Jump to content

A10 Thunderbolt


tomu

Recommended Posts

Czesc,

 

zaczynam budowe A10 Thunderbolt konstrukcja depronowa ze wzmocnieniami z listew sosnowych.

Niebawem fotki - sadze dzis wieczorem.

dlugosc 90cm

rozpietosc 1m

naped dwa silniki speed 400

powierzchnia nosna 15,5 dm2

 

Plany z FMT (flug und model technik)

Link to comment
Share on other sites

Oczywiscie turbinki !!! model jak widzisz w planach ma 1200g depron odciazy jak sadze sporo wiec 400 to powinien byc ogien i dym. Napewno doloze dzialko z przodu A10 bez dzialka to jak Panna bez wianka.

Link to comment
Share on other sites

wiec 400 to powinien byc ogien i dym

Akurat A10 to taki nietypowy tunelowiec, bardzo mało wymagający od napędu.

Krótkie tunele i sam płatowiec zaprojektowany do niskich prędkości na pewno pomogą w ulotnieniu go na jakichś samoróbkach, bo w innym temacie widzę, że chcesz turbinki zrobić samemu.

Mój styropianik A10 latał nawet na jednym silniku, gdy drugi odpadł przy lądowaniu (i to w tej najsłabszej wersji z 2 silnikami szczotkowymi GWS 370 - czyli faktycznie 280): http://www.freewebs.com/lossuperktos/a10%20hubert.wmv

Oczywiscie później miał i bezszczotki, ale wtej chwili jest bez silników, bo poszły do dużo wiekszego F15.

 

PS

U mnie działko jest wytoczone ze stali :shock: i robi jako balast przy wersji napędu BL.

Link to comment
Share on other sites

No filmik super mam kilka pytan.

Czy masz jakies fotki?

To gotowiec czy sami go zbieraliscie?

Jak wyglada powozie?

U mnie nie ma sterow kierunku tylko klapy na platach nosnych u ciebie tez tak jest, sadzac po locie wydaje mi sie ze tak bo samolot zakreca a nie slizga sie poziomo w zadanym kierunku?

Link to comment
Share on other sites

To model z zestawu GWSa.

 

Dane wg producenta

Length : 872 mm

Wing Span : 968 mm

Wing Area : 13.95 dm?

Flying Weight : 470~520 g

Wing Loading : 31,5~37,2 g/dm2

 

U mnie w wersji bezszczotkowej miał 2x Feigao 130 (czyli klasa 2040, kv=3200) i EDF55.

Zasilanie 3S2P z ogniw 1000mAh o wydajności ciągłej 15C upakowane z przodu kadłuba, lub 3S2000mAh w specjalnej wnęce z klapką, lub 3S2P z ogniw 640mAh w wydrążonym przodzie.

Waga do lotu z 3S2P1000 to 720g czyli sporo wiecej niż podaje producent.

Daje to obciążenie pow. nośnej 51,6g/dm2.

 

Podwozie typowe z zestawu, sterowanie to lotki i wysokość.

 

Mam kilka fotek, to conieco wyjaśni - wstawię później.

Na razie jeszcze dwa filmy z bezszczotkami: http://www.szabatowski.livenet.pl/hubert/hubert/a10bulb1.wmv

http://www.szabatowski.livenet.pl/hubert/hubert/a10bulb2.wmv

 

Edit

Obiecane fotki:

a10a.jpg

a10b.jpg

a10c.jpg

a10d.jpg

a10e.jpg

a10f.jpg

a10g.jpg

Po roku oryginalna kabinka odnalazła się cudem, więc przy kolejnej "okazji" możliwy jest powrót do oryginalnego kształtu przedniej części modelu.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za fotki !!!

 

My się budujemy dalej.

 

26.jpg

 

27.jpg

 

Step by step jak zwykle u mnie.

 

Zmieniłem profil statecznika poziomego a właściwie dodałem bo na oryginalnych planach jest płaski jak tafla lodowiska ja mam profil płata nośnego. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tak więc się stało, zacząłem zbierać podwozie wysuwane z A10 będzie.

 

podwozie1.jpg

 

to prototyp przedniej goleni jest amortyzowana i obrotowa.

Będzie sterowana serwem na spowalniaczu, w planie tez lampy wszystko oparte na tym samym IC sterowaniu ( jest zintegrowane spowalnia włącza lampy i buzer dla zaginionych ).

Tłumacze właśnie dokumentacje całość w polskim jutro u mnie w downloadzie.

Może ktoś zauważy błędy konstrukcji i podpowie zmiany.

Link to comment
Share on other sites

Pokaże, na razie to bardzo wczesny prototyp jednak skrętny i amortyzowany ja w tej chwili mam strasznie dużo zajęć Strona www mi sie strasznie szybko zaczęła rozwijać ( Między innymi dzięki Forum - Dziękuje) firma która ma też bardzo dużo z modelarstwem wspólnego też się uruchamia wiec jestem ja, firma, strona, hobby - nie ma casu - kruca bomba nie ma casu :)

 

Postaram się opisać wszystko ładnie jaki element gdzie i z czego proszę o chwilkę cierpliwości.

Jedno jest pewne będzie spowalniacz serwo na podwozie będą zapalane lampy pozycyjne, na samej goleni po wypuszczeniu włączy sie jupiter jak to ma miejsce w A10.

Link to comment
Share on other sites

Prosze, tak golen wyglada w czesciach.

Jako nitow uzylem szpilek stalowych przekladajac je i owijajac w polowie srednicy elementu.

plaskowniki najpierw kulem na gorąco z gwozdzi a potem szlifierka docinalem do zadanego ksztaltu sprezynka z dlugopisu przecieta na pol.

Termokurczka ma za zadanie usztywnic jedna rurke wewnatrz drugiej.

Blaszki wyciolem z puszek po czipsach u nas sa metalowe dosc twarde.

 

golen.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tomu - takie pytanie mam odnośnie tej sprężynki... testowałeś czy nie jest za słaba ?

Używasz jakiejś "lepszej" np. hartowanej czy zwykłą prosto z długopisu ?

 

Pytam bo ja zrobiłem kiedyś podobną amortyzację i to był niewypał bo sprężynka od długopisu okazała sie o wieeele za słaba. Było jako tako dopiero jak ciut zmieniłem konstrukcję tak by sprężynka była rozciągana- u ciebie wyglądałoby to to tak, że "plaskownik wykuty z gwozdzia" byłby dłuższy, na końcu miał dziurkę na sprężynkę, a ta byłaby zaczepiona w tym elemencie i w "obejmie z blaszki" nad "rurka 3mm". Tam gdzie ty masz sprężynkę ja miałem nałożony kawałeczek gumy "odbojowej" żeby złagodzić uderzenie (ostatecznie i tak sie całość rozpadła :) ).

Dla ułatwienia starałem się użyć twoich opisów z obrazka.

 

Oczywiście nić nie mam do twojej konstrukcji :) bo to tylko kwestia sprężyny (ja wtedy innej nie miałem) - wygląda bardzo rasowo :) .

Tylko się obawiam, że ta misterna konstrukcja może się uszkodzić przy ostrzejszym lądowaniu - jak to było u mnie.

Link to comment
Share on other sites

Dziękuje bardzo za podpowiedzi, sprężynka jest bardzo sztywna ja się nawet zastanawiałem czy nie za sztywna. jest na pewno stalowa. Mówisz o sprawdzeniu nie bardzo jest pomysł jak wykonać taki test, ja jedyne co moglem zrobić to sprwdzić czy przy kilkunastu udarach o stół nic się nie luzuje czy nie wygina - na razie nie.

u mnie sprezynka jest zablokowana u dołu i u góry jeśli popatrzysz na zmontowana goleń to widać dwie obejmy dolna jest zamontowana na oddzielnej rurce od tej z druga obiema a sprężynka jest do niej przyczepiona.

pyzatym rurka karbonowa jest konstrukcja nośna dla cieńszej rurki metalowej w środku myślę ze się to nie złamie.

Link to comment
Share on other sites

No to pewnie masz dobra sprężynkę :)

Ja miałem pecha - ale taki szajs teraz robią - więc pewnie szkoda sobie tym co pisałem głowy zawracać :)

A co do pomiaru to przy robieniu podwozia, które jest w B-2 starłem się zmierzyć siłę nacisku jaka występuje przy lądowaniu ale kiepsko mi to wychodziło. Używałem wagi i najwyższy wynik jaki zarejestrowałem to było trochę ponad połowa masy modelu więc pomnożyłem przez dwa żeby zapas mieć i tyle ma znieść przód. Znosi raczej sporo więcej ale przy ok 1.2kg nie powinno się nic trwale odkształcić czy uszkodzić. Zakładam, że wyląduję zgodnie ze sztuka :)

Tył przenosi obciążenia nawet 1.5kg na koło a właściwie na goleń :) ale mierzone mniej dynamicznie :)

Są to już ograniczenia samych kół a właściwie materiału z jakiego są wykonane "opony" i oś.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.