rajaner Opublikowano 1 Marca 2013 Opublikowano 1 Marca 2013 Witam wszystkich, wspominałem w przywitaniu o modelach szybowców które po moim powrocie do modelarstwa przeszły ostatnio generalną renowację, gdzie teraz czekają już tylko na loty w nowym sezonie na lotnisku w Turbii. Przerwę od modelarstwa miałem ponad 10 lat więc farba, papier i drewno zdążyły stracić na pierwszej jakości, a ich odnowienie było fajnym krokiem ku powrotowi i otwarciu nowego sezonu. Poniżej zamieściłem kilka zdjęć: 1. 2. Ciekawostka - model po niżej ma ponad 15 lat! 3. Ten poniżej to moja własna konstrukcja o rozpiętości 2.5m: 4. I model nad który maktualnie pracuję, powstaje na bazie planów Wicherka z moimi modyfikacjami, została między innymi lekko zmodyfikowana konstrukcja kadłuba, plany powiększone o 10%. Taki sam miałem przed laty, ale nie wytrzymał kontaktu z ziemią : ) 5. Proszę o komentarze, pozdrawiam, Andrzej
szirokez Opublikowano 11 Marca 2013 Opublikowano 11 Marca 2013 Bardzo podobaja mi się kształty tych szybowców, wszystkie sam projektowałeś?
rajaner Opublikowano 11 Marca 2013 Autor Opublikowano 11 Marca 2013 Tak to mój projekt pierwszy szybowiec ma kadłub kupiony kiedyś były takie w sklepach reszta to mój pomysł. W trzecim dorobiłem wieżyczkę pod silnik i kabinę ,kadłub był z jakiegoś szybowca Podoba mi się jak w modelu jest zrobiona kabina i coś w niej jest.
alyan Opublikowano 11 Marca 2013 Opublikowano 11 Marca 2013 B.fajne modele. Ten drugi (własna konstrukcja) to kryty chyba japonką. Czym malowałeś te modele ?
Benio Opublikowano 12 Marca 2013 Opublikowano 12 Marca 2013 Bardzo podoba mi się Twoja interpretacja Wicherka . Możesz podać więcej szczegółów, np. plany itp. oraz oczywiście więcej zdjęć . Może zrób relację z budowy.
MuraS Opublikowano 12 Marca 2013 Opublikowano 12 Marca 2013 Można jakieś dokładniejsze zdjęcia lub plany tego drugiego modelu, ciekawa konstrukcja
rajaner Opublikowano 12 Marca 2013 Autor Opublikowano 12 Marca 2013 Jak pytałeś ten drugi model jest kryty japonką, papier był farbowany barwnikami do tkanin.Kadłub kryty balsą ,malowany lakierem nitro. Na temat własnej konstrukcji więcej szczegółów juto.Pozdrawiam.
rajaner Opublikowano 13 Marca 2013 Autor Opublikowano 13 Marca 2013 Model postawiony na kołach przedtem stał na pudełku ,ta klapka pod spodem to miejsce dla skoczka . Jak się uda to wyskoczy z modelu podczas lotu. 1. Miejsce dla pilota jak w każdym moim modelu . 2. Widok z góry kadłub zwężony ,taka wersja bardziej mi się podoba. 3. Ta siatka przed kołem to żeby tam nie zbierały resztki paliwa silnik to wydmucha . 4. Skrzydła skręcane w środku kadłuba żeby zapobiec rozsuwaniu ,tak miałem w poprzednim modelu . 5. Sterowanie lotek serwa umieszczę na początku skrzydła . 6. Jak kolega pytał wcześniej o plany to model wzorowany na WICHERKU 25 .plany powiększyłem 10 %. Model wygląda troszkę inaczej po zmianach które zrobiłem ,to chyba już nie WICHEREK Rozpiętość - 1950 mm Długość - 1200 mm Taki kiedyś miałem nawet fajnie to latało dlatego postanowiłem zrobić drugi . Bardzo proszę o opinię i uwagi . Pozdrawiam Andrzej.
olo Opublikowano 13 Marca 2013 Opublikowano 13 Marca 2013 Sterowanie lotek serwa umieszczę na początku skrzydła . A dlaczego nie podłączysz bezpośrednoio serw do każdej lotki? Te popychacze i dżwignie to dodatkowe luzy i kombinacje A może nie masz kabla żeby zrobić przedłużacze dla serw?
rajaner Opublikowano 13 Marca 2013 Autor Opublikowano 13 Marca 2013 Przedłużaczy nie mam jak zamontuję serwa blisko kadłuba to obejdę się bez ich kupowania Dziękuję za uwagę .To jest do poprawienia .
olo Opublikowano 13 Marca 2013 Opublikowano 13 Marca 2013 Zamiast przedłużaczy możesz przedłużyć kable serw 3-żyłowym kablem o odpowiedniej średnicy i będzie OK. Poszukaj dobrego kabelka bo niekoniecznie musisz go kupować w sklepie modelarskim. I jeszcze pytanko,co tu wystaje i do czego ?
rajaner Opublikowano 13 Marca 2013 Autor Opublikowano 13 Marca 2013 To połączenie do obrotów silnika tak miałem w poprzednim modelu i wszystko grało .
olo Opublikowano 13 Marca 2013 Opublikowano 13 Marca 2013 To połączenie do obrotów silnika tak miałem w poprzednim modelu i wszystko grało . Ale będzie brzydko wyglądało popychacz do tego przez kabinę? Może dla pilota na fotelu zabraknąć miejsca. Mógłbyś zastosować elastyczny bowden i to schować w kadłubie. Sam obstawiałem że to jest do sterowania przednim kólkiem.
rajaner Opublikowano 13 Marca 2013 Autor Opublikowano 13 Marca 2013 Tylko tyle będzie widać reszta jest schowana w kadłubie .
olo Opublikowano 14 Marca 2013 Opublikowano 14 Marca 2013 Masz chyba ciut za krótkie te bagnety wystające z kadłuba,model jest już spory. Czy ten pierwszy bagnet wchodzi między dżwigary w skrzydle? Jeżeli nie,to jak skrzydlo w tym miejscu wzmocniłeś?
rajaner Opublikowano 14 Marca 2013 Autor Opublikowano 14 Marca 2013 Pierwsze 3 żeberka są ze sklejki 5 mm .obok dżwigaru wklejona rurka dodatkowo oklejona sklejkom A pod skrzydłami zastrzały .
olo Opublikowano 14 Marca 2013 Opublikowano 14 Marca 2013 Bagnety,zastrzały na takim podwójnym zabezpieczeniu wytrzyma chyba wszystko
rajaner Opublikowano 21 Marca 2013 Autor Opublikowano 21 Marca 2013 Model prawie gotowy dzisiaj kończę malowanie i teraz mam problem jaki silnik . Myślałem o jakimś ASP tylko jaki ,morze ktoś doradzi .Waga modelu to 2500 g bez pakietu,paliwa skrzydła są nie oklejone ,myślę że waga dużo nie wzrośnie . Pozdrawiam Andrzej.
szirokez Opublikowano 21 Marca 2013 Opublikowano 21 Marca 2013 Myślę, że silnik 7,5 cm to minimum. Przy tej masie i rozpiętości zapowiada sie mega przyjemny w pilotażu model Mój Piper J3, niecałe 1,8m rozpiętości latał na silniku super tigre 45 (7,5 cm) i szczerze to mocy było aż za nadto jak na powolne makietowe loty i dostał silnik mds 40 a 45-tka poszła do akrobata.
rajaner Opublikowano 21 Marca 2013 Autor Opublikowano 21 Marca 2013 Mam jeszcze jedno pytanie?jakie paliwo do takiego silnika ,bo w sklepach jest wiele rodzai . W klepie powiedzą że takie jest dobre ,bo akurat takie będą mieć. Pozdrawiam Andrzej. .
Rekomendowane odpowiedzi