Skocz do zawartości

f-117a budowa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

On ma w sobie cos takiego co nie daje spac kolega :)

Generalnie z odpowiednio duzym napedem i cegla poleci.

Ja cie nie podpuszczam ale jak ty go nie zbudujesz to ja sie pokusze jak skoncze moje obecne dzielo.

A tak na serio to trudno powiedziec jak to sie zachowuje w locie protoplasta modelu bez ukladu FLY by Wire podobno latac nie chce, ale depron, ktory wlasciwie jest jednym wielkim platem nosnym powinien sie zachowywac podobnie do Mugiego niech mnie ktos poprawi jesli sie myle.

Opublikowano

No Witam, mój f117 jest on przeróbka tamtejszych planów, trochę uproszczona, jeśli chodzi o właściwości lotne to można powiedzieć że model bardzo dobrze słucha pilota, jedyne co mnie zastanawia to że mój egzemplarz nie chce latać do "góry nogami" :D, ale z beczkami i pętlami daje sobie rade bez problemu, no bardzo widziane w tym modelu jest zapas mocy, bardzo łatwo doprowadzić do płaskiego korkociągu, wygląda bardzo efektownie, ale jeśli jest zapas mocy to można go z tego wyciągnąć.

Opublikowano

img00212tj0.jpg

 

 

Rozpietość : 50 cm

 

Długość : 72 cm

 

Silnik : TP 2408-21

 

Serwa : TP 9g

 

Materiał : Depron 5mm , Stateczniki 6mm

Opublikowano

Rzeczywiście ładne cacko, ale powiem tak:

jedno to jak model wygląda,

a drugie to jak lata.

Ten model będzie wymagał dużej uwagi przez cały lot, od startu do lądowania. Osobiście wolę klasyczne, modelarskie rozwiązania, gdzie aerodynamika płatowca wspomaga pilota, ale... co kto lubi ;)

Opublikowano

Robert..To nie do konca tak jest zwlaszcza z tym modelem. Oryginal rzeczywiscie bez komputera nie da rady ale popelnilem z planow na modelarz.com ten modelik skalujac go do wielkosci orzeszka. Model byl swobodnie latajacy napedzany silnikiem Rapier L2.

Model latal samodzielnie i nie mial zednych problemow w locie silnikowym jak i szybowcowym. Z roznych ewolucji w ktore sam wchodzil na silniku ( ostre skrety czy petle ) samodzielnie sie wyprowadzal. JAk znajde jakies foty z tamtego okresu to wrzuce linki

Opublikowano

Modele F117 latają dobrze, nie jeden się zdziwił ;-) A oryginał, cóż... 3 komputery i każdy sprawdza czy ten obok dobrze działa :lol:

Opublikowano

Te 3 komputery to wlasnie fly by wire.

w sumie su 27 i mig 29 tez maja odpowiednik a ,odele lataja i to jak no trzeba to poprostu zbudowac i zobaczyc lot czy nie lot

  • 1 rok później...
Opublikowano

Kończę właśnie budowę F117 z zamieszczonych wyżej planów. Czy waszym zdaniem model ma szansę polecieć z silnikiem klasy 280 z przekładnią i śmigłem 8x4?

Dodam jeszcze że silnik i przekładnia pochodzą z takiego predatora http://www.allegro.pl/item794141781.html

Kończę właśnie budowę F117 z zamieszczonych wyżej planów. Czy waszym zdaniem model ma szansę polecieć z silnikiem klasy 280 z przekładnią i śmigłem 8x4?

Dodam jeszcze że silnik i przekładnia pochodzą z takiego predatora http://www.allegro.pl/item794141781.html

Zrobiłem dzisiaj parę fotek mojego czarnego odrzutowca.

pierwszefoty002.th.jpg

pierwszefoty010.th.jpg

pierwszefoty008.th.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

a może kolega podpowiedzieć jak jest rozwiązane sterowanie?

czyżby tylko lotki sprzęgnięte jak przy motylku, czy inaczej???

 

p.s. modelik super!!!

 

edit: znalazłem na planie:

"elevon or V-tail mixing"

Opublikowano

Dokładnie tak, same lotki.

Model na 280 nie poleciał. kupiłem okazyjnie silnik Speed 400 z przekładnią 2,33:1 i będę próbował dalej. Nie wiem tylko czy zastosować tą przekładnie, czy dać napęd bezpośredni. Nie wiem też jakie śmigło do tego dobrać.

Opublikowano

tylko naped bezposredni. Ten model potrzebuje predkosci. Silnik speed 400 6V swietnie sprawuje sie ze smigielkiem GUNTHER i na osmiu celach NiMH lub 3lipol

Opublikowano

Przed lataniem mój wyglądał tak:

 

p3150259small.jpg

 

a po locie tak:

 

p3150262small.jpg

 

lubił sobie wpaść w korkociąg plaski i tak się on skończył.

 

Zakładając silnik 400 będziesz prawdopodobnie miał problem z wyważeniem.

 

Silnik speed 400 6V swietnie sprawuje sie ze smigielkiem GUNTHER i na osmiu celach NiMH lub 3lipol
coś mi się wydaje że silnik 6V na trzech celach to tylko z niego smród zostanie zwłaszcza że śmigło będzie "za nim". Latałem na trzech celach na silniku szczotkowym ale z napięciem nominalnym 7,2v a i tak musiał być bardzo dobrze wentylowany bo się bardzo mocno grzał.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.