Benek_Urbańczyk Posted January 12, 2013 Share Posted January 12, 2013 Dzień dobry. Proszę kolegów o pomoc - czy w tym silniku można zmienić wał, żeby był z drugiej strony? http://www.hobbyking...idproduct=12921 Pozdrawiam. Benek Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzinksu Posted March 7, 2013 Share Posted March 7, 2013 Oczywiście, że można. Wiąże to się z wymianą wału lub przetoczeniem tego, który tam siedzi. Już mówię o co biega. Widzisz tą zatyczkę która jest od tyłu w kształcie literki E? Ośka w tym miejscu ma wcięcie. Jak przełożysz ośkę na drugą stronę, to będziesz musiał w ośce zrobić rowek, tak aby zatyczka ładnie tam pasowała. Inaczej rotor (element wirujący silnika) może lekko się przesuwać w lewo lub prawo. Można zamiast zatyczki użyć czegoś takiego https://radio-modele.pl/pierscien-mocowania-kola-na-goleni-3-1mm,307,10230.html o średnicy wewnętrznej ok 3,17mm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bubu2 Posted March 7, 2013 Share Posted March 7, 2013 Ta zatyczka, to pierścień Segera. Jest konieczny jedynie w przypadku takiego mocowania silnika, jak na foto z załącznika do hobbyking (jest po to, by wirnik nie został wyciągnięty przez śmigło). Jeśli chcesz mocować silnik odwrotnie, a więc, gdy trzeba oś wystawić z drugiej strony (od podstawy silnika, nie od wirnika), to tego Segera należy usunąć. Niczemu wówczas nie słuzy (wirnik jest wówczas zabezpieczony przed wysunięciem poprostu swoją konstrukcją). Aby odwrócić oś, należy w wirniku odkręcić dwa (najczęściej) wkręty imbusowe, popukać w oś, by przesunęła się do końca w przeciwną stronę i wkręcić spowrotem te wkręty (można je zabezpieczyć lakierem przed samoczynnym odkręceniem). To wszystko. Nic więcej nie trzeba robić, ani wymieniać wału ani w nim coś przetaczać. A tak przy okazji. Radzę unikać silników z wałem 3,17mm, bo trudniej (drożej) później o łożyska przy ich wymianie, o kołpaki. Lepiej brać z 3mm, lub jeszcze lepiej 4mm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zefirek Posted March 7, 2013 Share Posted March 7, 2013 Aby odwrócić oś, należy w wirniku odkręcić dwa (najczęściej) wkręty imbusowe, popukać w oś, by przesunęła się do końca w przeciwną stronę i wkręcić spowrotem te wkręty W tym silniku jest tylko jeden wkręt do odkręcenia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts