Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Znacie może jakieś profile skrzydeł do dolnopłatów tak żeby latał spokojnie i przewidywalnie?

zacząłem wycinać wręgi jest to dla mnie swego rodzaju nowość bo pierwszy raz wycinam z własnych planów mam nadzieje że wyjdzie z tego piękny model

Opublikowano

lub grubszy 23014 a nawet 23016.

23014 miałem w jednym z modeli, górnopłat, niemal bez wzniosu. przeciągnięcie, jeśli nie było bocznego ipulsu, przebiegało bardzo łagodnie, to było "opuszczenie nosa" i nabranie prędkości w zasadzie bez utraty sterowności (profil na końcówkach pogrubiony do 16%) - to nie pomyłka.

można także sprawdzone NACA 24xx mają znacznie więszą doskonałość w zakresie mniejszego Cz ale "przeciągają" mniej przyjemnie choć 2412 tego nie potwierdza. A jeśli zrobisz natarcie z większym promieniem - decydując się na mniejszą prędkość maksymalną - to każdy z tych profili (i wielu innych) będzie spokojny i przewidywalny.

Do RWD 21 nie stosowałbym cieńszego niż 14-16% (a może nawet 18%) dla stabilności właśnie.

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

Opublikowano

Super :D dzięki za odpowiedzi o tych profilach dużo to wniosło do samego projektu. Rozumiem że profil NACA 2414 to profil o nr 24 14% , a 2416 to profil nr. 24 i 16% czyli jeżeli potrzebuje profilu 18 % to będzie to NACA 2418? w tych profilach jestem zielony.

Aktualnie jestem na etapie wycinania wręg moim "ręcznym laserem" (to niebieskie na zdjęciu) niestety jeszcze dużo mi brakuje do perfekcji w wycinaniu ale nie jest najgorzej.

post-3669-0-07468700-1359156899_thumb.jpg

Opublikowano

Budowa powoli idzie do przodu, dokładam wzmocnienia i kratownice, myślę żeby zrobić napęd steru kierunku typu "pull-pull" a popychacz steru wysokości ukryć w kadłubie tak żeby nic niepotrzebnie nie wystawało poza.

post-3669-0-00614200-1359539985_thumb.jpg

Opublikowano

Nie znam się, więc się wypowiem :) .Doceniam Twój zapał i chęć wykonania tego samolotu, ale fakt, że zabierasz się za model nie mając planów w całości i pytając o tak podstawowe historie jak profil (choć na planach jest) oraz próbując wykonać konstrukcję kadłuba w tak nieprzemyślany sposób, mogę z całą stanowczością stwierdzić , iż porywasz się z motyką na słońce. To jeszcze nie ten czas, kiedy możesz samodzielnie projektować model. Ucz się, analizuj już opracowane konstrukcje, wykonaj kilka prostszych modeli, bo z tej relacji wynika niezbicie, że ten model przerasta Twoje możliwości.

Opublikowano

Lubie stawiać sobie nowe wyzwania. Co do profilu nie miałem pojęcia co będę miał w drugiej części planów, ale myślę że z pomocą forum uda się zbudować dość ładny i poprawnie latający model.

Na razie konstrukcja jest całkiem sztywna także dochodzą nowe części zdecydowałem się zrobić drzwi kabiny 2 częściowe jak w prototypie oto początki prac nad drzwiczkami.

post-3669-0-68351400-1360175092_thumb.jpg

 

Ps. Myślę że forum jest po to aby pomagać ;)

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

RWD 21 miał profil dwuwypukły I.A.W. (skrót od "Instytut Aerodynamiczny w Warszawie"). Niewiele profili stosowanych w "dużym" lotnictwie nadaje się do zastosowań modelarskich ze względu na małe cięciwy skrzydeł. W makiecie RWD 21 zastosowałbym profil NACA2416 u nasady i NACA2410 na końcówce. Profil bardzo dobrze nadaje się do zastosowań modelarskich, ma łagodną charakterystykę przeciągnięcia i bardzo dobrze pracuje z klapą i lotką szczelinową. Bez problemu znajdziesz parametry geometryczne tego profilu gduż jest bardzo popularny. NACA2410 znajdziesz wprost, a parametry dla profilu 16-procentowego otrzymasz przeliczając procentowo parametry profilu NACA2415.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.