Benek_Urbańczyk Opublikowano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2013 Dzień dobry. Proszę kolegów o pomoc - czy w tym silniku można zmienić wał, żeby był z drugiej strony? http://www.hobbyking...idproduct=12921 Pozdrawiam. Benek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzinksu Opublikowano 7 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 Oczywiście, że można. Wiąże to się z wymianą wału lub przetoczeniem tego, który tam siedzi. Już mówię o co biega. Widzisz tą zatyczkę która jest od tyłu w kształcie literki E? Ośka w tym miejscu ma wcięcie. Jak przełożysz ośkę na drugą stronę, to będziesz musiał w ośce zrobić rowek, tak aby zatyczka ładnie tam pasowała. Inaczej rotor (element wirujący silnika) może lekko się przesuwać w lewo lub prawo. Można zamiast zatyczki użyć czegoś takiego https://radio-modele.pl/pierscien-mocowania-kola-na-goleni-3-1mm,307,10230.html o średnicy wewnętrznej ok 3,17mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 7 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 Ta zatyczka, to pierścień Segera. Jest konieczny jedynie w przypadku takiego mocowania silnika, jak na foto z załącznika do hobbyking (jest po to, by wirnik nie został wyciągnięty przez śmigło). Jeśli chcesz mocować silnik odwrotnie, a więc, gdy trzeba oś wystawić z drugiej strony (od podstawy silnika, nie od wirnika), to tego Segera należy usunąć. Niczemu wówczas nie słuzy (wirnik jest wówczas zabezpieczony przed wysunięciem poprostu swoją konstrukcją). Aby odwrócić oś, należy w wirniku odkręcić dwa (najczęściej) wkręty imbusowe, popukać w oś, by przesunęła się do końca w przeciwną stronę i wkręcić spowrotem te wkręty (można je zabezpieczyć lakierem przed samoczynnym odkręceniem). To wszystko. Nic więcej nie trzeba robić, ani wymieniać wału ani w nim coś przetaczać. A tak przy okazji. Radzę unikać silników z wałem 3,17mm, bo trudniej (drożej) później o łożyska przy ich wymianie, o kołpaki. Lepiej brać z 3mm, lub jeszcze lepiej 4mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zefirek Opublikowano 7 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 Aby odwrócić oś, należy w wirniku odkręcić dwa (najczęściej) wkręty imbusowe, popukać w oś, by przesunęła się do końca w przeciwną stronę i wkręcić spowrotem te wkręty W tym silniku jest tylko jeden wkręt do odkręcenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi