Skocz do zawartości

Motoszybowiec TOM od Blejzyk-a


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeszcze nie kupiłem,chodz widziałem jak lata i bardzo mi się podoba. Jest super stosunek wagi do powierzchni i wytrzymałości. Jeszcze mi powiedz czy da się go wyważyć z silnikiem 190gram?

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

Jeszcze nie kupiłem,chodz widziałem jak lata i bardzo mi się podoba. Jest super stosunek wagi do powierzchni i wytrzymałości. Jeszcze mi powiedz czy da się go wyważyć z silnikiem 190gram?

 

Bez problemu, mam taki silnik u siebie.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Bez problemu, mam taki silnik u siebie.

Powiedz Marcin jaki motor do niego wsadziłeś i jaki pakiet? Widzę toma z silnikiem 190gram i pakietem 3000mah4S,ale zastanawiam się czy to wszystko upcham? Może ktoś mnie oświecić :) I jakie jest zaklinowanie płata? z góry dzięki..
Opublikowano

Powiedz Marcin jaki motor do niego wsadziłeś i jaki pakiet?

 

Turnigy GliderDrive SK3 Competition Series - 3858 - 4.6 1120kv (Weight: 180g)

 

32819.jpg

 

Pakiety wkładam różne (w zależności od sposobu latania). Tom ma dużo miejsca w kadłubie, więc nie będziesz miał problemu z upchaniem sporego pakietu.

Zrób i wrzuć koniecznie jakieś fotki przy budowie. ;) Muszę opanować lądowanie z klapolotkami (dla mnie to coś nowego), bo tego modelu grawitacja nie przyciąga do matki ziemi. :)

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Od ponad dwóch lat posiadam TOMA. Rozpiętość ok.190 cm (dokładnie nie pamiętam).

Przeprojektowany i wykonany z dbałością o aerodynamiczne szczegóły.

Dużo pracy, ale efekt końcowy dobry. Myślę, że ładnie się prezentuje. Lata też świetnie.

Szeroki zakres użytecznych prędkości, b.duża doskonałość jak na model tej klasy i spokojne latanie w termice.

Zdjęcia przedstawiają modyfikację podstawową. Aktualnie model wygląda jeszcze bardziej rasowo.

Historię modelu oraz jego szczególowy opis mogę przedstawić, gdy wykonam zdjęcia aktualnej wersji.

post-14198-0-67255300-1389627959_thumb.jpg

post-14198-0-44377300-1389627994_thumb.jpg

post-14198-0-43770600-1389628047_thumb.jpg

post-14198-0-13868200-1389628076_thumb.jpg

post-14198-0-82451400-1389628096_thumb.jpg

post-14198-0-58980300-1389628118_thumb.jpg

post-14198-0-86197400-1389628137_thumb.jpg

Opublikowano

Pięknie się prezentuje. Może ty będziesz wiedział jaki Tom ma kąt na płacie?

 

Napisz do Artura Blejzyka i zapytaj. Na PW wysłałem adres maila.

Opublikowano

Jak już będe kupywać to napewno zapytam u producenta,ale narazie tak orientacyjnie zapytałem i jak narazie żaden nabywca nie odpowiedział :)

Opublikowano

Nikt nie ma planów Toma, aby zmierzyć kąt natarcia skrzydła.

 

Jak już będe kupywać to napewno zapytam u producenta,ale narazie tak orientacyjnie zapytałem i jak narazie żaden nabywca nie odpowiedział :)

 

Kupujesz, kupujesz i kupić coś nie możesz :)

Opublikowano

Nikt nie ma planów Toma, aby zmierzyć kąt natarcia skrzydła.

 

 

 

Kupujesz, kupujesz i kupić coś nie możesz :)

Zbieram ,zbieram i uzbierać nie mogę :)
Opublikowano

Z pomiarów kadłuba wychodzi coś około 1.5 stopnia.

Dużo zależy od skrzydła: zastosowanego profilu płata (wynik analizy przebiegu krzywych...), po części od jego rozpietości (1.5m; 1.7m czy jak umnie ok.1.9m).

oraz całkowitego zwichrzenia (geometrycznego i aerodynamicznego), trochę też, ale pośrednio od zastosowanej mechanizacji skrzydła (lotki, klapy, czy klapolotki itd).

Dalej zależy od położenia środka ciężkości, wzajemnych relacji ze zmieniającym swoje położenie środkiem parcia (punktem przyłożenia sił aerodynamicznych).

Te relacje mają wpływ na zachowanie modelu w locie - stateczność i sterowność... To wszystko w bardzo dużym uproszczeniu !

A praktycznie to wszystko wychodzi podczas oblotów modelu i wtedy tak naprawdę powstają oczekiwane przez właściciela ustawienia modelu - jak model ma latać

U mnie po wielu próbach od +4 do -1 stopnia (z przesuwaniem środka cięzkości w graniczne położenia) zdecydowałem ustawić 1.8 stopnia (u nasady skrzydeł - przy kadłubie).

Opublikowano

Jesli chodzi o moje pytanie to interesowało mnie własnie te fabryczne 1,5stopnia :) ..Oczywiscie cała reszta którą opisałeś jest kolejnym krokiem w regulacji modelu.I to oczywiscie każdy robi pod swoje upodobania. Ale kąt natarcia chyba jest ten sam w każdej wersji 1,5 czy 1,7?

Opublikowano

Ale kąt natarcia chyba jest ten sam w każdej wersji 1,5 czy 1,7?

 

Kolega Andrzej ma wersję o rozpiętości 1,9 metra, która była chyba robiona na specjalne zamówienie, bo jeszcze tej wersji nie widziałem.

 

Dużo zależy od skrzydła: zastosowanego profilu płata (wynik analizy przebiegu krzywych...)

 

Andrzeju, jaki masz profil u siebie? S 7012 ?

Opublikowano

Nie mam w tej chwili dostępu do posiadanej dokumentacji tego modelu ale o ile pamiętam to S - 6063 mod.

 

Mylisz dwa podstawowe pojęcia: kąt natarcia skrzydła z kątem zaklinowania... Wyjaśnię przy okazji...

Z rozpiętości oraz z obrysu skrzydła wynikają jego zwichrzenia a ich suma może mieć zasadniczy wpływ na kąt zaklinowania - zwichrzenie geometryczne i aerodynamiczne).

Przeczytaj, gdzieś o tym, ale z solidnych źródeł - może być jakaś książka z podstaw mechaniki lotu. Gdy to zrobisz ze zrozumieniem ustawienia modelu i jego oblot "nie będą ci straszne" - zrozumiesz problem i wiele innych jeszcze...

Przepraszam, że tak krótko ale deficyt czasowy mnie ściga...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ja na razie jestem na etapie prób lotu moim EGP czyli jeden lot jedno klejenie.Ten model wygląda bardzo rasowo do nauki latania szkoda ale na przyszłość zastanawiam się nad kupnem wiec tu moje pytanie Ile trzeba zainwestować w całość czyli model silnik i rygiel no i serwa Może pomału coś tam kupie :) A jak już opanuje lot a nie spadanie to złożę :D

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.