mariusz stasin Posted February 22, 2013 Share Posted February 22, 2013 Witam Mam małego heli, lecz poszedł w nim Li-pol Mam parę aku. Li-ion o bardzo podobnych parametrach Czy można zastosować li-ion zamiast li-pol(a) Czy są jakieś przeciwskazania??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Masło Posted February 22, 2013 Share Posted February 22, 2013 Jeżeli ładowarka nie obsługuje li-ion, to możesz o tym zapomnieć. Ale jeśli obsługuje to chyba nie będzie przeciwwskazań. Akumulator ma jedną celę? Link to comment Share on other sites More sharing options...
instruktor Posted February 22, 2013 Share Posted February 22, 2013 "Masełko" i po co zabierasz głos jak nie masz nic do powiedzenia. Li pol w smigłowcu ma duzo mniejsze gabaryty i masę od li ionów !!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
madrian Posted February 22, 2013 Share Posted February 22, 2013 Jeżeli to ogniwa z laptopa lub telefonu to nie bardzo. Ogniwa napędowe w modelach są wysoko prądowe, żeby oddawały wysoki prąd w krótkim czasie.. Te z laptopów, telefonów itp. sprzętu są nisko prądowe gdyż mają działać długo. Jeżeli nie znasz wydajności prądowej takich ogniw, to daruj sobie. To są niebezpieczne rzeczy i w razie przeciążenia lub uszkodzenia mogą nawet wywołać potężny pożar. Na Youtubie znajdziesz filmy jak to wygląda pod hasłem LIPO overloaded. Jakiś czas temu jeden z naszych kolegów stracił tak cały dom. Jeżeli to malutka zabawka, to koszty nowych ogniw wcale nie są duże. Od kilku do kilkunastu złotych. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariusz stasin Posted February 23, 2013 Author Share Posted February 23, 2013 Jak określić rozładowanie na podstawie nadruku na aku.???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
d.a.r.o. Posted February 23, 2013 Share Posted February 23, 2013 Jeżeli ładowarka nie obsługuje li-ion, to możesz o tym zapomnieć. Każdą ładowarką, która "obsługuje" Li-Po, można ładować pakiety Li-Ion. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 23, 2013 Share Posted February 23, 2013 Jeżeli chodzi o li-ion z laptopów to zapewne o typ CGR 18650 - 18 -średnica 650-długość 65mm. Akumulatory te mają małe prądy rozładowania, standardowo 2-3C. Do napędu silników niestety nie nadają się chociaż ja zrobiłem pakiet 3s2p który używałem w Discusie CM-PRO. Pojemność takiego pakietu wynosiła 4500mAh - nie wylatałem go nigdy do końca. Prąd ciągły który z niego pobierałem to 12A, chwilowy 15-16A ( z tego co pamiętam i to był max na jaki sobie można było pozwolić z tym że ja miałem akumulatory nówki ze zwiększoną pojemnością 2250mAh i podwyższonym prądem rozładowania (chyba były to Panasonic seria 18650D) Więcej szczegółów na temat mojego pakietu jest w temacie o Discusie a karty katalogowe samych aku można bez problemu odszukać w necie wpisujac w Google " li-ion 18650 datasheet" Li-iony mają mniejsze prądy rozładowania więc mały czy duży będzie zapewne problem z wydajnością prądową. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariusz stasin Posted February 23, 2013 Author Share Posted February 23, 2013 Dziękuje za wszystkie odpowiedzi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts