heksodus Opublikowano 30 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2013 Jeszcze nie kupiłem,chodz widziałem jak lata i bardzo mi się podoba. Jest super stosunek wagi do powierzchni i wytrzymałości. Jeszcze mi powiedz czy da się go wyważyć z silnikiem 190gram? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maca111 Opublikowano 30 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2013 Dokładnie miejsca w kadłubie jest naprawde sporo i na pewno nie będzie problemu z wpakowaniem takiego pakietu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zefirek Opublikowano 30 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2013 Jeszcze nie kupiłem,chodz widziałem jak lata i bardzo mi się podoba. Jest super stosunek wagi do powierzchni i wytrzymałości. Jeszcze mi powiedz czy da się go wyważyć z silnikiem 190gram? Bez problemu, mam taki silnik u siebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heksodus Opublikowano 31 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2013 Bez problemu, mam taki silnik u siebie. Powiedz Marcin jaki motor do niego wsadziłeś i jaki pakiet? Widzę toma z silnikiem 190gram i pakietem 3000mah4S,ale zastanawiam się czy to wszystko upcham? Może ktoś mnie oświecić I jakie jest zaklinowanie płata? z góry dzięki.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zefirek Opublikowano 5 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 Powiedz Marcin jaki motor do niego wsadziłeś i jaki pakiet? Turnigy GliderDrive SK3 Competition Series - 3858 - 4.6 1120kv (Weight: 180g) Pakiety wkładam różne (w zależności od sposobu latania). Tom ma dużo miejsca w kadłubie, więc nie będziesz miał problemu z upchaniem sporego pakietu. Zrób i wrzuć koniecznie jakieś fotki przy budowie. Muszę opanować lądowanie z klapolotkami (dla mnie to coś nowego), bo tego modelu grawitacja nie przyciąga do matki ziemi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musty Opublikowano 29 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 Zefirek Model oklejałeś Oracowerem ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zefirek Opublikowano 29 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 Model oklejałeś Oracowerem ?? Tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AeroArt Opublikowano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2014 Od ponad dwóch lat posiadam TOMA. Rozpiętość ok.190 cm (dokładnie nie pamiętam). Przeprojektowany i wykonany z dbałością o aerodynamiczne szczegóły. Dużo pracy, ale efekt końcowy dobry. Myślę, że ładnie się prezentuje. Lata też świetnie. Szeroki zakres użytecznych prędkości, b.duża doskonałość jak na model tej klasy i spokojne latanie w termice. Zdjęcia przedstawiają modyfikację podstawową. Aktualnie model wygląda jeszcze bardziej rasowo. Historię modelu oraz jego szczególowy opis mogę przedstawić, gdy wykonam zdjęcia aktualnej wersji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heksodus Opublikowano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2014 Pięknie się prezentuje. Może ty będziesz wiedział jaki Tom ma kąt na płacie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zefirek Opublikowano 13 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2014 Pięknie się prezentuje. Może ty będziesz wiedział jaki Tom ma kąt na płacie? Napisz do Artura Blejzyka i zapytaj. Na PW wysłałem adres maila. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heksodus Opublikowano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2014 Jak już będe kupywać to napewno zapytam u producenta,ale narazie tak orientacyjnie zapytałem i jak narazie żaden nabywca nie odpowiedział Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zefirek Opublikowano 13 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2014 Nikt nie ma planów Toma, aby zmierzyć kąt natarcia skrzydła. Jak już będe kupywać to napewno zapytam u producenta,ale narazie tak orientacyjnie zapytałem i jak narazie żaden nabywca nie odpowiedział Kupujesz, kupujesz i kupić coś nie możesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heksodus Opublikowano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2014 Nikt nie ma planów Toma, aby zmierzyć kąt natarcia skrzydła. Kupujesz, kupujesz i kupić coś nie możesz Zbieram ,zbieram i uzbierać nie mogę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AeroArt Opublikowano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2014 Z pomiarów kadłuba wychodzi coś około 1.5 stopnia. Dużo zależy od skrzydła: zastosowanego profilu płata (wynik analizy przebiegu krzywych...), po części od jego rozpietości (1.5m; 1.7m czy jak umnie ok.1.9m). oraz całkowitego zwichrzenia (geometrycznego i aerodynamicznego), trochę też, ale pośrednio od zastosowanej mechanizacji skrzydła (lotki, klapy, czy klapolotki itd). Dalej zależy od położenia środka ciężkości, wzajemnych relacji ze zmieniającym swoje położenie środkiem parcia (punktem przyłożenia sił aerodynamicznych). Te relacje mają wpływ na zachowanie modelu w locie - stateczność i sterowność... To wszystko w bardzo dużym uproszczeniu ! A praktycznie to wszystko wychodzi podczas oblotów modelu i wtedy tak naprawdę powstają oczekiwane przez właściciela ustawienia modelu - jak model ma latać U mnie po wielu próbach od +4 do -1 stopnia (z przesuwaniem środka cięzkości w graniczne położenia) zdecydowałem ustawić 1.8 stopnia (u nasady skrzydeł - przy kadłubie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heksodus Opublikowano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2014 Jesli chodzi o moje pytanie to interesowało mnie własnie te fabryczne 1,5stopnia ..Oczywiscie cała reszta którą opisałeś jest kolejnym krokiem w regulacji modelu.I to oczywiscie każdy robi pod swoje upodobania. Ale kąt natarcia chyba jest ten sam w każdej wersji 1,5 czy 1,7? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zefirek Opublikowano 14 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2014 Ale kąt natarcia chyba jest ten sam w każdej wersji 1,5 czy 1,7? Kolega Andrzej ma wersję o rozpiętości 1,9 metra, która była chyba robiona na specjalne zamówienie, bo jeszcze tej wersji nie widziałem. Dużo zależy od skrzydła: zastosowanego profilu płata (wynik analizy przebiegu krzywych...) Andrzeju, jaki masz profil u siebie? S 7012 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AeroArt Opublikowano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2014 Nie mam w tej chwili dostępu do posiadanej dokumentacji tego modelu ale o ile pamiętam to S - 6063 mod. Mylisz dwa podstawowe pojęcia: kąt natarcia skrzydła z kątem zaklinowania... Wyjaśnię przy okazji... Z rozpiętości oraz z obrysu skrzydła wynikają jego zwichrzenia a ich suma może mieć zasadniczy wpływ na kąt zaklinowania - zwichrzenie geometryczne i aerodynamiczne). Przeczytaj, gdzieś o tym, ale z solidnych źródeł - może być jakaś książka z podstaw mechaniki lotu. Gdy to zrobisz ze zrozumieniem ustawienia modelu i jego oblot "nie będą ci straszne" - zrozumiesz problem i wiele innych jeszcze... Przepraszam, że tak krótko ale deficyt czasowy mnie ściga... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heksodus Opublikowano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2014 Tak to prawda miałem na myśli kąt zaklinowania, a nie wiem czemu uczepiłem się natarcia.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nazar1703 Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Ja na razie jestem na etapie prób lotu moim EGP czyli jeden lot jedno klejenie.Ten model wygląda bardzo rasowo do nauki latania szkoda ale na przyszłość zastanawiam się nad kupnem wiec tu moje pytanie Ile trzeba zainwestować w całość czyli model silnik i rygiel no i serwa Może pomału coś tam kupie A jak już opanuje lot a nie spadanie to złożę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heksodus Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 1000zł na ubogo wyjdzie ci do lotu..Czyli wyposarzenie hobby king..Ale tego juz tak łatwo nie posklejasz;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi