tikicaca Opublikowano 9 Grudnia 2007 Opublikowano 9 Grudnia 2007 Intersuje mnie temat w jaki sposob radzicie sobie z rozwiazaniem odpowietrzenia zbiornika i ogolnie schematu instalacji paliwowej przy silniku benzynowym?? przy zarowym odpowietrzenie odpada bo mamy nadcisnienie z tlumika
DJDIT Opublikowano 9 Grudnia 2007 Opublikowano 9 Grudnia 2007 Niestety zdjęcia nie zrobię w moim modelu bo za ciasno, ale zobrazowałem to na tym prymitywnym rysunku. Ważne jest aby na przewodzie odpowietrzającym były przy samym zbiorniku 2 nawet 3 pętle, przy akrobacji paliwo zatrzymuje się w nich i w końcu częsc wraca do zbiornika a czesc wyleci na zewnątrz modelu. Jeżeli w ogóle nie zrobi sie pętelek to leci na wprost bez ograniczen i zapaćka cały model paliwem (troche paliwa zawsze sie wyleje) Miejsce odpowietrzenia oczywiscie na górze zbiornika. Jeżeli to byłby trener-holownik to nie trzeba robić pętelek bo model nie lata do góry nogami ani pionowo w dół ;-)))
tikicaca Opublikowano 9 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2007 Dziekuje Darku za odpowiedz. Ja myslalem nad rozwiazaniem z odpowiednio gietymi rurkami wewnatrz zbiornika, ale Twoje sprytniejsze i prostsze do wykonania i pewnie takie zastosuje. Mialbym jeszcze pytanie jaki zastosowac zbiornik przy modelu akrobacyjnym na silnik 50cm3, chodzi mi glownie o pojemnosc, mam jeden 500cm3 wydaje mi sie za maly, drugi 1000cm3 troche za duzy
DJDIT Opublikowano 9 Grudnia 2007 Opublikowano 9 Grudnia 2007 0,5L na silnik 50ccm to idealna wartosc która starczy ci na łącznie około 18minut lotu w tym około 13min akrobacji wiec prawie 5min masz w zapasie. O ile w silnikach żarowych są duże rozrzuty zużycia paliwa, tak w benzynowcach bardzo zblizone do siebie. 25ccm----0,3l 50ccm----0,5l 100ccm---1l 150ccm---1,5l 200ccm---2l w 90% przypadków takie zbiorniki się stosuje.
ZARZU Opublikowano 10 Grudnia 2007 Opublikowano 10 Grudnia 2007 Można jeszcze prościej, przetestowane wielokrotnie przeze mnie a podpatrzone u amerykanów między zbiornik a gaźnik wstawiamy trójnik i podpinamy wlew paliwa. http://www.darekrc.rchomepage.com/RAZZIA10.JPG http://www.darekrc.rchomepage.com/RAZZIA11.JPG tu jeszcze był zawór odcinający MPJ do benzyny, straszne badziewie, szybciutko zamieniony na zwykły DUBRO. Do 50ccm zbiornik 0,5l jest idealny, po co lać więcej paliwa niż jesteśmy w stanie wylatać, to dodatkowa masa. W moim ZDZ 50NG BLACK po 15 min szaleństw rolling harrierów itp. gdzie paliwko jednak ucieka na zewnątrz w zbiorniku zostaje jeszcze 1/4 .
DJDIT Opublikowano 10 Grudnia 2007 Opublikowano 10 Grudnia 2007 Darku twoje rozwiązanie równie dobre! Miałem tak w funtanie, lepiej przeciąć przewód i wstawić trójnik niż lawirować z otworami w zbiorniku.
Bobo Opublikowano 26 Stycznia 2008 Opublikowano 26 Stycznia 2008 Hallo Darek.Pozwole sie wtracic bo SP Archimedes niema juz tej mozliwosci.Jerzeli wlew paliwa jest zamkniety (W locie).TO W ZBIORNIKU PANUJE PODCISNIENIE. Twoje pentelki nie maja znaczenia.MFG Henry.
rabbitlkr Opublikowano 26 Stycznia 2008 Opublikowano 26 Stycznia 2008 W zbiorniku silnika benzynowego nie ma podciśnienia. W przypadku zatkania odpowietrznika w zbiorniku pojawi sie podciśnienie ale wtedy silnik nie będzie prawidłowo pracował.
Radek Oleksy Opublikowano 26 Stycznia 2008 Opublikowano 26 Stycznia 2008 Pompa pobiera paliwo ze zbiornika, powodując powstawanie podciśnienia, które na miejsce paliwa zasysa powietrze i pętelki nie mają znaczenia. Ja się asekuruję i wężyk odpowietrzający jest wyprowadzony w kierunku lotu Pozdrawiam !
DJDIT Opublikowano 27 Stycznia 2008 Opublikowano 27 Stycznia 2008 Hallo Darek.Pozwole sie wtracic bo SP Archimedes niema juz tej mozliwosci.Jerzeli wlew paliwa jest zamkniety (W locie).TO W ZBIORNIKU PANUJE PODCISNIENIE. Twoje pentelki nie maja znaczenia.MFG Henry. A teraz polecam przeczytanie wszystkiego jeszcze raz ze zrozumieniem, oczywiste jest, że jak sie zatka odpowietrzenie to w końcu silnik zgaśnie lub przynajmniej będzie kaszlał... Pozatym napisaleś że jak wlew paliwa jest zatkany w locie to panuje podcisnienie, tylko jak zatankowac model bez odpowietrzenia ?heh, zbiornik napuchł by bo powietrze nie miało by gdzie uciec a membrana w gazniku nie przepusci na siłe paliwa (wiem bo przez przypadk zapomnialem wyciagnac zatyczki od odpowietrzenia) dla przypomnienia: Pętelki przy odpowietrzeniu nie służa niczemu innemu jak tylko temu, aby paliwko miało dłuższa droge do ucieczki przy jakiś zwitkach-akrobacji itd, przy prostym wężyku wyprowadzonym najkrótsza drogą na zewnątrz prędzej zapaskudzi model bo przy pełnym zbiorniku (nawet niekoniecznie) zawsze przy akrobacji tamtedy coś ucieknie. Jak jest pętelka paliwo ma dłuzsza drogę i niekoniecznie przy każdej figurze musi to oznaczac zapaskudzenie modelu a nawet jest szansa ze cofnie sie spowrotem do zbiornika. To cała "tajemnica" pętelek... normalnie Coperfield :rotfl:
Paweł Rzedzicki Opublikowano 27 Stycznia 2008 Opublikowano 27 Stycznia 2008 Intersuje mnie temat w jaki sposob radzicie sobie z rozwiazaniem odpowietrzenia zbiornika i ogolnie schematu instalacji paliwowej przy silniku benzynowym?? przy zarowym odpowietrzenie odpada bo mamy podcisnienie z tlumika Z tlumika nie mamy podcisnienia, tak dla scislosci.
ZARZU Opublikowano 27 Stycznia 2008 Opublikowano 27 Stycznia 2008 Z tego rozwiązania ekolodzy by się ucieszyli: Yak 55SP W. Chmielewskiego
DJDIT Opublikowano 27 Stycznia 2008 Opublikowano 27 Stycznia 2008 W środku tak chirurgicznie czysto i ładnie, że aż się zawstydziłem... ;-) dobry patent ze zbiorniczkiem heh
Kostek Opublikowano 16 Lutego 2008 Opublikowano 16 Lutego 2008 Jeżeli w ogóle nie zrobi sie pętelek to leci na wprost bez ograniczen i Widze , ze nikt tutaj nie ma praktyki w lataniu na uwieżi.Rozwiązanie tego problemu jest bardzo proste i tam powszechnie stosowane. W dolną (w normalnym położeniu) ściankę zbiornika lub korek trzeba wstawić metalową rurkę , tak żeby jej wylot był na górze zbiornika, w normalnym locie ponad paliwem.Jej wylot jest pod modelem.W locie normalnym paliwo nie leci bo koniec rurki odpowietrzającej jest ponad poziomem paliwa . W odwróconym nie poleci bo ma pod górę. W swoich modelach wstawiam trzy rurki w korek zbiornika .Jedna prosta do ssaka .Dwie pozostałe są wygięte na gore i spod zbiornika.Tą ze spodu tankuje .Górną łącze wężykiem z metalową rurką wklejoną pod model i wygiętą tak jak opisał to Radek.Przelewa sie przez nią paliwo w czasie tankowania .Później nie ma prawa.
Peter Opublikowano 16 Lutego 2008 Opublikowano 16 Lutego 2008 Jedna prosta do ssaka .Dwie pozostałe są wygięte na gore i spod zbiornika.Tą ze spodu tankuje .Górną łącze wężykiem z metalową rurką wklejoną pod model i wygiętą tak jak opisał to Radek. Mozna prosic o chociaz pobiezny rysunek takiej instalacji.Taki patent jest bardzo ciekawy.
darkarll Opublikowano 16 Lutego 2008 Opublikowano 16 Lutego 2008 no tak a ja chciałbym się dowiedzieć jak sprawuje się twój patent Kostek w locie na żyletke i w roling harierze albo przy locie pionowo do dołu
Kostek Opublikowano 16 Lutego 2008 Opublikowano 16 Lutego 2008 Przy locie do dołu może lecieć jak zdąży, zależy jak przynurkójemy z gazem czy bez. W pozostałych wypadkach nie powinno.Można też połączyć oba sposoby .Rurka w zbiorniku poprowadzona tak jak opisałem z dłuższą rurką odprowadzającą o czym pisał DJDIT. Latam tak od dłuższego czasu i nie widzę śladów wycieków.Na ziemi można spokojnie kłaść model na plecach i nic nie leci.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.