Skocz do zawartości

Motoszybowiec 360 cm laminat.


wapniak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Chociaż ten

 

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/34852-moto-szybowiec-230-cm-w-dziwnej-technologii/

 

jeszcze nie poleciał, coś trzeba dłubać, bo wiosny nie widać.

Wymyśliłem sobie coś takiego:

 

1792a92d5d2ce7a5med.jpg

 

a7b68c2995509bf8med.jpg

 

341b52fee5f2de39med.jpg

 

23710724be6dbbfbmed.jpg

 

Wystrugane ze styroduru 50 mm, długość podskrzydłowa 250 mm i przód 300 mm. Metoda traconego styroduru.

Belka ma 1100 mm, to jeden element wędki.

Polecam sklepy wędkarskie.

czyli całość może mieć 1600 mm. Chyba że ją trochę skrócę.

Profil będzie SD 7037, stateczniki jeszcze nie wiem jakie. Skrzydło ma być nie dzielone.

Rozpiętość może będzie większa, muszę pomierzyć auto.

Silnik będzie SK3 4240/850 kV, aku 2650 mAh, 4 S Turnigy nanotech 35/70.

Powierzchnia skrzydła będzie 65-70 dm2, będę celował w ciężar modelu 2000 g.

 

Edit:

Zmieniłem tytuł, bo model nieco urósł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 46
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Styrodur zalaminowany:

 

b14fb955b4623b05med.jpg

 

fafd4d94d2b2c202med.jpg

 

525cf0573526b5e8med.jpg

 

Dałem szkła 400-500 g/m2 w 3-4 warstwach tkaniny płótno 120 i ze skośnym splotem 153 g/m2.

Łączenia przykryłem tkaniną 50 g/m2. To przylepia wystające włókienka

To postrzępione będzie i tak wycięte.

Zwracam uwagę na przyrząd do obracania kadłubka.

To imadło to tylko do obracania. :)

Poszło 45 g żywicy i 22,5 g utwardzacza.

 

Hm, malutkie te fotki.

Albo miniatury jako odnośniki, albo to.

Sam nie wiem co lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też niedługo będe chcial wykonać taki kadłub i słuchaj czy styrodur oklejałeś taśmą ? bo jak kiedyś połozyłem laminat ale na styropian powstały pod laminatem ,,wąsiki" zywicy wiec okejałem taśmą i na to kładłem tkanine.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie owijałem. Nie lubię jak to potem wszystko jeździ pod pędzlem. A poza tym wydłubanie styroduru to żaden kłopot, no prawie. Nie idę na łatwiznę ;)

Kadłubek dwa razy szpachlowany, szlifowany, częściowo wydłubany i sklejony z belką ogonową na żywicę z aerosilem. Kabinka wycięta i też zaszpachlowana itd.

Ustawiłem kąt zaklinowania skrzydeł na nieco powyżej 2 st. Powinno być dobrze.

8651ad5594a6598cmed.jpg

 

72a77ee3b0ccc4d9med.jpg

 

Duże to wyszło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wręga silnikowa wklejona( sklejka 2,5 mm), najpierw na CA, potem żywica z aerosilem, tak samo półki do mocowania skrzydła, ale na pieniący poliuretan.

Półka serw dopiero jak będę znał wyważenie modelu, czyli nie prędko.

ad56fd76523eef36med.jpg

 

8c4013681ff95306med.jpg

 

9c7d825c550f227amed.jpg

 

Jak widać pierwszy podkład tryśnięty, teraz szpachlówka, szlifowanko i jeszcze raz podkład, szlifowanko i na to kolor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas na stateczniki. Będą V, cięciwa przy kadłubie 150 mm na końcach 90 mm, stery przy kadłubie 55 mm, na końcach 30 mm, każda połówka 320 mm długości.

 

6cf2e53d6bc32f4amed.jpg

 

7d6f7e38de10c096med.jpg

 

Użyłem tkaniny 120 g/m2 bardzo gęstej, styroduru z Obi, taki koloru blady róż, lekki, ok 30 g/dm3, grubość 30 mm. Wydawał mi się zbyt miękki, i stąd tyle tkaniny.

Poszło 10 cm3 żywicy i 5 cm3 utwardzacza. Chyba wyjdzie zbyt lekki.

Aha, profil symetryczny NACA LANGLEY czy jakoś tak, z Airfoil Browser'a.

Stateczniki jak widać spore, bo skrzydła trochę urosną, tak w okolice 3,5 m. Szkoda ciąć kadłub, a tak byłby nieco długi. A wydłużenia skrzydeł nigdy za wiele.

No i znalazłem w domu deskę montażową 180 cm i 5 cm grubą. Jak to dobrze robić domowe remanenty. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze powiedziawszy jestem w lekkim szoku widząc takie laminowanie bez solidnego obciążenia. Moim zdaniem nie uzyskasz gładkiej powierzchni, a chyba o to chodzi ? Chętnie zobaczę efekty. Kadłub rozumiem szpachlować, ale statecznika to już chyba nie bardzo , z oczywistych względów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to już "seryjna" produkcja ;)

Daje grubszą tkaninę , bo trochę trzeba to podszlifować przed szpachlowaniem itd.Cieńszą pewnie bym przeszlifował na wylot.

Jak się laminat dobrze położy , to tego szlifowania i szpachlowania naprawdę nie ma dużo.

Na razie obie połówki ważyły po 30 g. Więc jest spoko miejsce na szpachlówkę itp.

Zresztą szpachlówki (lekkiej, akrylowej) przychodzi tyle co we wgłębienia splotu tkaniny. Parę gramów wyjdzie.

No i tak robiony laminat jest grubszy, bo nie sprasowany podciśnieniem, a więc znacznie sztywniejszy.

Wolę to robić tak, niż montować dźwigary itd.

Poza tym nie chce mi się budować całej instalacji do podciśnienia, chociaż sprężarki itp. mam. Zresztą i tak sam, bez pomocnika, nie dał bym rady zalaminować skrzydła w worze o tej wielkości.

A tak czas mi leci, model nabiera kształtów, dla mnie to rozrywka.

Poza tym pokazuję, że można coś zbudować bez kosmicznych technologii, domowymi sposobami.

Czas na fotki:

d18b47747c568412med.jpg

 

40b0c34bdd565559med.jpg

 

ddb7173e6494ca6fmed.jpg

 

44dea92152b97d5bmed.jpg

 

Jak widać stateczniki zostaną sklejone za pomocą łącznika, który będzie przykręcany bezpośrednio do belki kadłubowej jedną śrubą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego klikając na zdjęcia przerzuca mnie tylko na główną stronę Fotosika? Myślałem, że trzeba być tam zarejestrowanym więc założyłem konto i kicha. Dalej to samo. Dobrze działają tylko te miniaturki kadłuba. Co do modelu: jak dla mnie to fabryka. Szkoda, że mieszkasz tak daleko bo zapisałbym się na krótki kurs laminowania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swięta świętami, ale trzeba coś dłubać.

Z trzech warstw sklejki 0,4 mm skleiłem na wikol na rurce ciut mniejszej niż belka kadłubowa pół rurkę do osadzenia statecznika na kadłubie.

Przykleiłem ją do łącznika statecznika i przylaminowałem trzema warstwami szkła 50g/m2.

Tak to wygląda.

a9a34710ef45c402med.jpg

 

a85467b08be3a595med.jpg

 

Belka kadłubowa zapastowana raz woskiem do samochodów i raz grubo polialkocholem.

Krawędzie statecznika i sterów okleiłem twardą balsą 4 mm.

Zaszpachlowana jedna strona statecznika i sterów ważyła 77 g , po oszlifowaniu 70 g.

Szpachlówka to naprawdę kilka gram.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.