Geralt Opublikowano 23 Listopada 2007 Opublikowano 23 Listopada 2007 Wiem, że jego mniejszy brat Kabriolin był opisany, ale może ktoś ma ten model i coś o nim opowie? Może jakieś sugestie co należało by w nim poprawić?
Marcin Opublikowano 23 Listopada 2007 Opublikowano 23 Listopada 2007 Wyglada na Kabriolina ze zmienionymi skrzydlami, tak więc mógłbym coś napisać o kadłubie - warto wzmocnić przednią wręgę żeby mocniej trzymała się reszty kadłuba, poza tym kolejna wręga u mnie z czasem u góry zaczęła się lekko odklejać i kadłub u góry, przy wyciąganiu skrzydeł, potrafił się lekko rozszerzać. W związku z tym też metalowa rurka w którą wchodzą kołki ustalające skrzydło też się wyrobiła w swoim mocowaniu i luźno chodzi (tzn możnaby było ją wysunąć- kąty skrzydeł nadal trzyma właściwe). Generalnie kadłub zrobiony lekko i porządnie. U mnie, do Kabriolina dali podwozie od The Artist - przy pierwszym locie miało nylonowe śruby - przy starcie w Jaworznie od razu poszły - dalem dzięki Grześkowi Cz. zwykłe metalowe i trzymają - a podwozie mam skośnie do tyłu Bierz i pisz jak lata - mnie się piernik też podoba
Geralt Opublikowano 25 Listopada 2007 Autor Opublikowano 25 Listopada 2007 Na wiosnę będą w Jaworznie dwa Artisty, o ile ktoś mi nie odradzi tego zakupu.
gregwait Opublikowano 25 Listopada 2007 Opublikowano 25 Listopada 2007 Na wiosnę będą w Jaworznie dwa Artisty A kto drugi?
Geralt Opublikowano 25 Listopada 2007 Autor Opublikowano 25 Listopada 2007 A na imię mu Adam (z Mysłowic) Pewnie czytuje to forum, zakup planuje częściowo za moją podpowiedzią. Grześ powinieneś kojarzyć go z pobytu u nas czechów latał TwinStar-em.
Jacek Walenciak Opublikowano 4 Marca 2008 Opublikowano 4 Marca 2008 Witam, Mnie również bardzo podoba sie ten model i przymierzam sie do zakupu. Myślę o wersji ARC - pod napęd elektryczny. Celowo chcę kupić nieoklejony folią, ponieważ myślę o wzmocnieniu kadłuba tkaniną szklaną. Chętnie wysłucham opinii innych użytkowników tego modelu, jak się zachowuje w powietrzu. Może któryś z kolegów modelarzy lata wersją elektryczną - byłbym ciekaw jaki zastosował zespół napędowy.
Geralt Opublikowano 4 Marca 2008 Autor Opublikowano 4 Marca 2008 Myślę, że Artist będzie jeśli chodzi o jakość podobny do RebeLove-a. Widziałem, wprawdzie wersję ARC, a nawet pomagam składać . Tutaj masz wątek o RebeLove Generalnie polecam te dwa modele i firmę.
Marcin Opublikowano 26 Marca 2008 Opublikowano 26 Marca 2008 Geralt, czy moglbys powiedziec cos wiecej o ''The Artist'' ? Np jak wychodzi wagowo, bo w Nastiku dane są b. optymistyczne.
pilot Opublikowano 27 Marca 2008 Opublikowano 27 Marca 2008 Geralt, czy moglbys powiedziec cos wiecej o ''The Artist'' ? Wprawdzie jam nie Geralt ale Artist też u mnie zagościł Waga mojego do lotu z napędem elektro ok. 2500g. Dokładnie ciężko zważyć na mojej niewielkiej kuchennej wadze. Odliczając wyposażenie (wagi przybliżone, orientacyjne): silnik + śmigło + RM 400g, pakiet 480g, regler + złącza 60g, serwa 140g, odbiornik 20g czyli razem 1100g pozostaje na model 1400g. Znając wagę wyposażenia do spalinki można sobie policzyć orientacyjnie całość do lotu. Na wadze można trochę zyskać oklejając folią transparent czy dając węglowe podwozie. W każdym razie mój lata bardzo przyjemnie i na pewno nie jest latającą cegłą. Przy tej powierzchni obciążenie wychodzi na poziomie bardzo przyzwoitym.
Geralt Opublikowano 27 Marca 2008 Autor Opublikowano 27 Marca 2008 Wprawdzie Krzysiek odpowiedział, a ja mogę się do tego przychylić. Tego Artista kolegi Adama nie ważyliśmy, ale mogę pochwalić się o wadze Rebelova. Gotowy do lotu (bo już więcej do niego nie włożę poza paliwem) waży 2870g. Zakładając, że jest to modelik trochę większy to waga 2500g dla Artista jest jak najbardziej do osiągnięcia. W Artiscie mieliśmy trochę problemu z wyważeniem, bo silnik wsadziliśmy 15ccm ASP 4-takt i przód był ciężkawy. A można szykować się na oblot w niedzielę :rotfl: - na razie Reblove
Marcin Opublikowano 27 Marca 2008 Opublikowano 27 Marca 2008 Zapytałem, bo leży mi ASP 2takt 8.5ccm. Reszte bym może dokupił. A i pewnie potem był na OS 55 AX zmienił Geralt, niedziela powiadasz... postaram się
Geralt Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Więc dla zainteresowanych Artist oblatany. Na temat odczuć pilota nie będę się wypowiadał bo ja go nie pilotowałem. Ze strony widza wygląda na super zabawę. Model trochę szybszy od mojego Reblove. Konfiguracja jaką pamiętam: Silnik ASP 15ccm 4-T (ciężko go tylko zmieścić w tym modelu) Śmigło 14x6 Pelikan Odbiornik i serwa Hitec Pilot zaliczył pierwszy lot spaliną, ale miał rumieńce :lol2:
Gregimiczi Opublikowano 21 Maja 2008 Opublikowano 21 Maja 2008 Witam! Jestem poczatkujacym modelarzem i przymierzam sie do kupna Artista. Na stronie Topmodel jest pod akrobatami, a w opisach modelarzy ze jest to model 3D. Jak sie spisuje w stosunku do Diablotica albo Kabriolina ktore sa 3D? Rozumie ze chodzi o profil skrzydła.
Ładziak Opublikowano 21 Maja 2008 Opublikowano 21 Maja 2008 Rozumie ze chodzi o profil skrzydła. - oraz o jego kształt, a zwłaszcza wielkość lotek.
Raffik Opublikowano 21 Maja 2008 Opublikowano 21 Maja 2008 Więc dla zainteresowanych Artist oblatany. Na temat odczuć pilota nie będę się wypowiadał bo ja go nie pilotowałem. [ciah]Pilot zaliczył pierwszy lot spaliną, ale miał rumieńce :lol2: a 2-3 tygodnie pozniej Artist zaliczyl kreta i ognisko :/ wypadla bateria od odbiornika po odczepieniu sie kabinki... niestety
Gregimiczi Opublikowano 21 Maja 2008 Opublikowano 21 Maja 2008 Czyli jak wygladaja mozliwosci 3D Artista?
Ładziak Opublikowano 21 Maja 2008 Opublikowano 21 Maja 2008 Czyli jak wygladaja mozliwosci 3D Artista? Nie wiem, nie widziałem w akcji, ale należy domyślać się, że średnio. Ja do 3D wybrałem Kabriolina. To to samo, tylko z innym skrzydłem. Skrzydło Artista ma większą rozpiętość, większe wydłużenie, wyraźny skos i skośne natarcie, za to lotki mają mniejszą powierzchnię niż w Kabriolinie. Przy kręceniu akrobacji będzie OK, ale już przy wszelkich figurach związanych z wiszeniem na śmigle będą kłopoty. Do tego dochodzi znacznie większe obciążenie powierzchni nośnej. EDIT: błędy :oops:
Geralt Opublikowano 21 Maja 2008 Autor Opublikowano 21 Maja 2008 Gwarantuję, że dobry pilot poradzi sobie z Artistem we wszystkich figurach z zawisem. Na pewno nie jest to FunFly jak Kabriolin, ale nic nie stoi na przeszkodzie by latał 3D. No chyba, że pilot :rotfl:
pilot Opublikowano 21 Maja 2008 Opublikowano 21 Maja 2008 Ponieważ miałem Kabriolina a obecnie mam Artista więc mogę porównać te modele. Wprawdzie dobrym pilotem bym się nie nazwał ale próbowałem zawisu Artistem, na pewno się da a skala trudności jest podobna. W obu miałem to samo wyposażenie i różnica w wadze wychodzi jakieś 300-400g (dokładnej wagi nie pamiętam). Kabriolin jest typowym funflayem z grubym profilem i małym obc. powierzchni. To daje możliwość latania z małą prędkością co przy Artiście jest raczej trudne i mało bezpieczne. Generalnie do typowego 3D polecam raczej Kabriolina, do akrobacji z ew. dodatkiem 3D dobrym wyborem będzie Artist. W obu modelach zastosowałem napęd elektro - Kabriolin latał nawet do kilku minut dłużej.
Gregimiczi Opublikowano 22 Maja 2008 Opublikowano 22 Maja 2008 To mam jeszcze trzy pytania: 1. Czym rozni sie Kabriolin od Diabolic, poza mala roznica w wielkosci? 2. Wolalbym bardziej podpiac do do ktoregos z tych w pkt 1 spalinowyniz elektryk bo ladowanie aku jest bardziej czasochlonne niz wlewanie paliwa a cena paliwa jest do przelkniecia. 2 takt jest lzejszy i mocniejszy od 4 taktu ale ktos napisal gdzies ze 4 takty szybciej reaguja na nagle zwiekszenie obrotow. Prosze o jakies opinie co do takiego modelu zalozyc? 3. Jak na tle pkt 3. wyglada sprawa silnikow benzynowych? Oczywiscie nie do tak malego ale generalnie jaka jest roznica w lataniu i uzytkowaniu benzyny w stosunku do 2 i 4 taktow np. 45ccm.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.