pyton Opublikowano 24 Marca 2013 Opublikowano 24 Marca 2013 Witam posiadam taki regulator: Jest to tower pro 40A bec 2A 2-3S nie jest to nwy regulator kupiłem go tu na forum od uzytkownika ,,Działeczka" (moze ktoś go pamieta jeszcze) dluzszy czas przeleżał w szafce został sprawdzony nie raz . Ale gdy jest na niego zapotrzebowanie cos mi nawala;/ opis problemu: jak każdy regulator postanowiłem go zaprogramować dla swoich potrzeb i tak np. hamulec ustawiłem timing itd. poszedłem polatac a tu ku mojemu zdziwieniu regulator nic nie ma ustawione, to szybko ustawienia i talej nic biore gaz ostro na 80-90% a on od polowy gasnie gdy powoli podnosze gaz to albo do konca ciągnie albo równiez do polowy, pomijając ze nie ma hamulca za kolejnym razem nastepuje tzw . urwanie jego pracy i pika silnik i zero reakcji , trzeba tylko odłączyć baterie i wpiac na nowo. poczytałem troche forum i ogolne rzeczy z neta postanowilem go rozebrać i tak to wygląda: rezystory ,ścieżki wydają sie być ok nic nie popalone... oprócz kondensatora który jest lekko zgnieciony i jakby wybuchł (choc to mocne słowo) : Czy możliwe że przez owy kondensator, regulator tak rwał ? i nie trzymał zaprogramowanych funkcji? Jak myślicie czy wymiana pomoże? czy to może jakis jeszcze inny powód całej pracy regla? Dodam że sprawdzałem go na innych silnikach i efekt byl ten sam;/
PK999 Opublikowano 24 Marca 2013 Opublikowano 24 Marca 2013 Gdyby ten element nie był potrzebny to wcale by go tam nie było. Bez tego regulator jak najbardziej może głupieć.
pyton Opublikowano 24 Marca 2013 Autor Opublikowano 24 Marca 2013 znalazlem to na necie: Otóż, kondensatory w regulatorach grzeją się, ponieważ płyną przez nie znaczne, czasami wieloamperowe prądy impulsowe o dość dużych częstotliwościach. Wartość skuteczna impulsowego prądu zmiennego, jaki płynie przez ten element, potrafi przybierać znaczne wartości. W zupełnie małym regulatorze 20 A, przy nawet nie maksymalnym obciążeniu, impulsy prądu (krótkotrwałe szpilki) potrafią osiągać amplitudę w szczycie 15 A. Zwróćmy uwagę na to, że wartość skuteczna prądu to nie jest to samo, co amplituda „szpilek”, o których wspomniałem. wiec bardzo możliwe ze kondensator będzie winowajcą !!
darqo Opublikowano 24 Marca 2013 Opublikowano 24 Marca 2013 Bartek , prawdopodobnie jest to regiel do heli .
cZyNo Opublikowano 24 Marca 2013 Opublikowano 24 Marca 2013 Kondensator wygląda jakby był uszkodzony mechanicznie. Wystarczy wymienić i sprawdzić czy wszystko ok - kosztuje grosze. A niesprawny kondensator = niedziałający regiel.
pyton Opublikowano 24 Marca 2013 Autor Opublikowano 24 Marca 2013 Bartek , prawdopodobnie jest to regiel do heli . Owszem jest to regiel do heli ale uwierz że cześć osób w tym i ja używa go do samolotów i nic sie nie dzieje. Jurku jasne ze wymienię to jest wiadome o koszcie nie bede nic mowił bo jest śmieszny ok 1zł lub i mniej , tylko zastanawialem sie czy to była by bezpośrednia przyczyna czy może cos jeszcze? ale to sie okaże po wymianie, zrobie to przed świętami i dam znać Edit zastanawia mnie jeszcze jak mogłem zgnieść ten kondensator no i kiedy... ale to juz pewnie bedzie wielka tajemnicą
d.a.r.o. Opublikowano 24 Marca 2013 Opublikowano 24 Marca 2013 Nie znam się za bardzo na elektronice ale czy ten kondensator nie jest swego rodzaju podtrzymaniem pamięci? Tłumaczyło by to dlaczego regiel się rozprogramowuje.
PK999 Opublikowano 24 Marca 2013 Opublikowano 24 Marca 2013 zastanawia mnie jeszcze jak mogłem zgnieść ten kondensator no i kiedy... ale to juz pewnie bedzie wielka tajemnicą Pewnie nie Ty to zrobiłeś tylko poprzedni właściciel. Przez zagniecenie zagotował się elektrolit i zrobił dość głośne i śmierdzące psssssfffff. Do tego wyrwało wyprowadzenie do masy. Raczej zauważyłbyś coś takiego. Nie znam się za bardzo na elektronice ale czy ten kondensator nie jest swego rodzaju podtrzymaniem pamięci? Tłumaczyło by to dlaczego regiel się rozprogramowuje. To nie podtrzymanie tylko "wyrównanie" (filtracja) zasilania. Teraz zapewne duże impulsy prądu pobieranego przez silnik powodują spadki napięcia i restarty procesora, stąd problemy.
pyton Opublikowano 28 Marca 2013 Autor Opublikowano 28 Marca 2013 Po powrocie do domu z kupionym kondensatorem postanowiłem stary rozwalony usunąć a nowy wlutować i tak wygląda po wlutowaniu jeszcze jedna fotka: i jak sie okazalo słusznie rozebrałem regulator i wymieniłem kondensatror, on był wszystkiemu winien;D po złożeniu do kupy zainstalowałem w modelu i sprawdziłem ,wszystko bylo tak jak powinno być po ustawieniach silnik kręcil tak jak chcialem:)
Rekomendowane odpowiedzi