Artur z kołobrzegu Posted December 3, 2006 Share Posted December 3, 2006 Jakie znacie lekkie sposoby ( używane w dlg ) na zaimpregnowanie balsy :?: Mi wiadomo o cellonie 8) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariolotnik Posted December 3, 2006 Share Posted December 3, 2006 Capon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacqubes Posted December 3, 2006 Share Posted December 3, 2006 Ja jednak pomalowałbym cellonem (jak masz pod ręką) bo jest lżejszy po wyschnięciu od caponu. Ale jak nie masz Capon też będzie dobry. Link to comment Share on other sites More sharing options...
motyl Posted December 3, 2006 Share Posted December 3, 2006 tylko trsz4eba uważać żeby nie wytopić styro pod balsa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artur Posted December 3, 2006 Share Posted December 3, 2006 1 i 2 warstwe trzeba klasc bardzo suchym pedzlem bo mocno wsiaka i nitro moze wytopic styro no i oczywiscie szlifowanie po kazdej warstwie papierem 240- 380 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artur z kołobrzegu Posted December 3, 2006 Author Share Posted December 3, 2006 Czyli celon rządzi Co to znaczy suchym pędzlem :?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
neon Posted December 3, 2006 Share Posted December 3, 2006 Czyli wg.mnie z bardzo małą ilością nanoszonej cieczy Kładziesz 1 warstwe bardzo cieniutka, 2 też, i potem normaklnie, bo cienka warstwa=małe przenikanie przez balse . Chyba. Link to comment Share on other sites More sharing options...
motyl Posted December 3, 2006 Share Posted December 3, 2006 Ja osobiście wybrał bym CAPON A suchy pędzel, to :???? przeciwiństwo mokrego czyli nie nanosisz dużo cieczy na skrzydło i rozprowadzasz, tylko pędzel dobrze odsączasz i malujesz prawie suchym. Wtedy po przyłożeniu go bo balsy, nie ma tyle cieczy aby balsa wchłaniałai przecieknie przez nią do styro !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariolotnik Posted December 3, 2006 Share Posted December 3, 2006 Cellon napreza np. papier wiec to samo zrobi z drewnem, lepszym rozwiazaniem bedzie capon (moim zdaniem) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maybach Posted December 27, 2006 Share Posted December 27, 2006 Nitrocellon tez zabezpiecza balse? Bo mam całą puszkę Link to comment Share on other sites More sharing options...
ertman_176 Posted December 28, 2006 Share Posted December 28, 2006 A ja laminat ... Capon używałem zawsze - wydaje sie byc sprawdzony przez wielu ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Munio29 Posted January 25, 2009 Share Posted January 25, 2009 Również mam mały dylemat z zabezpieczeniem całobalsowego statecznika wysokości. Chciałem połączyć wygląd z zabezpieczeniem używając czerwonego lakieru nitro, ale nie wyszło mi to najlepiej. W ten sposób kilka godzin pracy trafiło do kosza :? :x . Nadal szukam złotego środka jakby wykonać zabezpieczenie tego steru i jednocześnie zminimalizować przyrost jego masy (mogę zrezygnować z efektownej kolorystyki). Chodzi mi po głowie użycie lakieru w sprayu, ale nie jestem do końca przekonany. Może ktoś bardziej doświadczony coś doradzi? Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gładkilot Posted January 25, 2009 Share Posted January 25, 2009 pokryj papierem japońskim i nitrocelonem lub caponem kilka warstw(jak wyschnie trzeba drobnym papierkiem przeszlifować i następne malowanko) EDIT http://www.modelarski.com/modelarstwo-Papier_japoński,235.html np tu są takie dostępne Link to comment Share on other sites More sharing options...
karlem Posted January 25, 2009 Share Posted January 25, 2009 ...jeśli japońskim, to cellon do naprężenia i ew. capon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Munio29 Posted January 25, 2009 Share Posted January 25, 2009 No to troche pracy mnie czeka, znalazłem sobie temat o oklejaniu. Dzięki za poradę :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.