ZbyszekM Opublikowano 29 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2016 Niektórzy twierdzą, że Piper Super Cub to nudny samolot. Mnie jednak marzy się model tego samolotu w wersji z ogromnymi kołami taki jakich używają piloci Busch na niedostępnych terenach Alaski. Fajnie byłoby potrenować lądowania na bezdrożach. Dla miłośników tego samolotu jest dostępna prawie rełna jego dokumentacja http://www.supercubproject.com/drawings/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
merlin71 Opublikowano 2 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2016 Myślałem też o takich kołach i pewnie kiedyś założę. Narazie jednak muszę dokończyć model i do oblotu będą zwykłe. O kołach tundra czytałem: https://en.wikipedia.org/wiki/Tundra_tire i nawet rekonesans lekki już przeprowadziłem z opisu wynika ze powinny mieć 148mm średnicy do skali 1:6 fajne były by takie: http://www.modelemax.pl/popup_image.php?pID=9493 jednak są za drogie jak na mój gust. takie też mogły by byc chyba: http://www.radiomodels.com.pl/pl/kola/3111-kolo-piankowe-50-x-19mm-o-35mm.html ale to jeszcze czas pokaże... Robota pomału jakoś idzie ale to taki etap że duperele się dłubie. Efektów nie widać zbytnio a czas leci... z maską tragedii nie ma, elementy silnika nie wystają aż tak raząco: Kadłub narazie poszedł na szafę, a wziełem sie dalej za skrzydełka. Zamontowałem żarówki w reflektorze do lądowania: Oszlifowałem lotki i klapy, może jeszcze trzeba będzie trochę poprawić ale to bliżej końca. Zamontowałem też serwa do klap: Serwa do lotek będą tak samo. Dłubanina... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ostry_gl Opublikowano 6 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2017 Witam, co dalej? Czekam na dalszy ciąg... Pozdrawiam, Łukasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
merlin71 Opublikowano 15 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2017 No i cóż by tu napisać... ? Model leży i czeka na lepsze czasy... Od ostatniej aktualizacji tematu coś tam porobiłem trochę. Nie dawał mi spokoju kąt zaklinowania płata. Powszechnie wiadomo że profil Clark-Y 12% ma własny kąt zaklinowania około 2,5 stopnia. U mnie dodatkowo był jeden stopień od dolnej płaszczyzny profilu do osi modelu, czyli łącznie kąt zaklinowania płata był około 3,5 stopnia. Dużo. Wydarłem żebra przykadłubowe: zrobiłem nowe: Teraz dolna krawędz profilu jest równoległa do osi kadłuba czyli kąt zaklinowania zmniejszyłem do wartości kąta własnego profilu. Myślę że wystarczy i jest mi z tym lepiej na duszy Przerobiłem też samo mocowanie płatów. Pierwotnie przez cześć kadłubową miały przechodzić druty 2mm i na nie miały być nasuwane płaty. Przerobiłem to tak że zrobiłem kołeczki bukowe wystające na ok 1,5cm i na nich będą osadzone płaty. Skróciłem też trochę zastrzały żeby zmniejszyć wznios z pierwotnego 3 stopnie do 2 stopni. Okleiłem kesony i nakładki na żebra: Zamocowałem serwa lotek, serwa klap. Zrobiłem popychacze i dzwigienki. Lotki i klapy dopasowałem, doszlifowałem, okleiłem papierem. Ogólnie muszę zrobić jeszcze klapki rewizyjne do serw i można by oklejać płaty pokryciem. Aha,jeszcze drobiazg ale zmieniłem też kółko ogonowe na goleni bardziej pasującej tutaj taka przymiarka całości: Miałem zamiar skończyć Pipera tak do końca marca żeby na wiosnę własnie zrobić wreszcie oblot ale odłożyłem go znów na szafę a robię teraz Jaka-1, małego, 1/12... nakręciłem się jakoś w "międzyczasie"... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
merlin71 Opublikowano 4 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2017 Ponieważ moja odskocznia z grubsza gotowa do oblotu, a wygląda na razie tak: Jeśli oblot będzie pomyślny dokończę malowanie. Wyciągnąłem dzisiaj skrzydełka piperowe i trochę coś porobiłem. Pokażę najpierw to co już było wcześniej zrobione. włącznik reflektora lądowania: krzywka ze sklejki przykręcona na maleńkie wkręty, dociska dwie blaszki do siebie. Jedna jest sprężysta. Chciałem zastosować jakiś fabryczny mały włącznik ale jakoś z braku miejsca zrobiłem coś takiego może czym prościej tym lepiej? Reflektor będzie się włączał przy wychyleniu klap, czy to do startu czy lądowania. światła pozycyjne: i obróbki klapek inspekcyjnych, które zrobiłem dzisiaj właśnie: teraz muszę dorobić klapki, może jakaś drobnica jeszcze, szlif lekki i będzie można oklejać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi