest to model dostępny w połowie lat 80-tych przez firmę Scorpio. Model nosił nazwę Safari 2000, rozpiętość to 150cm , skrzydła o prostokątnym obrysie z około 1,5 stopniowym wzniosem , i lotkami na całej długości płata. http://www.modellism...021-modellismo/ Latał doskonale i w mojej opinii jak najbardziej jest wart odbudowy. Pozdrawiam i życzę powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
omenik112 Opublikowano 24 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2012 Witam po przeprowadce zostało mi jeszcze przygotować kącik na swoje hobby ale to są już detale.Dziękuje wszystkim za pomoc, znając szerokość i wznios wystarczy teraz dobrać odpowiedni profil NACA i rozpoczynam budowe skrzydła ale to dopiero po nowym roku. Dodatkowo na szwedzkim serwisie ogłoszeniowym (z myślą o kupnie) znalazłem coś takiego http://www.blocket.s...tm?ca=23_11&w=1 model nowy kompletny wraz z silnikiem 10cc (może coś jeszcze utarguje). Ps. Wiedząc co to za model może bym zmienił nazwę tematu. Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt oraz Szczęśliwego Nowego Roku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi