tomu Opublikowano 2 Grudnia 2007 Opublikowano 2 Grudnia 2007 Czesc, zaczynam budowe A10 Thunderbolt konstrukcja depronowa ze wzmocnieniami z listew sosnowych. Niebawem fotki - sadze dzis wieczorem. dlugosc 90cm rozpietosc 1m naped dwa silniki speed 400 powierzchnia nosna 15,5 dm2 Plany z FMT (flug und model technik)
hubert_tata Opublikowano 2 Grudnia 2007 Opublikowano 2 Grudnia 2007 powierzchnia nosna 77,4 dm2 Przy tej rozpiętości powierzchnia będzie raczej kilkanaście dm2; np mój A10 z GWSa (2x EDF55) ma rozpiętość 97cm i pow. skrzydła niecałe 14dm2 Z zainteresowaniem będę obserwował ten temat
tomu Opublikowano 2 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2007 Jak obiecałem pierwsze fotki z placu budowy, a wlaściwie z biurka budowy Szczegółowy opis jak zwykle na mojej stronie tak Step by Step - plany również.
Wieczu Opublikowano 2 Grudnia 2007 Opublikowano 2 Grudnia 2007 Szykuje sie przyjemny modelik. Choc kadlub mimo depronu wzmocnilbym jeszcze czterema listewkami 3x3 balsowymi. 2 od spodu , dwie od gory po jednej strone. To taka moja sugestia.
tomu Opublikowano 2 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2007 on bedzie na koniec wzmocniony mata szklana i zywica. Dziekuje to bardzo wazna uwaga jesli sie nie pokrywa zywicami.
hubert_tata Opublikowano 2 Grudnia 2007 Opublikowano 2 Grudnia 2007 Oglądałem plany (na Twojej stronie). Jaki planujesz napęd, śmigiełka, czy turbinki jak oryginalnie?
tomu Opublikowano 2 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2007 Oczywiscie turbinki !!! model jak widzisz w planach ma 1200g depron odciazy jak sadze sporo wiec 400 to powinien byc ogien i dym. Napewno doloze dzialko z przodu A10 bez dzialka to jak Panna bez wianka.
hubert_tata Opublikowano 5 Grudnia 2007 Opublikowano 5 Grudnia 2007 wiec 400 to powinien byc ogien i dym Akurat A10 to taki nietypowy tunelowiec, bardzo mało wymagający od napędu. Krótkie tunele i sam płatowiec zaprojektowany do niskich prędkości na pewno pomogą w ulotnieniu go na jakichś samoróbkach, bo w innym temacie widzę, że chcesz turbinki zrobić samemu. Mój styropianik A10 latał nawet na jednym silniku, gdy drugi odpadł przy lądowaniu (i to w tej najsłabszej wersji z 2 silnikami szczotkowymi GWS 370 - czyli faktycznie 280): http://www.freewebs.com/lossuperktos/a10%20hubert.wmv Oczywiscie później miał i bezszczotki, ale wtej chwili jest bez silników, bo poszły do dużo wiekszego F15. PS U mnie działko jest wytoczone ze stali :shock: i robi jako balast przy wersji napędu BL.
tomu Opublikowano 5 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2007 No filmik super mam kilka pytan. Czy masz jakies fotki? To gotowiec czy sami go zbieraliscie? Jak wyglada powozie? U mnie nie ma sterow kierunku tylko klapy na platach nosnych u ciebie tez tak jest, sadzac po locie wydaje mi sie ze tak bo samolot zakreca a nie slizga sie poziomo w zadanym kierunku?
hubert_tata Opublikowano 5 Grudnia 2007 Opublikowano 5 Grudnia 2007 To model z zestawu GWSa. Dane wg producenta Length : 872 mm Wing Span : 968 mm Wing Area : 13.95 dm? Flying Weight : 470~520 g Wing Loading : 31,5~37,2 g/dm2 U mnie w wersji bezszczotkowej miał 2x Feigao 130 (czyli klasa 2040, kv=3200) i EDF55. Zasilanie 3S2P z ogniw 1000mAh o wydajności ciągłej 15C upakowane z przodu kadłuba, lub 3S2000mAh w specjalnej wnęce z klapką, lub 3S2P z ogniw 640mAh w wydrążonym przodzie. Waga do lotu z 3S2P1000 to 720g czyli sporo wiecej niż podaje producent. Daje to obciążenie pow. nośnej 51,6g/dm2. Podwozie typowe z zestawu, sterowanie to lotki i wysokość. Mam kilka fotek, to conieco wyjaśni - wstawię później. Na razie jeszcze dwa filmy z bezszczotkami: http://www.szabatowski.livenet.pl/hubert/hubert/a10bulb1.wmv http://www.szabatowski.livenet.pl/hubert/hubert/a10bulb2.wmv Edit Obiecane fotki: Po roku oryginalna kabinka odnalazła się cudem, więc przy kolejnej "okazji" możliwy jest powrót do oryginalnego kształtu przedniej części modelu.
tomu Opublikowano 6 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2007 Dzięki za fotki !!! My się budujemy dalej. Step by step jak zwykle u mnie. Zmieniłem profil statecznika poziomego a właściwie dodałem bo na oryginalnych planach jest płaski jak tafla lodowiska ja mam profil płata nośnego. :mrgreen:
tomu Opublikowano 8 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2007 Zaczyna mnie bardzo korcić wysuwane podwozie, no bo miejsce jest, kanały tez macie może jakieś materiały linki gdzie poczytać, popatrzeć i podpatrzeć?
tomu Opublikowano 16 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2007 Tak więc się stało, zacząłem zbierać podwozie wysuwane z A10 będzie. to prototyp przedniej goleni jest amortyzowana i obrotowa. Będzie sterowana serwem na spowalniaczu, w planie tez lampy wszystko oparte na tym samym IC sterowaniu ( jest zintegrowane spowalnia włącza lampy i buzer dla zaginionych ). Tłumacze właśnie dokumentacje całość w polskim jutro u mnie w downloadzie. Może ktoś zauważy błędy konstrukcji i podpowie zmiany.
attyla Opublikowano 17 Grudnia 2007 Opublikowano 17 Grudnia 2007 Czy mogłbyś pokazać jak wykonujesz taką goleń ? A model zapowiada się rewelacyjnie
tomu Opublikowano 17 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2007 Pokaże, na razie to bardzo wczesny prototyp jednak skrętny i amortyzowany ja w tej chwili mam strasznie dużo zajęć Strona www mi sie strasznie szybko zaczęła rozwijać ( Między innymi dzięki Forum - Dziękuje) firma która ma też bardzo dużo z modelarstwem wspólnego też się uruchamia wiec jestem ja, firma, strona, hobby - nie ma casu - kruca bomba nie ma casu Postaram się opisać wszystko ładnie jaki element gdzie i z czego proszę o chwilkę cierpliwości. Jedno jest pewne będzie spowalniacz serwo na podwozie będą zapalane lampy pozycyjne, na samej goleni po wypuszczeniu włączy sie jupiter jak to ma miejsce w A10.
tomu Opublikowano 18 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2007 Prosze, tak golen wyglada w czesciach. Jako nitow uzylem szpilek stalowych przekladajac je i owijajac w polowie srednicy elementu. plaskowniki najpierw kulem na gorąco z gwozdzi a potem szlifierka docinalem do zadanego ksztaltu sprezynka z dlugopisu przecieta na pol. Termokurczka ma za zadanie usztywnic jedna rurke wewnatrz drugiej. Blaszki wyciolem z puszek po czipsach u nas sa metalowe dosc twarde.
n6210 Opublikowano 19 Grudnia 2007 Opublikowano 19 Grudnia 2007 Tomu - takie pytanie mam odnośnie tej sprężynki... testowałeś czy nie jest za słaba ? Używasz jakiejś "lepszej" np. hartowanej czy zwykłą prosto z długopisu ? Pytam bo ja zrobiłem kiedyś podobną amortyzację i to był niewypał bo sprężynka od długopisu okazała sie o wieeele za słaba. Było jako tako dopiero jak ciut zmieniłem konstrukcję tak by sprężynka była rozciągana- u ciebie wyglądałoby to to tak, że "plaskownik wykuty z gwozdzia" byłby dłuższy, na końcu miał dziurkę na sprężynkę, a ta byłaby zaczepiona w tym elemencie i w "obejmie z blaszki" nad "rurka 3mm". Tam gdzie ty masz sprężynkę ja miałem nałożony kawałeczek gumy "odbojowej" żeby złagodzić uderzenie (ostatecznie i tak sie całość rozpadła ). Dla ułatwienia starałem się użyć twoich opisów z obrazka. Oczywiście nić nie mam do twojej konstrukcji bo to tylko kwestia sprężyny (ja wtedy innej nie miałem) - wygląda bardzo rasowo . Tylko się obawiam, że ta misterna konstrukcja może się uszkodzić przy ostrzejszym lądowaniu - jak to było u mnie.
tomu Opublikowano 19 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2007 Dziękuje bardzo za podpowiedzi, sprężynka jest bardzo sztywna ja się nawet zastanawiałem czy nie za sztywna. jest na pewno stalowa. Mówisz o sprawdzeniu nie bardzo jest pomysł jak wykonać taki test, ja jedyne co moglem zrobić to sprwdzić czy przy kilkunastu udarach o stół nic się nie luzuje czy nie wygina - na razie nie. u mnie sprezynka jest zablokowana u dołu i u góry jeśli popatrzysz na zmontowana goleń to widać dwie obejmy dolna jest zamontowana na oddzielnej rurce od tej z druga obiema a sprężynka jest do niej przyczepiona. pyzatym rurka karbonowa jest konstrukcja nośna dla cieńszej rurki metalowej w środku myślę ze się to nie złamie.
n6210 Opublikowano 19 Grudnia 2007 Opublikowano 19 Grudnia 2007 No to pewnie masz dobra sprężynkę Ja miałem pecha - ale taki szajs teraz robią - więc pewnie szkoda sobie tym co pisałem głowy zawracać A co do pomiaru to przy robieniu podwozia, które jest w B-2 starłem się zmierzyć siłę nacisku jaka występuje przy lądowaniu ale kiepsko mi to wychodziło. Używałem wagi i najwyższy wynik jaki zarejestrowałem to było trochę ponad połowa masy modelu więc pomnożyłem przez dwa żeby zapas mieć i tyle ma znieść przód. Znosi raczej sporo więcej ale przy ok 1.2kg nie powinno się nic trwale odkształcić czy uszkodzić. Zakładam, że wyląduję zgodnie ze sztuka Tył przenosi obciążenia nawet 1.5kg na koło a właściwie na goleń ale mierzone mniej dynamicznie Są to już ograniczenia samych kół a właściwie materiału z jakiego są wykonane "opony" i oś.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.