Skocz do zawartości

Opinie o AP .15


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Do docierania silników stosujemy paliwo o zawartości nitro niższej niż 5%. Pozostałe zasady są takie same i wałkowane były już setki razy - wystarczy poszukać.

Opublikowano

Nie zgodze się ze stwierdzeniem "że pozostałe zasady są takie same". Są różne szkoły "docierania silników" a z tego co mi wiadomo AP 0.15 lubi np. większą domieszkę oleju rycynowego.

 

W ramach wyjaśnienia ... zawsze staram się przeszukać forum przed założeniem np. nowego tematu. M.in. w taki sposób odnalazłem temat Krzysztofa , który niewątpliwie ma spore doświadczenie z tym właśnie silnikiem.

Opublikowano

Ile silników już dotarłeś? Idź do sklepu, kup pierwsze lepsze paliwo bez nitro i ... docieraj tego "maluszka".

 

PS

mvvs'y lubią rycynę

Opublikowano

Nie licząc samozapłonów oraz silników , które kupiłem już dotarte ok 8 w tym Magnum, MDS, ASP, OS, Saito...

OK ... żeby nie ciągnąć tematu... dzięki za opinię...

Opublikowano

Właśnie jedzie do mnie ten silnik. Pytanie o paliwo w sumie jest na miejscu. Skan instrukcji:

http://www.rcuniverse.com/forum/1-2-1-8-airplanes-70/2662146-problems-tuning-ap-15-yellowjacket.html

wskazuje na paliwo z minimum 20% oleju mix syntetycznego i rycyny i aż 15 % nitro.Natomiast paliwo wyłącznie z syntetykiem nie jest zalecane.

Znalazłem takie:

http://www.rctrax.pl/product/paliwo-do-docierania-silnikow-nitro-castor-str-1-litr/?id=7341

bez nitro z samą rycyną.

Generalnie wolę kupić gotową mieszankę, ale już nie wiem którą..

Opublikowano

niestety świecy nie zamówiłem bo w EU warehouse HK niewiele jest do kupienia. Kupię raczej os max 8, chyba że ktoś podpowie lepsze rozwiązanie

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Silnik dotarł, z przesyłką 125 pln, reszta galanterii niezbędnej do uruchomienia ok 200 pln.Okazało się że w Poznaniu są problemy z zakupem paliwa, olej rycynowy w ogóle nie jest dostępny.Musiałem zamawiać w sklepach internetowych.

Jeśli jest w Poznaniu ktoś oblatany w uruchamianiu i docieraniu chętnie skorzystam z pomocy.

Opublikowano

Witam

Ja docieram silniki żarowe w następujący sposób

1. ustaiam nastwy gażnika zgodnie z instrukcją

2.po uruchomieniu przepustnice ustawiam na średnie obroty i odkręcam iglice paliwa do momentu uzyskania pracy przypominającej czterotakt silnik mocno przelany,i tak ok 1min następnie pełen gaz przez ok 15-20sekund i ponownie powracamy do przelanego

3 .powtarzamy to aż silnik wypali 3 zbiorniczki paliwa

W tym maleeństwie powinno wystarczyć ok 0,3-0,5l paliwa

Pozdrawiam miłej zabawy

Opublikowano

Jako paliwo na docieranie do tego silniczka polecam paliwo z 10% zawartością metanu i co najmniej 18% oleju syntetycznego (bardzo dobrze sprawdza się Byron 10% do 4t). Całość wzbogacam olejem rycynowym do poziomu 25%-30% oleju. Na takim paliwie wykonuje wstępne dotarcie wypalając około 250ml. Następnie wypalam jeszcze 250ml zwykłego paliwa już nie wzbogaconego rycyną (aczkolwiek dobrze wzbogacić do 3% rycyny i na takim już latać). Te silniczki wymagają dobrego dotarcia i po takiej procedurze otrzymuje silniczek który pali z palca a w powietrzu nie ma tendencji do gaśnięcia z byle powodu. UWAGA !!! Zanim zaczniesz nim kręcić koniecznie odkręć tylny dekielek i wypłucz opiłki. Jest ich całkiem sporo. Są bardzo drobne co nie zmienia faktu że nie będą działać na plus silnikowi ;)

  • Lubię to 1
Opublikowano

Kupiłem paliwo 5% nitro z 18% oleju syntetycznego marki Meccamo oraz litr oleju rycynowego marki Tornado.Teraz pozostaje znaleźć czas na docieranie:)

Gdzie można zobaczyć modele w których stosuje Pan te silniczki?

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.