Skocz do zawartości

Pytanie o aparaturę do cheli .


Sumek

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem chcę sobie kupic helikopter mam na oku WALKERA 36 wraz z aparaturą 6-kanałową . Awięc moje pytanie brzmi czy tą aparature będę mugl wykorzystac do np; chelikoptera spalinowego kture są najczęściej oferowane bez aparatury.

 

P.S.... odpiszcie......plis......> :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To bez sensu. Nadajnik Walkery jest nierozwojowy.

Zresztą do helika warto zaopatrzyć się w dobra aparaturę. Nie ma co oszczędzać i rozwalić model za spore pieniądze bo brakło zasięgu albo aparatura właśnie ma kaprysy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie masz kasy to zbieraj zamiast wydawać (do tego bez sensu)... :)

Modelarstwo to nie jest tanie hobby a helikopterowe w szczególności bo nauka zwykle jest kosztowna.

A co do aparatury od Walkery to obawiam się, że wyłożysz się na pierwszej regulacji innego modelu niż tego, do którego ten nadajnik jest dedykowany... no ale kombinuj jak ci tak zależy....

To twoje pieniądze, więc możesz je zmarnować jak chcesz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Sumek!

 

Ja, gdy mam podobne pytania, staram się zacząć od wyszukiwarki www.google.pl. W tym przypadku spróbowałbym wpisać następującą frazę "mx-12 sklep". W wynikach powinienem otrzymać strony sklepów internetowych, które oferują Mx-a 12. Otwierając te dokumenty wiedziałbym jak kształtują się ceny tej aparatury, dodatkowo w jakich zestawach jest oferowana (może z odbiornikiem , może z serwami , a może tylko sam nadajnik). Z doświadczenia wiem, że jest to szybsza metoda na znalezienie informacji niz napisanie posta, i czekanie na odpowiedź. Poza tym jest lepsza, zdobywasz (przy okazji) większą ilość informacji.

 

wyniki:

raz

dwa

i trzy

 

pozdrawiam -Wojtek.

 

EDIT: a jeżeli chciałbym zakupić sprzęt trochę taniej (używany) odwiedziłbym www.allegro.pl .

EDIT2: sam skorzystałem z rad na forum i zakupiłem mx-12. kupiłem w sklepie z trzeciego linka. jestem bardzo zadowolony ze sprzętu! (z tym, że latam samolotami, nie heli)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może od początku - Helikoptery typu Walkera od razu sobie daruj - kiepska jakość i nie latają tak jak byś chciał. W moim odczuciu nie nadają się do nauki (miałem Walkere60 - zmarnowane pieniądze).

 

Jak chcesz się pinie uczyć to kup sobie Lamę - na pewno odsprzedasz za minimum 60% ceny, a nauczysz się odruchów.

 

Tak jak koledzy powiedzieli - modelarstwo heli to DROGA zabawa i od kosztów nie da się uciec. Na początek koniecznie mx12 albo optic - aparatury same do dostania za 300zł na allegro(sam ostatnio za tyle sprzedałem mx12). Nie pytaj o różnice między aparaturami, bo to bardzo podobne sprzęty i w razie konieczności opcja "Szukaj" bywa bardzo pomocna.

 

Minimalny koszt heli (jeżeli ma to być zakup z sensem) to tak:

300zł - aparatura

100zł - odbiornik

300zł - serwa

300zł - gyro

600zł - heli (podstawowa wersja trexa 450 z silnikiem i reglem)

100zł - pakiet(a powinieneś mieć więcej niż 1)

200zł - ładowarka

 

To co posiadasz wykreśl sobie z listy. To są te najtańsze opcje, bo zakładałem kupno używanych lub kupowanych u chinoli z założeniem, że celnik się nie przyczepi.

Podana przeze mnie lista cen to niezbędne minimum, żeby z sensem zacząć się bawić heli.

Niestety do tego musisz doliczyć ceny części po krecie (a na początku dość często się kreta wita). Najczęściej do wymiany sa:

50zł - łopaty(zawsze się łamią)

20zł - snapy(do kupienia tylko w zestawach po kilka sztuk)

20zł - flybar

20zł - belka ogonowa

 

Tyle co do najczęstszych napraw. Jak masz pecha to jeszcze pójdą zębatki w serwach, zębatka główna i jakieś ramiona mikserów.

 

Myślę, że koledzy się za mną zgodzą - bez 2000 nie ma sensu podchodzić do tematu heli, a to i tak tanio.

 

Jest jeszcze teoretycznie opcja tańsza "full-chinol", ale o tej będę się wypowiadał jak dojdzie paczka i przetestuję.

 

Lista rzeczy na których nie chcesz oszczędzać:

Heli - im bardziej sprawdzona i popularna opcja tym łatwiej o części zamienne i pomoc w rozwiązywaniu problemów.

Gyro+serwo ogonowe - jak tutaj zaoszczędzisz, to zapomnij o stabilnym ogonie i nauczeniu się poprawnych odruchów przy lataniu.

Serwa tarczy - wirnik kręcący 2000 obr/min i tu nagle serwo pada i tracisz kontrolę nad helikiem - zagrożenie życia dla ciebie i otoczenia (taki wirnik przy tych obrotach może ZABIĆ).

 

W powyższych dywagacjach pominąłem ceny całkiem potrzebnych narzędzi, takich jak klucze imbusowe, kątomierz itd.

Podsumowując - jak chcesz coś "na szybko" to jedynie LAMA albo aparatura + symulator. To jedyne zakupy "z głową", których nie będziesz żałował. Opcja wolniejsza, ale dająca w konsekwencji szybciej docelowe heli - OSZCZĘDZAJ.

 

Mam nadzieję, że pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 Thunder Tiger RAPTOR 50 TITAN KIT

2 Hitec - Eclipse 7 FM

 

Jak myślicie czy jak złoże taki komplet do kupy to będę miał radoche ,z latania tym.

Uwzględniając dostęp części jest ich bardzo dużo począwszy od zestawów które będę musiał kupic po zaliczeniu ,,kreta" a skończywszy na super tuningu wizualnym .

Prosze o waszą opinie . :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak kupie raptora to jeszcze coś do niego potrzebuje oprucz aparatury.\ :wink:

Chodzi mi głównie o to co mam jeszcze kupic żebym był przygotowany do ewentualnego złożenia bo te kture mi się podobają są w wersji KIT do samodzielnego zlożenia. :?

Czy mógłby ktoś mi podac spis narzędzi i tych wszystkich gadżetów kture mogły by ułatwic mi zycie. :D:D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Zabawa w modele śmigłowców wymaga nie tylko sporych pieniędzy :evil: ale i wiedzy z zakresu mechaniki i teorii lotu oraz doświadczenia w wielu dziedzinach modelarstwa, a tego nigdzie nie kupisz. Oczywiście można kupić gotowy model i szybko go zniszczyć, i dziwi mnie, że żaden z forumowiczów Tobie tego nie napisał :?: . Masz dopiero 14 lat i jesteś na najlepszej drodze do zrażenie się tym hobby. Zacznij od budowania prostych Jaskółek :jupi: , a z modelami śmigłowców na razie daj sobie spokój.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdą jest, iż bez sporych rezerw finansowych nie się co brać do tematu heli, bo faktycznie będzie z tego więcej płaczu niż zabawy.

 

Moje poprzednie szacunki zakładały model elektryczny klasy 450.

Raptora jak już brać, to 50, bo różnica cenowa jest mała, a praktycznie to ten sam heli z powymienianymi kilkoma częściami. Jak się nauczysz latać, to 50 będzie rozwojowa, a 30 już nie.

Niestety przy spalinie wydatków jest więcej, gdyż:

- sam heli jest droższy

- silnik spalinowy tani nie jest

- serwa MUSZĄ być porządne i silne = drogie

- zestaw gyro+serwo na ogon do spaliny jest droższe

- droższe części zapasowe przy krecie

- Pakiet zasilający awionike(czego nie ma w małym elektryku)

 

W przypadku heli spaliny bez 3000 nie ma co podchodzić do tematu, a to i tak mało.

Oczywiście spalina jest stabilniejsza i niby fajniejsza do nauki, ale latać będziesz rzadziej, bo spalina tylko na lotnisko sie nadaje, a elektrykiem latam na pobliskim boisku szkolnym bez problemów (z zachowaniem wymogów bezpieczeństwa).

 

Dla porównania - najtańsza opcja spaliny jaką widziałem to 1500zł za trexa6000+os50H + tłumik. Do tego potrzebujesz awionikę ogona za 550zł, 4serwa za 500, pakiet, odbiornik, i cały osprzęt do spaliny.

 

Przy ciasnym budżecie zdecydowanie elektryk, bo można sporo zaoszczędzić(jak się wie gdzie kupować :D).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat beltCP to bym nie radził. Jak zaczynać to z czymś rozwojowym. Dla mnie liczą się jedynie Mini Titan i trex 450v2.

Z używanymi helikami to bardzo ryzykowana sprawa(szczególnie spalina), bo nie znając prawdziwej i kompletnej historii modelu i komponentów RC nie wiadomo czego się spodziewać, a kwota nie mała. Jak używka to tylko od kogoś znanego, kto pomoże w regulacji i ewentualnym oblocie modelu. Allegro to niestety 30%okazje i 70%złom.

 

Kupno nowego ma jeszcze jedną bardzo ważną zaletę - składając i regulując heli nauczysz się co i jak, co znacznie ułatwi naprawę po krecie. Ponadto upewniesz się, że wszystko jest zrobione tak jak chciałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.