Jump to content

Opinie o AP .15


grafvader

Recommended Posts

Cześć,

czy ktoś może miał doświadczenia z powyższym silnikiem i mógłby się podzielić doświadczeniem z użytkowania tego silnika Zamierzam go zamówić w Hobbyking. Cena jest bardzo atrakcyjna 32$. Mam pewne doświadczenia z wersją AP .09 i jestem pozytywnie nastawiony do tej marki, chociaż nieszczelny tłumik nieco mnie rozczarował :)

Silnik będzie napędzał niewielkie latające skrzydło 1m rozpiętości. Liczę na to że wymienię tłumik na rurę rezonansową. Ponieważ wylot spalin znajduje się dokładnie z tyłu silnika to całość powinna się wtedy idealnie układać w wąskim kadłubie latającego skrzydła. Całość o ile zadziała powinna dać eleganckie rozwiązanie w odróżnieniu od innych silników spalinowych gdzie wystający z boku tłumik utrudnia montaż i szpeci wygląd samolotu.

 

http://www.hobbyking...low_Engine.html

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Hmm, ale nie oczekuję parametrów silników mvs z tłumikiem rezonansowym. Chciałbym aby silnik poprawnie pracował z tłumikem w kształcie rury tak aby fajnie mieścił się w kadłubie i wyrzucał spaliny za modelem a nie przed nim. Prawdopodobnie nawet zyskam nieco na mocy.

 

PS

Jeżeli wierzyć forum hobbyking to te silniki właśnie poprawnie współpracują z tłumikami rezonansowymi, nawet daje się uzyskać 1000rpm extra :-)

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze nie wiem, to jest pewna koncepcja którą rozwijam :) Zastanawiam się czy taki układ uda mi się adaptować od innego silnika np od MVS albo coś takiego

http://www.modele.sk...Y-25-10-15.html

http://intermodel.pl...ali-p-1447.html

No i mój faworyt:

http://www.modelmaki...oferta/4/27/72/

 

Pozostaje jeszcze kwestia instalacji króćca do podawania ciśnienia do zbiornika paliwa. Ostatecznie może zwykła rura odpowiednio długa zwężana na końcu i gwintowana przy silniku?

Link to comment
Share on other sites

Jeśli chcesz pobawić się z rurą rezonansową, to poszukaj silnika przystosowanego do tego. Na aukcjach internetowych można trafić świetne motorki za śmieszne pieniądze, ale ponieważ są to dość "egzotyczne" dziś marki ;) (webra, K&B, itp ) więc tłoku nie ma.

Testowałem koncepcję skrzydełka + szybki napęd: klik

Świetna zabawa. W planach mam zamiar wsadzić tam silnik Jett 30

 

Dołączona grafika

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli chodzi o model to właśnie coś takiego chodzi mi po głowie :). Co do silników to wolę nieużywane silniki. Model traktuje jako pewnego rodzaju eksperyment dlatego nie montuje tam MVS który jedna w porównaniu do AP jest sporo droższy. Używałem już AP .09 i jestem pozytywnie zaskoczony jakością pracy silniczka. Nawet odpala ładnie z ręki. Wystarczy zalać, puknąć w śmigło i chodzi. Mojego OS Max 10LA nie udało mi się tak dotrzeć ale to był mój pierwszy silnik spalinowy :) Kupując używany spalinowy silnik modelarski to jednak kupuje się w dużej mierze kota w worku.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Zamówiłem w Hobbyking 25 grudnia wspomniany silniczek. Paczka do mnie wciąż nie dotarła. Normalnie nigdy nie czekałem na paczkę dłużej niż 3 tyg. Mam się denerwować że Poczta Polska sobie przywłaszczyła paczkę czy o tej porze roku tak długo idą?

Link to comment
Share on other sites

Zamówiłem w Hobbyking 25 grudnia wspomniany silniczek. Paczka do mnie wciąż nie dotarła. Normalnie nigdy nie czekałem na paczkę dłużej niż 3 tyg. Mam się denerwować że Poczta Polska sobie przywłaszczyła paczkę czy o tej porze roku tak długo idą?

 

A może trafiła do oclenia tak jak moja, wtedy czas dostawy się przedłuża. Ale wtedy powinieneś dostać liścik z poczty.

Link to comment
Share on other sites

Również do mnie dzisiaj paczka dotarła :)

Silnik zważony i wstępnie dotarty. Przy okazji nakręcone filmiki które wrzucę jutro. Ale jedno mogę powiedzieć silniczek rewelacja. Waży zaledwie 150 gram czyli o 4 gramy mniej niż analogiczny AP .09 i 50 gram mniej niż OS .15LA. Ciąg statyczny wychodzi w granicach 1kg co myślę że jest znakomitym wynikiem szczególnie jak na taką piórkową wagę. Silnik zapalił z palca od pierwszego zakręcenia. Wymagał przed uruchomieniem przepłukania z opiłek. Przy cenie w granicach 30$ jest bezkonkurencyjny pod każdym względem :) Nie mniej bardzo ważny jest etap docierania. Ja docieranie zaczynam od paliwa z zawartością 30% oleju. Później schodzę do 20% przy czym dodatkowe 10% to specjalna wersja oleju rycynowego. Po wypaleniu 1 litra silnik odpala od puknięcia w śmigło. ładnie trzyma obroty i dobrze reaguje na ruch przepustnicą.

Link to comment
Share on other sites

Grafvader: mógłbyś pomierzyć obroty swojego silnika? Tzn śmigło/obroty jeżeli testowałeś kilka kombinacji.

Na stronie Hobbyking podano, że z łatwością kręci śmigłem 8x4 - ale co to dokładnie znaczy? Z podanych danych wynika także, że jego pojemność to nie jest .15 bo to by było 2.5 cm3, ale jakies .138 - 2.26cm3 dlatego interesują mnie rzeczywiste osiągi w porównaniu do prawdziwych dwu i półek..

Link to comment
Share on other sites

Jak wyleczę się z przeziębienia to zrobię pomiary. Nie mniej instrukcja podaje śmigła aż do 8x6. Owszem pojemność jest nieco mniejsza i na pewno moc również, nie mniej silnik jest na łożyskach i gdyby porównywać go do OS Max 15LA to prawdopodobnie moc była by podobna ze względu na panewki tego drugiego. Policzona różnica w pojemności nie jest aż taka duża więc nie przejmowałbym się nią. Tym bardziej że silnik waży dużo mniej od klasycznej .15 Czyżbyś brał pod uwagę ten silniczek? Jego cena w przeliczeniu na złotówki to 90zł bez świecy :) Oczywiście to silnik jednorazowy, na sezon lub dwa. Części totalnie nie opłaca się do niego sprowadzać lepiej kupić nowy. Zapewne wypale nim paliwo za dużo większe pieniądze niż za niego zapłaciłem. Liczę na bezawaryjną pracę przez co najmniej 10 litrów paliwa normalnego użytkowania bez ostrego żyłowania napędu. No i absolutna konieczność w tym silniku to po zakupie nie kręcić wałem tylko porządnie przepłukać silnik z opiłek.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Wreszcie zabrałem się za docieranie tego maleństwa. Przepięknie odpala z ręki, niczym nie ustępuje pod tym względem silnikom OS Max czy Saito. W czasie wstępnego docierania kręciłem go do 12750 rpm na śmigle 8x4 Master Airscrew. Daje to w przybliżeniu 900g statycznego ciągu. Myślę że po dotarciu spokojnie pójdę 700rpm w górę co da mniej więcej kilogram statycznego ciągu. W locie może być jeszcze ciekawiej :) W najblizszą sobotę zrobię jeszcze pomiary dla śmigłą 7x6 i 7x4. Zobaczymy jak kręci mniejszymi śmigłami w końcu to wysokoobrotowy silniczek.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Odświeżam temat...

 

Krzysztof czy możesz podpowiedzieć jakiego paliwa używałeś na dotarcie a jakiego po dotarciu?

 

Jeśli możesz to opisz w miarę dokładnie proces docierania.

 

Właśnie nabyłem ten silnik i chcę się zabrać za docieranie.

 

Z góry dziękuję

Link to comment
Share on other sites

Hmm nie koniecznie chodzi mi o ogólne informacje dotyczące docierania silników ... Udało mi się odnaleźć temat m.in. Krzysztofa o ASP hornet 0.61 oraz ASP S15A i wiem , że do dotarcia używał np. Byrona do 4 taktów.

Zastanawiam się czy na tym samym paliwie docierał AP 0.15...

 

Ale oczywiście dzięki za dobre chęci i podpowiedź :)

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.