Skocz do zawartości

Jaki model?


Phantom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

 

Od dłuższego czasu planuję wykonqć jakiś model latający, a konkretnie najchętniej szybowiec. Jak już pisałem, chciałbym zrobić go z własnych planów, ale nie wiem do końca czego projekt mam wykonać. Ostatnio dużo czytałem o DLG i myślałem nad wykonaniem też takiego modelu. Generalnie zależy mi na tym, żeby model ten nie okazał się skarbonką bez dna... Myślałem też nad rzutkami i gumowcami, ale one nie są zdalnie sterowane więc to raczej nie to forum. Pomysłów mam mnóstwo, ale nie wiem co będzie dla mnie najlepsze. Budować umiem - od ponad 5 lat zajmuję się modelarstwem, narzędzia mam, więc trudność konstrukcji problemem nie jest. Ten pierwszy model nie powinien być duży, szerokość około 1m. Liczę więc na Waszą pomoc bo w temacie lotnictwa RC jestem zielony :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszeczkę cię utemperuję.

Modelarstwo, a projektowanie konstrukcji latającej, to zupełnie odmienne rzeczy. Nie chodzi o to, żeby umieć zbudować, ale o to, by konstrukcja spełniała pewne, konkretne wymogi, co wcale takie proste nie jest.

Wiele początkujących osób, myśli, że samolot to taka skrzyneczka ze poprzeczną deską. Próbują budować na podstawie wyglądu i ... Happy Endu nie ma.

 

Dlatego na początek buduj modele z cudzych planów. Jak poznasz parę podstaw i technik budowy modeli (np. co to jest liczba Reynoldsa, czemu służy wznios itd) to możesz spróbować zaprojektować coś samemu.

Ale nawet najprostszy modelik, to mogą być miesiące projektowania, budowanie kilku prototypów i wprowadzanie poprawek.

 

Najlepiej poszukaj planów tzw. "trenerka" - modelu do nauki latania i budowy modelu.

Gdybyś chciał "starą szkołę", czyli balsa, sosna, papier - polecam Wicherka. Polska konstrukcja, z lat 50-tych, zaprojektowana przez jednego z największych polskich modelarzy (niestety już nie żyjącego). Do dziś nawet jest organizowany zlot, posiadaczy "Wicherków".