Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pojechłem wczoraj z szefem odebrać przyczepe kempingową od zaprzyjaźnionej firmy aukcyjno-windykacyjnej (kupionej zresztą za przysłowiową jedną koronę. Po otworzeniu drzwi w celu oceny stanu przyczepy w środku moim oczom ukazał się taki widok:

post-9658-0-54170400-1353005466.jpg

post-9658-0-76281300-1353005479.jpg

post-9658-0-15062800-1353005510.jpg

post-9658-0-13952400-1353005523.jpg

post-9658-0-87219600-1353005535.jpg

post-9658-0-61032300-1353005560.jpg

post-9658-0-58081900-1353005578.jpg

Długość kadłuba 102cm.

Sam nie wiem co o tym znalezisku sądzić (moja wiedza w dziedzinie spalinek jest zerowa) ale skłaniam się ku dokończeniu modelu i w związku z tym napewno będzie kilka pytań.

Szukałem w necie podobnego modelu ale niestety nie znalazłem (może kiepski ze mnie szukacz albo to jest projekt własny), chodzi mi dokładniej o profil i budowe skrzydła oraz jego rozpiętość.

Co wy sądzicie o tym znalezisku.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Rozumiem kadłub, ale żeby dzieci w przyczepie porzucić :D

 

A tak na poważnie to zainstaluj sobie program Profili2, zmierz sobie cięciwę potrzebnego skrzydła i wydrukuj wybrany profil na kartce papieru, wytnij go i zobacz czy pasuje do kadłuba, obstawiam ze to będzie któryś symetryczny z NACA. Skrzydło rozpiętość ok 130cm prostokątne konstrukcja jak Ci najbardziej odpowiada

-konstrukcyjne drewniane

-styro plus balsa

-styro plus papier i farba

-styro plus papier i folia modelarska

albo jakiś inny dziwoląg :)

Opublikowano

Witam i dziękuje za odpowiedzi. Rzeczywiście jest to profil NACA co prawda jeszcze nie wydrukowałem potrzebna jest pełna wersja programu (albo znajde w necie jakiś keygen albo zapłace 15 euro). Co do wyboru profila skrzydła (NACA czy Cessna) to mam pytanie czym się dane profile różnią.

Czas na wyniki obliczeń dzięki fotką Roberta.

cięciwa L=250mm

skrzydło rozpiętość 2x3,5L+0,4L 1850mm

lotki 2xL na 0,2L 500mm na 50mm

kadłub długość 5L 1000mm orginał 1090mm

szerokość 0,4L 100mm orginał 880mm

statecznik pio. 1L na 1L 250mm na 250mm orginał 190mm na 190mm

statecznik poź. 3L na 0,7L 750mm na 175mm orginał 600mm na 190mm

Pytanie następne czy widoczne wyżej różnice w wymiarach mają duże znaczenie czy można je zignorować.

Zostało mi jeszcze sprawdzenie (odpalenie) silnika ale najpierw dokończe zaczęty projekt http://pfmrc.eu/inde...-wersja-depron/.

Pozdrawiam.

Opublikowano

W najnowszej wersji profili2 bez rejestracji i broń boże crackowania też można drukować profile.

A co do wymiarów to moje samoloty nigdy nie mały wymiarów zgodnych z "encyklopedią" i latały całkiem nieźle. Samolot długi na metr i rozpięty na 1,8m to dla mnie szybowiec a nie trenerek.

Opublikowano

Witam

Najprawdopodobniej jest to model dostępny w połowie lat 80-tych przez firmę Scorpio.

Model nosił nazwę Safari 2000, rozpiętość to 150cm , skrzydła o prostokątnym obrysie z około 1,5 stopniowym wzniosem , i lotkami na całej długości płata.

 

post-10533-0-05926800-1353670294.jpg

 

 

 

 

 

http://www.modellism...021-modellismo/

 

 

Latał doskonale i w mojej opinii jak najbardziej jest wart odbudowy.

Pozdrawiam i życzę powodzenia.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam po przeprowadce zostało mi jeszcze przygotować kącik na swoje hobby ale to są już detale.Dziękuje wszystkim za pomoc, znając szerokość i wznios wystarczy teraz dobrać odpowiedni profil NACA i rozpoczynam budowe skrzydła ale to dopiero po nowym roku. Dodatkowo na szwedzkim serwisie ogłoszeniowym (z myślą o kupnie) znalazłem coś takiego http://www.blocket.s...tm?ca=23_11&w=1 model nowy kompletny wraz z silnikiem 10cc (może coś jeszcze utarguje).

Ps. Wiedząc co to za model może bym zmienił nazwę tematu.

Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt oraz Szczęśliwego Nowego Roku

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.