Jump to content

Multiplex FunJet


Recommended Posts

Dziś udałem się sklepu modelarskiego po szpachlówkę, a przytargałem do domu coś takiego (szpachlówkę zresztą też):

03.jpg

 

Jak przystało na Multiplexa, model dobrze przemyślany. Bardzo ciekawe, wahliwe mocowanie silnika, pozwalające na łatwą jego wymianę (w celach eksperymentalnych) i płynną zmianę skłonu silnika.

Widziałem nawet filmik z bardzo lekko wykonanym FunJetem, jako indoorem.

Chodzi mi po głowie też przerobienie tego ruchomego mocowania na zmienny wektor ciągu.

Model składa się bardzo łatwo i intuicyjnie. Posklejałem praktycznie całego w 20 minut. Oczywiście coś pozmieniałem po swojemu - tylny dekiel kadłuba nie jest przyklejony na stałe, ale daje łatwy dostęp do całej "rury".

 

EDIT:

Aha, mam pytanie: czy elapor dobrze maluje się akrylami typu Pactra? Może trzeba stosować jakieś "patenty"?

Link to comment
Share on other sites

Pactra daje radę - ładnie się u mnie trzymała nawet. Choć po jakimś czasie pęka :/

 

Nie wiem też czy pozostawienie tylnej górnej części kadłuba demontowalnym jest dobrym pomysłem - on przenosi sporo obciążeń.

 

Mój funjet latał bajecznie - miałem do niego małą bezszczotkę 950kV, pakiet 3s 1700 mAh dwa serwa Conrad 05 i smiglo 8x6. Całość pozwalała na 30 min wariowania (mój rekord to 38 min w powietrzu pracy silnika - latanie na pół gazu)

Link to comment
Share on other sites

FunJeta podziwiałem na naszym lotnisku. Bardzo wdzięczny samolocik! Potrafi zasuwać jak wariat, by po chwili przemienić się w parkflyera. Do tego - jak większość Multiplexów - lata sam, gdy mu się nie przeszkadza :pom: .

Link to comment
Share on other sites

Przygotowałem FunJeta do oblotu. Masa wyszła 440 gram, co daje 30 g/dm2. Wyposażenie to regulator hexTronik PRO 36A, odbiornik Hitec RCD9500, pakiet 3s 1200, silnik emax CF2812, śmigło APC6x4. Dałem to, co miałem pod ręką. Ciąg 410 gram.

Link to comment
Share on other sites

Dziś nastąpił oblot. Oczywiście nie obyło sie bez niespodzianki - zadziałało Pierwsze Prawo Rewersa (rewers na lotkach :evil:). A wydawało mi się, że sprawdzałem ze trzy razy :oops:. Jak widać, modelarz głupi się rodzi i głupi umiera.

Ale na szczęście nic się nie stało i dalej już poszło gładko. Okazuje się, że napęd dobrałem wcale nie tak źle. Model może nie jest bardzo szybki, ale czego się spodziewać po mocy "wpompowanej" rzędu 100 W lub nawet mniej. A przecież te modele dostają nawet ponad 350 W i dopiero wtedy śmigają!

Model energicznie reaguje na lotki, a trochę słabiej na wysokość (to oczywiście skrót myślowy, bo to przecież delta).

Na razie jestem zupełnie zadowolony. Muszę tylko jednoznacznie rozróżnić malowaniem górę od dołu. A chciałem zrobić malowanie wzorowane na Red Arrows :| .

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Pomalowałem jednak FunJet'a, wzorując się na Red Arrows 8) .

04s.jpg

05s.jpg

Cały spód i dziobek zalaminowałem.

Farba dobrze trzyma się laminatu, natomiast z elaporem jest gorzej. Po dwóch lądowaniach w niskiej, suchej trawie, znaczna część farby z krawędzi natarcia zniknęła, a elapor trochę sie powgniatał o badyle :?. Zmyłem już farbę z natarć i też je zalaminuję.

Silnika nie zmieniałem, ale dałem śmigło 7x5 - jest lepiej :wink: Pakiet konion 3s. W kadłubie jest tak dużo miejsca, że zasilanie może być praktycznie dowolne.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Sterowany wektor ciagu mozna zamowic tutaj - jednak cena troche zbija - 50 eurasow:/

 

Zamowilem ten model dla siebie, wyposazenie jakie mam zamiar zastosowac to - taki silniczek robbego , jakis regiel 40/50A , hs-56 i pakiety 3s 2200 25C fullymax. Moze pozniej sprobuje na 4s A123.

 

Mam pytanie odnosnie laminowania. Mam 2 pomysly:

1) Pokryc dol i natarcie tkanina i nastepnie caly model pokryc folia.

2) Pokryc caly model cienka tkanina i na to farba - widizalem takie rozwiazanie na rc-groups.

 

Jak myslicie - ktory pomysl bedzie lepszy?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.