Ejdzjan Opublikowano 12 Stycznia 2013 Opublikowano 12 Stycznia 2013 Witam Wszystkich. Obserwując poczynania Kuby. Próbuję zbudować ślizgacza na śnieg.Mam zamiar zastosować w nim silnik 2.5 os max..W ciągu ostatnich dni trochę pracy ruszyło Poniżej kilka zdjęć . Komplet nart już jest . Na tym zdjęciu wykonanie ramienia na którym będą umocowane dwie narty. Myślę że na tym silniku będzie dość śmigał ślizgacz. Z budowy na razie to tyle jak tylko coś uda mi się ruszyć dalej w stawie zdjęcia jak najszybciej. Mile widziane uwagi sugestie.
malymax Opublikowano 13 Stycznia 2013 Opublikowano 13 Stycznia 2013 uwage mam jedna kolego dzialaj szybko bo nie wiadomo jak dlugo zima bedzie z nami
Lord Rzeźnik Opublikowano 16 Stycznia 2013 Opublikowano 16 Stycznia 2013 Jeśli to ja Cię natchnąłem, to jestem wręcz wzruszony. Mam nadzieję, że zdążysz przed końcem śniegu i zanim woda z roztopów wsiąknie w trawę. Życzę powodzenia i oczywiście bacznie się przyglądam.
Lajto87 Opublikowano 18 Stycznia 2013 Opublikowano 18 Stycznia 2013 Jak zobaczyłem ten wątek coś mnie tknęło żeby popełnić coś co ma 3 nartki i kawałek silnika, więc czemu by niby nie spróbować Więc nieco zdesperowany pogodą (śniegiem ) i niemożliwością latania latadłami stworzyłem to: Tak się prezentuje model zboku (przepraszam, miało być z boku ) Środek: Jakość zdjęć nie powala, bo robiona w sztucznym oświetleniu telefonem.... Początkowo pseudo "zawieszenie", mocowanie płóz było wyższe bo prześwit miał 14 cm:) jak szaleć to na szaleć... Był stabilny ALE wszystko się bardzo gieło. Aktualnie jest około 4-5cm i jest super:) Konstrukcja w miarę mocna (nity momentami, gdy nie dawałem rady to termoglut, jednak na mróz się nie nadaje bo odpada). Mam aby problem(jak na razie jedyny) z mocowaniem płóz, cały czas wyrywa się nakrętka, która robi za łożysko. Muszę ją przyspawać ale do alu będzie problem. Nie za bardzo mi wychodzi........ Jeździ to całkiem, ma fajne odejście na ubitym śniego/lodzie, baaardzo przyczepne, zwrotne, ma nawet różnicowe wychylenia płóz (jak koła w aucie) wewnętrzna na zakręcie skręca się bardziej, bo robi mniejszy promień. Na świeżym, nieubitym śniegu też sobie radzi, ale gorzej i do momentu póki jedzie, jak stanie trzeba go zapchnąć wymiary (bez nart)- około 75 cm długości , szerokość ok. 50cm Powierzchnia nart- 468cm2 Obiążenie około 3,2 g/cm2 (nie wiem czy nie za dużo??) waga- 1500g do jazdy z dwoma pakietami silnik- 312W, Emaxa Serwa- dwa standardy, po zmiksowaniu z drążkiem gazu, w odpowiednim momencie włącza się mikser, który ustawia płozy zbieżnie=hamulec:) aku 2200- Dualskiego Regiel 45A- Dualskiego Lubie Dualskiego odbiornik- optima 6 lite w niedalekiej przyszłości nadajnik video+kamera sony 600TVL+ 1000mAh 3S Nie jest to nie wiadomo co (za kształty aerodynamik by mnie zabił), ale zrobiłem to sam, od zera mając trochę aluminium sklejki i nitów. Konstrukcja i wyobraźnia- moja. Miałem jeszcze pomysł z amortyzowanym zawieszeniem jednak poległem i zrobiłem sztywne. Myślę że w miarę wygląda, a na pewno się trzyma. Gdybym to teraz miał jeszcze raz robić, użyłbym wszędzie profili 2x2 momentami 2x3 no i zespawał gdybym umiał i wiedział jak Jutro zostanie pomalowana "kabinka" kolory czarny, niebieski może gdzieś wplącze biały no i oczywiście postaram się zapodać filmik z... lotu? może bardziej ślizgu
Lord Rzeźnik Opublikowano 19 Stycznia 2013 Opublikowano 19 Stycznia 2013 Zapowiada się ciekawie. Kilka uwag: bowdeny będą mocno narażone na złamania z tego względu, że nie zawsze widać przeszkody typu gruba gałąź rzucana pupilom pod nieubitym śniegiem, albo bryła spod błotnika samochodu oprószona świeżym puchem. Poza tym będą się wybaczać przy popychaniu, bo na długim odcinku nie ma żadnej prowadnicy. Musisz pamiętać, że na taki pojazd działają dużo większe momenty i siły, niż na samolot podobnych gabarytów. Kształtki na brzegach płóz są według mnie zbędne. Zwiększają tylko opór i masę, która wydaje się być i tak już lekko przekroczona. Jak będzie się dobrze sprawować, to koniecznie pomaluj. Tylko musisz kupić amelinową farbę . Można też pomalować samą kabinę i płozy , taniej wyjdzie. łączenia na termoglut mogą nie zdać egzaminu. Jak popękają ,nie baw się w ich naprawianie tylko złącz blaszką i przyśrubuj /przynituj. Chętnie zobaczę na filmie, jak to śmiga.
człowiek Opublikowano 19 Stycznia 2013 Opublikowano 19 Stycznia 2013 A oto i mój ślizgacz, wymiary to 100 na 75 centymetrów. Napęd to O.S max 25la ze śmigłem 10x4, zbiornik paliwa 170ml. Na skręcie będą 2 serwa Tower Pro SG-5010.
Lajto87 Opublikowano 20 Stycznia 2013 Opublikowano 20 Stycznia 2013 Wygląda fajnie, ale wieżyczka przy pierwszym lepszym spotkaniu modelu z czymś twardym wyrwie się, a silnik będzie sobie sam latał Może zastrzały w tył?? a co do mojego cudaka: Tak, popychacze się wyginają, ale starczają(jak na razie) bo są węglowe. W momencie gdy płoza trafi w przeszkodę (np. Typu płot/zmarznięte kretowisko...) snap wkręcony na 2-3 obroty po prostu się wyczepia z regulacji (podczas jazdy mi się nie zdarzyło ) Siły tam działają wręcz straszne. Teraz widzę że jeden standard by nie dał rady. Największe "luzy" były na moim "łożysku" i poprawiłem to robiąc "tulejkę". Płoza bez bocznych kątowników aluminuniwych ( teraz jest płoza, która w przekroju wygląda jak bardzo niskie, odwrócone "u") jechała gdzie chciała, Nie można było zawrócić, a przy nawet małych prędkościach potrafiło obrócić nagle model. Termoglut jak na razie puścił w miejscach regulator/rzep oraz przy lewej płozie i przy "prawym zastrzale silnika", już jest poxipol, przy regulatorze opaska z rzepu Do aluminium "lepi" mi się zwykła farba akrylowa, nie odpada co wydaje mi się co najmniej dziwne (tylna płoza na samym przodzie ma pomalowaną wygiętą w górę blaszkę aluminiową) Tak jak obiecałem, dzisiaj nagram filmik i porobię zdjęcia już ugotowanego w 100%, Brakuje tylko i wyłącznie zdejmowanej kabinki(plus poprawki kosmetyczne) no i zamocować wyposażenie, ale to po całkowitym pomalowaniu Fotki pomalowanego na stan obecny:) i przepraszam za mały nieporządek
Ejdzjan Opublikowano 20 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2013 Witam Wszystkich. Dziś dołączam kolejne zdjęcia z budowy ślizgacza. Ze względu że pracuje w delegacji i jestem tylko w weekendy w domu to nie mam za wiele czasu ale zawsze coś uda się ruszyć w budowie. Ślizgacz niema jeszcze umocowanej przedniej narty. Myślę nad rozwiązaniem skrętu żeby wszystko fajnie się zgrywało. Ale na stan obecny rama już jest skręcona i pomalowana.
Lajto87 Opublikowano 20 Stycznia 2013 Opublikowano 20 Stycznia 2013 co mówić, bardzo estetycznie, mocno, trochę ciężko, Czym giąłeś profile?? Dzisiaj pojeździłem chwilę, i powiem tyle- wczoraj w nocy wydawał się szybszy:) Po pierwsze silnik- za słaby, muszę się oglądnąć za jakimś tanim ASP, lub kupię mocniejszy silnik elektryczny. Po drugie mimo obciążenia około 3g/cm2 nie jeździ po nieubitym śniegu. Gdyby ktoś robił, proponuje z obciążeniem zmieścić się w nie więcej niż 2 - 2,5 g/cm2 Filmiku niestety nie mam, (nie wyszedł za bardzo), jak tylko nagram porządniej to pokażę. Model na zdjęciach jest ugotowany w 99%, jutro przyjdzie jeszcze naklejka (jak kupie folię, która chłonie tusz) z przodu, z "magiczną" liczbą 87 i uzupełnię ten jeden % Zniknie również taśma z tyłu przy płozie (wyrwała się, miałem tylko taśmę pod ręką )
Lajto87 Opublikowano 20 Stycznia 2013 Opublikowano 20 Stycznia 2013 No i wybór padł na Emaxa z serii GT2815, nie mam pojęcia o jakim kv. Nigdy nie dobierałem obrotów i śmigła do pojazdu, więc nie wiem czym się kierować.
Zjawcio_skc Opublikowano 20 Stycznia 2013 Opublikowano 20 Stycznia 2013 Witam. Widzę że bardzo fajne pojazdy się szykują, chciał bym bardzo zobaczyć jakiś filmik z jazdy.
Ejdzjan Opublikowano 22 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2013 Witam. Dzisiaj zdjęcia z kolejnych prac nad ślizgaczem. Akurat miałem dzień wolny od pracy więc zabrałem się za skręt ślizgacza. Udało się coś wykombinować. Kolega Lajto87 pytał się jak giąłem profil. Otóż to nie są gięte profile. Narty są zrobione z odpadu parapetu okiennego na zewnątrz. Bardzo fajny sposób na wykonanie nart według mnie. Z tego względu ze jest to materiał aluminiowy więc narty są bardzo lekkie.
kazikfer Opublikowano 22 Stycznia 2013 Opublikowano 22 Stycznia 2013 wow jestem pod wrażeniem waszych konstrukcji.. super design odwróconego trike'a Lajto. Ejdzjan i człowiek też fajnie pomyśleli z spalinką, ciekawe jaki ciąg na tych śmigłach? Noi ciekawe płozy ala sanki mikołaja u Ejdzjana. Wszakże mój trike lodowy i bojer 26cm3 okazał się na moim poziomie jak zamach z motyką na słońce to na pewno cieszy fakt że są inni modelarze z większym talentem którzy pociągnęli temat. Cieszą oko wszystkie trój nogi i chyba będziemy przodować w polskim RC w tego typu konstrukcjach. Ja docelowo będę pracował nad trikiem lodowym na łyżwach z fpv do 1.5 km co by eksplorować pokrywę zalewu szczecińskiego gdy nadejdą większe mrozy za rok.
człowiek Opublikowano 23 Stycznia 2013 Opublikowano 23 Stycznia 2013 W takim pojeździe spalina ma większe pole do popisu według mnie. Jedziesz, obroty nie spadają, a kiedy paliwo się kończy, tankujesz czyli góra jedna minuta i jeździsz dalej. W elektrykach niby wymienia się pakiet i to trwa jeszcze krócej niż tankowanie, ale lepiej wziąć karnisterek paliwa a nie pakiety, które trzeba potem naładować. A poza tym spalina da większą prędkość, bo kręci się wyżej i ma szybszy strumień zaśmigłowy od elektryka. Pomysł z fpv i eksplorowaniem lodowisk jest świetny, tylko moim zdaniem trzeba umieściś kamerę dość wysoko, aby mieć orientację w terenie. Bez osd nie wybierałbym się na dalej niż zasięg wzroku, bo zgubić się takim czymś jest o wiele łatwiej niż samolotem czy kopterem.
michal0051 Opublikowano 23 Stycznia 2013 Opublikowano 23 Stycznia 2013 Hmm mam silniczek asp 3.5cc i zastanawiam się czy czegoś takiego nie zrobić Jak myślicie sprawdziła by się narta skręcająca z tyłu ?
człowiek Opublikowano 23 Stycznia 2013 Opublikowano 23 Stycznia 2013 Pewnie serwa byłby mniej obciążone, bo przecież przednimi płozami wpadamy w zaspy, dziury i wyboje. Swoją drogą jeździłoby to jak kombajn
Lajto87 Opublikowano 23 Stycznia 2013 Opublikowano 23 Stycznia 2013 Trochę pojeździłem trikiem, oprócz tego że śmiga fajnie to mógłby być trochę dłuższy. Środek ciężkości mam za bardzo z przodu= przednie narty zapadają się pod śniegiem. Sterowane przednie narty mają swoje wady i zalety. Są delikatniejsze niż by zostały wklejone na stałe, przy mocniejszych uderzeniach lubi się coś wyrywać, przy czołówce są najbardziej narażone na uszkodzenia . Teraz śmiało robiłbym jedną skręcaną nartę z tyłu. Człowieku, pakuje do środka 2x 2200 Dualskiego i jeżdżę na nich na prawdę długo. W 15 sekund zmienione pakiety i jadę dalej. U mnie nie jeździ spalina z jednego powodu- wibracji, w przyszłości chciałbym tam włożyć fpv ( już za niedługo ). Nie możesz powiedzieć że silniki spalinowe są lepsze bo mają większą prędkość zaśmigłową ... bo nie. I powodzenia w odpaleniu na paliwie rycynowym
kazikfer Opublikowano 24 Stycznia 2013 Opublikowano 24 Stycznia 2013 @Ejdzjan Ejdzjan co będzie na tym prostokącie z przodu? bo wygląda jakby był zrobiony celowo.... fpv? @człowiek w fpv z trikiem na lodzie będzie zdecydowany problem z jello bo płozy twarde i lód twardy to raz...i..... z kończącym się lodem (przeręblami) którego granice będzie ciężko dostrzec to dwa... chociaż wysoko posadzona kamera powinna trochę pomoc hmmm.... ładne łoże silnika, na pewno minimalizuje straty strumienia zaśmigłowego bo zajmuje może 2% powierzchni za śmigłem i nie będzie dużo strat, brawo. Czy to będzie pojazd czteronarciasty? @michal skrętna tylko jedna tylna płoza z dwoma sztywnymi przednimi chyba uniemożliwiła by efektywne sterowanie przy większych prędkościach, ewentualnie skrętne wszystkie trzy płozy na raz i pod tym samym kątem sprawiły by ruch modelu w wybranym kierunku. ale zachęcam do użycia 3.5 cc chętnie przyjmiemy kolejne dzieło w te progi i czegoś się poduczę @Lajto podrzuć jakiś filmik jak możesz
Ejdzjan Opublikowano 24 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2013 Witam. Dzisiaj były pierwsze próby z uruchomieniem ślizgacza. No i co za tym idzie wielkie rozczarowanie. Przy odpalenie silnika model nie ruszył na śniegu nawet na pełnym gazie. Dlaczego? nie mam pojęcie na początku wydawało mi się że skłon silnika idzie zbyt na duł , poprawiłem go dałem trochę wyżej ale i tak to nic nie dało. Miałem też wątpliwości z przednia nartą myślałem że te kontowniczki co przynitowałem duży opór sprawiają tak samo je usunąłem. Ale i tak nic mówiąc krótko według mnie wynika z tego że silnik za słaby może z 6.5 cm silniczek dał by mu radę?? Co o tym myślicie ??
michal0051 Opublikowano 24 Stycznia 2013 Opublikowano 24 Stycznia 2013 Jaka jest tego całkowita waga ?
Rekomendowane odpowiedzi