Wojtass_nt Opublikowano 10 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 10 Grudnia 2012 Ja mam plan Tylko będę do niego potrzebował duralu 3mm
Gość Opublikowano 10 Grudnia 2012 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Ja mam plan, mam dural i firmę pod nosem która mi laserem ten dural potnie. Muszę tylko zgnębić te skrzydła.
Wojtass_nt Opublikowano 11 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2012 Czipsy przyszły! No to teraz się zacznie zabawa w układaniu puzzli na desce :]
Wojtass_nt Opublikowano 11 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2012 Złożyłem sobie na sucho przed przygotowaniem deski do montażu. Ogrom pracy jaka mnie czeka trochę mnie przeraża
Janusz Olszówka Opublikowano 11 Grudnia 2012 Opublikowano 11 Grudnia 2012 Złożyłem sobie na sucho przed przygotowaniem deski do montażu. Ogrom pracy jaka mnie czeka trochę mnie przeraża Witam,dasz Wojtku radę,pewnie na zawodach w Nowym Targu w stanie surowym będzie do zobaczenia.
Wojtass_nt Opublikowano 11 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2012 Gdybym tylko miał pieniądze to na zawody był by już gotowy do lotu. A tymczasem co najwyżej surówka się szykuje. Na razie koszt tego co w tym temacie to 140zł. Jak zmontuję kadłub tj. przymocuję do deski, wkleję listewki i posklejam do kupy wręgi z podłużnicą to zajmę się projektowaniem skrzydeł. W międzyczasie pewnie Kuba wystartuje ze swoim i zrobi mi konkurencję wagową :]
Tomek.Gro Opublikowano 11 Grudnia 2012 Opublikowano 11 Grudnia 2012 Super sprawa podoba mi się nawet też myślaem o Boćku ale cierpie na brak czasu, ale jak sobie sam zaprojektujesz i narysujesz podwozie to ci wyskrobie gratisowo będę maił mały wkład w projekcik
Wojtass_nt Opublikowano 11 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2012 Ta wersja ma podwozie, które nie wymaga robienia go z duralu Będę tylko potrzebował nagwintowanej rurki z gwintem wewnętrznym m3. http://www.flickr.com/photos/xxooox/5898545490/lightbox/ A wyskrobać z duralu 3mm to będziesz mi mógł bagnet do łączenia skrzydeł jak się uporam rysunkami skrzydła. Będą to 2 identyczne elementy z duralu 3mm, a kieszeń w kadłubie będzie mieć 6mm. Po wsunięciu bagnetów będzie się je blokować śrubką m4 aby zapobiec rozsunięciu. To samo by było gdybym zrobił jednoczęściowy bagnet ze wzniosem ale wówczas musiał by być wsadzony do kadłuba na stałe. A dzięki mojemu rozwiązaniu będę mógł wszystko wyjąć.
Wojtass_nt Opublikowano 12 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2012 Ciąg dalszy. Prawie skończyłem sklejanie wręg z podłużnicami. Zostały tylko 2 żebra na dziobie ale to dopiero jak porządnie klej wyschnie bo trzeba mocno nagiąć listewki Elementy z okrągłymi otworami czyli żeberka kadłubowe oraz prowadnice kieszeni na bagnet są tylko wsadzone do przymiarki. Docelowo będą to elementy z prostokątnym otworem zamiast okrągłego. Zamiast listewek sosnowych 8x5 zastosowałem 8x6 a w części dziobowej 6x6. Całość wydaje się już w tej chwili bardzo solidna.
drops1 Opublikowano 13 Grudnia 2012 Opublikowano 13 Grudnia 2012 Witam kolegów Modelarzy . Mam takie pytanie do kolegi / slawekmod/ tu cytuje : Przyglądając się Bocianowi z Drexpolu dziwi mnie pokrycie które zrobione jest z kawałków desek balsowych rozpiętych pomiędzy sąsiadującymi wręgami zamiast balsowych podłużnic. Efekt takiego działania jest tragiczny wizualnie, wytrzymałościowo pewnie też. . Gdzie kolega widział w konstrukcji DREXPOL - MODELE takie cuda ?. Jak by mógł kolega wkleić zdjęcie tego bociana byłbym wdzięczny.
Wojtass_nt Opublikowano 13 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2012 Chyba chodziło mu o Boćka z Old Gliders bo z Drexpolu jest laminatowy.
drops1 Opublikowano 13 Grudnia 2012 Opublikowano 13 Grudnia 2012 Mnie też się tak wydaje że to nie jest Bocian z DREXPOL-MODELE bo tam się robi skrzydła techniką styropian -fornir i kadłub laminatowy. Więc oczernianie tej firmy o niefachowość wykonania modelu jest nie na miejscu. Z tego co wiem a jestem z nimi w bliskim kontakcie bo sam zakupiłem u nich Puchacza 4,76 m to mieli takie zamiary wprowadzić do produkcji taki zestaw . Znaczy mam na myśli wykonywanie zestawu KIT czyli skrzydła konstrukcyjne i kadłub laminatowy ale zarzucili temat z powodu sporej ilości zamówień . A to że w firmie Old.... się robi takie rzeczy wiedzą wszyscy i czy to ma tak czy inaczej wyglądać to sprawa producenta i ewentualnych kupujących którzy się decydują na taki model z takimi wadami , kupując z firmy Old... Co nie oznacza że należy oczerniać niesłusznie firmę DREXPOL o taki stan rzeczy przypinając im łatkę która się im nie należy . Więc proszę kolegę o sprostowanie tego faktu z racji tej że znam modele tej firmy i na coś takiego by sobie nie pozwolili choćby z tego powodu że wiem ile pracy włożyli w to pieniędzy ,samozaparcia aby powstały takie modele i żeby firma zaistniała na rynku
Gość Opublikowano 13 Grudnia 2012 Opublikowano 13 Grudnia 2012 Przepraszam firmę Drexpol, faktycznie mój błąd, nie chodzi o Drexpol tylko Oldgliders .Tu link http://oldgliders.co...-9d-bocian.html Z tym oczernianiem to pojechałeś na maxa, najwyraźniej się zagalopowałeś gdyż była to zwykła pomyłka. Nie zmienię poprzedniego wpisu bo te posty były by bez sensu. PS: Zlituj się kolego, "mugł" i "żeczy" powinno się pisać "mógł" i "rzeczy" Jeszcze jedno, oklejenie w ten sposób kadłuba to nie błąd konstrukcyjny tylko wykonawczy, do pominięcia jak kadłub ma być "połączeniem różnych stożków"
Wojtass_nt Opublikowano 13 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2012 Miało by to sens gdyby całość była ładnie wyszlifowana i zalaminowana. Jeśli oklejane folią to bał bym się tym lądować na zboczu. edit: Sławku dzięki za linka tak w ogóle. Nie widziałem tej galerii. Szczerze mówiąc to zastanawiam się dlaczego Biniu tak skomplikował sobie robotę z tym bocianem. Widzę szereg rozwiązań, których ja bym nie zastosował.
Gość Opublikowano 13 Grudnia 2012 Opublikowano 13 Grudnia 2012 Też niestety nie wszystkie rozwiązania tam zastosowane do końca pojmuję, pewnie się nie znam. Wracając do pokrycia kadłuba, zrobienie go z podłużnic i zalaminowanie cienką tkaniną uczyni z tego odporną skorupę. Na marginesie pisząc to nie wyobrażam sobie pokrycia folią takiego kształtu kadłuba bez widocznych miejsc łączenia- oczywiście biorąc pod uwagę kadłub w jednym kolorze. W swoim Bocianim projekcie CAD kadłub zrobiłem z ukłonem w stronę makietową co widać po usterzeniu pionowym. Nie będzie to może łatwe do wykonania w realu ale postaram się tak pociąć kadłub wręgami żeby szlifowania pokrycia było możliwie mało. Projektowanie każdego modelu to sztuka kompromisów a zauważyłem u siebie że coraz mniej mi się chce bawić w RC. Wyciągnięcie wręg z kadłuba jest banalnie proste. Na drugim screenie widać łączniki i sposób osadzenia ich w żeberkach, dla mnie jest to kiepskie rozwiązanie i pracuję nad jego zmianą.
Wojtass_nt Opublikowano 13 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2012 Nie dziwię Ci się, że masz mało chęci. Ja bym tak nie potrafił rysować bez klejenia i latania. Dla mnie latanie to pierwszorzędna sprawa. Budowanie boćka to tylko zabicie czasu wolnego. Ale całe szczęście od nowego roku budowę będzie sponsorować Castorama
kmada Opublikowano 13 Grudnia 2012 Opublikowano 13 Grudnia 2012 Trochę dziwi mnie taka ostra krytyka kolegów rozwiązania w modelu Oldgliders, zwłaszcza, że producent przeznacza model do lotów termicznych, a i taki układ poszycia pozwala zbliżyć wygląd do oryginału, gdzie sklejka jest układana w taki sposób na wręgach i jest to widoczne na dużych szybowcach. Pokrycie słomkowe niezaprzeczalnie ma zalety, ale wady pokrycia od wręgi do wręgi z pewnością są kompensowane wytrzymałością podłużnic. Wykończenie powierzchni laminatem w podobny sposób wzmocni kadłub i kryty słomkowo i od wręgi do wręgi, oprócz usztywnienia i wzmocnienia, utwardzi.
Wojtass_nt Opublikowano 13 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2012 Ja nie krytykuję tylko zastanawiam się dlaczego tak a nie inaczej xD Niedoskonałości w konstrukcji kadłuba widziałem gołym okiem na jednym egzemplarzu i też z kolegą zastanawialiśmy się. Widziałem sporo konstrukcji Old Gliders ale bocian jakoś do nich nie pasuje. Zupełnie jak by był z innej fabryki.
Gość Opublikowano 13 Grudnia 2012 Opublikowano 13 Grudnia 2012 Jaka krytyka? Rozmawiamy tu o zaletach i wadach takiego pokrycia. To czy to Old... czy inna firma uwagi byłyby takie same. Nie przekona mnie kolega że klejenie od wręgi do wręgi jest mocniejsze od klepkowego pokrycia gdzie listwy służące do jego wykonania mają długość deski balsy a nie są przecięte na każdej wrędze. Balsa ma większą wytrzymałość na rozciąganie wzdłuż włókien a nie w poprzek. Oczywiście zaletą pokrywania od wręgi do wręgi jest prostota, innych zalet nie widzę. Po to są fora żeby wymieniać uwagi które nazwałbym konstruktywną krytyką a nie tą "złą" . Jeszcze raz napiszę dobitnie- nie krytykuję Oldgliders za modele i ich konstrukcję a jedynie ten sposób pokrywania.
Wojtass_nt Opublikowano 13 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2012 Hehe bez spiny Ja właśnie rysuję żeberka skrzydeł. Mam 6. Jeszcze 18
Rekomendowane odpowiedzi