Skocz do zawartości

Aerograf - technika malowania (dla laika)


cobra

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z tym Wamodem nie jest tak prosto. Słyszałem, że niektóre partie są na benzynie, ale ja jeszcze na taką nie trafiłem. Pachnie zupełnie inaczej (wiem, bo benzyny używam do czyszczenia) i inaczej działa na skórę - Wamod nie wysusza i nie zostawia białego nalotu jak benzyna.

  • Odpowiedzi 108
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

radeon jak nie malowałeś akrylami to nie maluj, jedna wielka kicha, (jak dla mnie) mnie trochę zaczyna martwić, że plastiki powoli biorą górę nad rc.

 

a może by mi ktoś powiedział taką rzecz:

na ile ml humbrola ile ml b.ekstrakcyjnej?

Opublikowano

Musisz poprobowac, nie pamietam juz za bardzo jakie dawalem proporce, ale najwazniejsze aby nie bylo:

ZA GESTE-nie przejdzie przez dysze, lub bedzie robic grodki na powierzchni modelu(takie malutenkie ledwie widoczne).

ZA ZADKE-zlewa sie pieknie ale polozona warstwa jest za bardzo przezroczysta i ma tendencje do sciekania(probowac na pionowej plaszczyznie).Tak wiec jak za zadkie dodaj farby, jak za geste dodaj rozcienczalnika :D .U mnie prawie kazda farbka humbrola ma inna konsytencje wec i tak nie ma na nie zlotej metody.Przelanie przez sitko malarskie(np takie lakiernicze do malowania aut papierowe siteczka)to koniecznosc-ale to pewnie wiesz.Mozesz dodac do mieszanki ok 5-10% terpentyny balsamicznej.Po pomalowaniu trzeba uwazac bo z terpentyna schnie wolniej i jest troche lepka powierzchnia,sama benzyna za szybko odparowoje i jak masz otwarty zbiorniczek to to odczujesz.

Opublikowano

Mówi się, że rozcieńcza się do konsystencji mleka. Jak mówi radeon, każdy humbrol ma inną konsystencję.

 

Co do akryli, jeśli umie się nimi malować, to wychodzi się na tym lepiej niż na olejnych. Farfocle z powietrza nie zdążą się do mokrej powłoki poprzyklejać.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Siemano, nie zakładałem nowego tematu, bo po co.

Aerograf fajna sprawa, ino mam problem z...jak puszczam przezeń powietrze, to prawie za każdym razem razem z powietrzem na modelu ląduje takie "pfu" z farbką (wygląda jakby iście z Paint`a wzięte) i nie wiem teraz czy to wina ciśnienia jakie dochodzi do aerografu czy mieszanki farby i benz. lakowej... próbowałem i próbowałem i...nic... :wall:

Opublikowano
Siemano, nie zakładałem nowego tematu, bo po co.

Aerograf fajna sprawa, ino mam problem z...jak puszczam przezeń powietrze, to prawie za każdym razem razem z powietrzem na modelu ląduje takie "pfu" z farbką (wygląda jakby iście z Paint`a wzięte) i nie wiem teraz czy to wina ciśnienia jakie dochodzi do aerografu czy mieszanki farby i benz. lakowej... próbowałem i próbowałem i...nic... :wall:

 

A jaki masz aero ?

 

Może za gęsta farba, albo za niskie ciśnienie

Opublikowano

Domyślam się, że Twój aero jest nienajlepszej jakości, podobnie jak mój :wink: jeśli robi to tylko podczas otwierania powietrza, to nie jest tak źle. Wtedy najpierw kierujesz dyszę z dala od malowanej powierzchni, włączasz powietrze, zbliżasz dyszę do powierzchni i włączasz farbę. Jeśli robi to "pfu" przy zamykaniu farby, to kończysz malowanie odcinając powietrze, nie farbę.

Opublikowano

Rozwiązaniem może być następujące: jak zaczynasz pryskać to najpierw puszczasz powietrze, a potem farbę (odciągasz iglicę), jak kończysz to najpierw wracasz iglicę a potem zamykasz powietrze. Wtedy farba nie spływa swobodnie po odcięciu powietrza i nie gromadzi się u wylotu dyszy. Dodatkowo jeśli używasz akryli to dokup retarder, bo ten typ farb tak ma.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.