Jump to content

Instalacja paliwowa przy silniku benzynowym


tikicaca

Recommended Posts

Intersuje mnie temat w jaki sposob radzicie sobie z rozwiazaniem odpowietrzenia zbiornika i ogolnie schematu instalacji paliwowej przy silniku benzynowym?? przy zarowym odpowietrzenie odpada bo mamy nadcisnienie z tlumika

Link to comment
Share on other sites

Niestety zdjęcia nie zrobię w moim modelu bo za ciasno, ale zobrazowałem to na tym prymitywnym rysunku.

 

odpowietrzeniebi0.th.jpg

 

Ważne jest aby na przewodzie odpowietrzającym były przy samym zbiorniku 2 nawet 3 pętle, przy akrobacji paliwo zatrzymuje się w nich i w końcu częsc wraca do zbiornika a czesc wyleci na zewnątrz modelu.

Jeżeli w ogóle nie zrobi sie pętelek to leci na wprost bez ograniczen i zapaćka cały model paliwem (troche paliwa zawsze sie wyleje)

Miejsce odpowietrzenia oczywiscie na górze zbiornika.

 

Jeżeli to byłby trener-holownik to nie trzeba robić pętelek bo model nie lata do góry nogami ani pionowo w dół ;-)))

Link to comment
Share on other sites

Dziekuje Darku za odpowiedz. Ja myslalem nad rozwiazaniem z odpowiednio gietymi rurkami wewnatrz zbiornika, ale Twoje sprytniejsze i prostsze do wykonania i pewnie takie zastosuje.

 

Mialbym jeszcze pytanie jaki zastosowac zbiornik przy modelu akrobacyjnym na silnik 50cm3, chodzi mi glownie o pojemnosc, mam jeden 500cm3 wydaje mi sie za maly, drugi 1000cm3 troche za duzy :)

Link to comment
Share on other sites

0,5L na silnik 50ccm to idealna wartosc która starczy ci na łącznie około 18minut lotu w tym około 13min akrobacji wiec prawie 5min masz w zapasie.

 

O ile w silnikach żarowych są duże rozrzuty zużycia paliwa, tak w benzynowcach bardzo zblizone do siebie.

 

25ccm----0,3l

50ccm----0,5l

100ccm---1l

150ccm---1,5l

200ccm---2l

 

w 90% przypadków takie zbiorniki się stosuje.

Link to comment
Share on other sites

Można jeszcze prościej, przetestowane wielokrotnie przeze mnie a podpatrzone u amerykanów :D między zbiornik a gaźnik wstawiamy trójnik i podpinamy wlew paliwa.

http://www.darekrc.rchomepage.com/RAZZIA10.JPG

http://www.darekrc.rchomepage.com/RAZZIA11.JPG tu jeszcze był zawór odcinający MPJ do benzyny, straszne badziewie, szybciutko zamieniony na zwykły DUBRO.

 

Do 50ccm zbiornik 0,5l jest idealny, po co lać więcej paliwa niż jesteśmy w stanie wylatać, to dodatkowa masa. W moim ZDZ 50NG BLACK po 15 min szaleństw rolling harrierów itp. gdzie paliwko jednak ucieka na zewnątrz w zbiorniku zostaje jeszcze 1/4 .

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Hallo Darek.Pozwole sie wtracic bo SP Archimedes niema juz tej mozliwosci.Jerzeli wlew paliwa jest zamkniety (W locie).TO W ZBIORNIKU PANUJE PODCISNIENIE. Twoje pentelki nie maja znaczenia.MFG Henry.

 

A teraz polecam przeczytanie wszystkiego jeszcze raz ze zrozumieniem, oczywiste jest, że jak sie zatka odpowietrzenie to w końcu silnik zgaśnie lub przynajmniej będzie kaszlał... Pozatym napisaleś że jak wlew paliwa jest zatkany w locie to panuje podcisnienie, tylko jak zatankowac model bez odpowietrzenia ?heh, zbiornik napuchł by bo powietrze nie miało by gdzie uciec a membrana w gazniku nie przepusci na siłe paliwa (wiem bo przez przypadk zapomnialem wyciagnac zatyczki od odpowietrzenia) dla przypomnienia:

 

Pętelki przy odpowietrzeniu nie służa niczemu innemu jak tylko temu, aby paliwko miało dłuższa droge do ucieczki przy jakiś zwitkach-akrobacji itd, przy prostym wężyku wyprowadzonym najkrótsza drogą na zewnątrz prędzej zapaskudzi model bo przy pełnym zbiorniku (nawet niekoniecznie) zawsze przy akrobacji tamtedy coś ucieknie.

Jak jest pętelka paliwo ma dłuzsza drogę i niekoniecznie przy każdej figurze musi to oznaczac zapaskudzenie modelu a nawet jest szansa ze cofnie sie spowrotem do zbiornika.

 

To cała "tajemnica" pętelek... normalnie Coperfield :rotfl:

Link to comment
Share on other sites

Intersuje mnie temat w jaki sposob radzicie sobie z rozwiazaniem odpowietrzenia zbiornika i ogolnie schematu instalacji paliwowej przy silniku benzynowym?? przy zarowym odpowietrzenie odpada bo mamy podcisnienie z tlumika

 

Z tlumika nie mamy podcisnienia, tak dla scislosci.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Jeżeli w ogóle nie zrobi sie pętelek to leci na wprost bez ograniczen i

Widze , ze nikt tutaj nie ma praktyki w lataniu na uwieżi.Rozwiązanie tego problemu jest bardzo proste i tam powszechnie stosowane.

W dolną (w normalnym położeniu) ściankę zbiornika lub korek trzeba wstawić metalową rurkę , tak żeby jej wylot był na górze zbiornika, w normalnym locie ponad paliwem.Jej wylot jest pod modelem.W locie normalnym paliwo nie leci bo koniec rurki odpowietrzającej jest ponad poziomem paliwa . W odwróconym nie poleci bo ma pod górę. :lol:

W swoich modelach wstawiam trzy rurki w korek zbiornika .Jedna prosta do ssaka .Dwie pozostałe są wygięte na gore i spod zbiornika.Tą ze spodu tankuje .Górną łącze wężykiem z metalową rurką wklejoną pod model i wygiętą tak jak opisał to Radek.Przelewa sie przez nią paliwo w czasie tankowania .Później nie ma prawa.

Link to comment
Share on other sites

Jedna prosta do ssaka .Dwie pozostałe są wygięte na gore i spod zbiornika.Tą ze spodu tankuje .Górną łącze wężykiem z metalową rurką wklejoną pod model i wygiętą tak jak opisał to Radek.

Mozna prosic o chociaz pobiezny rysunek takiej instalacji.Taki patent jest bardzo ciekawy.

Link to comment
Share on other sites

Przy locie do dołu może lecieć jak zdąży, zależy jak przynurkójemy z gazem czy bez. W pozostałych wypadkach nie powinno.Można też połączyć oba sposoby .Rurka w zbiorniku poprowadzona tak jak opisałem z dłuższą rurką odprowadzającą o czym pisał DJDIT.

Latam tak od dłuższego czasu i nie widzę śladów wycieków.Na ziemi można spokojnie kłaść model na plecach i nic nie leci. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.