Tomek1 Opublikowano 16 Grudnia 2007 Opublikowano 16 Grudnia 2007 Jest to model z ModelPartner. Czy ktoś miał z nim doczynienia; najlepiej w wersji elektro.
rabbitlkr Opublikowano 16 Grudnia 2007 Opublikowano 16 Grudnia 2007 Witam Znajomy ma taki model, latał nim cały ostatni sezon Lata bardzo przyjemnie. Zadaj konkretniejsze pytania to postaram sie pomóc;)
Rafal B. Opublikowano 16 Grudnia 2007 Opublikowano 16 Grudnia 2007 A tu boje (jeszcze nie ukończone) Kralla z tym modelem: http://www.fly.kartuzy.com.pl/ventus.html
Tomek1 Opublikowano 16 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2007 No nareszcie mam jakąś opinię!A wiec do rzeczy: -na stronie podają wagę 3,2kg-jakiego pustego z podwoziem czy bez powozia? -wersja elektro(tylko to mnie interesuje)po dołożeniu napędu 1,2kg i reszty wyposażenia(serwa,odbiornik) ile to może wyjść razem.Napęd który ja posiadam to 530W i przy szybowcu 2,9kg idzie pionowo w górę -a te odczucia z latania to też jak można precyzyniej: łapanie termiki,krążęnie,lądowanie -ale załamałem się jak czytam o 12kanałach w nadajniku-ja mam tylko OPTIKA 6 i chciałbym nie rezygnować z powozia, hamulców, klap itd. Ogólnie to na ten model choruję od roku ale zawsze coś ważniejszego się pojawia-latam elektro a tu kasy idzie oj idzie.
Rafal B. Opublikowano 16 Grudnia 2007 Opublikowano 16 Grudnia 2007 Z aparaturą będzie ciężko. Można zejść do 10 kanałów sprzęgając lotki mechanicznie z sobą. Wtedy do napędu lotek zamiast czterech kanałów potrzeba dwa. Jeśli by klapy zrobić na kablu Y do z dwóch kanałów zajmujesz jeden. Podobnie można zrobić z hamulcami. Czyli masz już zajęte 4 kanały i zostają Ci dwa na kierunek i wysokość. Ostatecznie można by zrobić i lotki na kablu Y wtedy zostaje nam kanał wolny do silnika. Podwozia nie ma jak zrobić. Może narazie uzbierać kasę na coś co ma minimum 9 kanałów lub kanałów 12 :-P Wtedy można będzie naprawdę wykorzystać możliwości tego szybowca.
Tomek1 Opublikowano 16 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2007 No to załamka. Mały kredycik i z górki gdyby nie szybowce to byłoby ok. To one powodują podwyższenie kosztów. A jak loty?
krall Opublikowano 16 Grudnia 2007 Opublikowano 16 Grudnia 2007 Chyba zostałem pośrednio wywołany do tablicy. Fakt - na 6-ciu kanałach to może być profanacja koncepcji tego modelu. Właśnie wczoraj "skończyłem skrzydła" - jak się okazuje instalacja ośmiu serw w skrzydłach to nie to samo co (np.) dwóch Jeśli chodzi o wagę to szacuję gotowego do lotu w granicach 4.2-4.3kg U mnie napęd stanowić będzie 285g dulasky zasilany z 5S a123 (moc pobierana ~800W).
Tomek1 Opublikowano 16 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2007 Czyli 190W/kg to tyle co na moim 2,8m przy 2,9kg,który idzie pionowo!Czyżby ten też miał się tak zbierać; pewnie nie przy takim profilu ale nadmiar jest spory.Jeszcze się okaże,że mój napęd jest do b.... Mam jeszcze drugi napęd Mega 22/30/2+4,7:1, która jest mocniejsza i przy 55A może dać 1kW zakładając że będzie to 18,5V (5S).Nie miałem okazji testowac w locie. To na razie teoria. A co kierowało zakupem Ventusa?Pytałem wcześniej o wrażenia z latania: krązęnie, lądowanie, reakcje na stery itp. Jak wygląda jakość oklejenia skrzydeł, no i stosunek ceny do jakości?
krall Opublikowano 16 Grudnia 2007 Opublikowano 16 Grudnia 2007 ...który idzie pionowo!Czyżby ten też miał się tak zbierać... i tak ma być A co kierowało zakupem Ventusa? Hmm - choroba ? Z semiscale szybowców mam juz 4m ASW i 2.6m Swifta. Oba wymagają holówki a z tym u nas w okolicy słabo (i tak pierwszą to chyba ja będe miał (Piper Pawnee) - no ale sam siebie holowac nie będę ) a chciałoby się czasem polatać czymś ładnym niezależnie. Dlaczego ten Ventus? - bo jest śliczny, niedrogi (nie full GFK), przyzwoicie wykonany a rozmiar nie wymusza jakiś kosmicznych inwestycji w napęd. I powód nr 2 - w połowie czerwca 2008 planujemy rozegrać u nas zawody F5G (motoszybowce semiscale), o czym poinformuję Was w swoim czasie. Pytałem wcześniej o wrażenia z latania: krązęnie, lądowanie, reakcje na stery itp. Na wiosnę dam znać PS Planuję zrobić do niego dolly - czyli wózek z którego model startuje. Obawiam się, że trudno będzie go wyrzucić z ręki. Jak wygląda jakość oklejenia skrzydeł, no i stosunek ceny do jakości? dobrze.
Tomek1 Opublikowano 16 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2007 Wszystko jasne Już wiadomo skąd taki apetyt na "maleństwo" U mnie na lotnisku był taki zlot + zawody F5G nie pamiętam roku ale ok.2001 w Brzegu to te kolosy puszczali z ręki(był pomocnik) z silnikami od spawarek!Nie pamiętam czasu pracy silnika w tej konkurencji chyba 60sek(albo zmyślam)z czasem lotu 600sek +celność na lądowanie.Wrażenia bajeczne.Zdjęć mam gdzieś sporo,jak znajdę to dorzucę.
Tomek1 Opublikowano 31 Maja 2008 Autor Opublikowano 31 Maja 2008 Czy już poleciał? Pytanie do krall pozdro
krall Opublikowano 31 Maja 2008 Opublikowano 31 Maja 2008 Czy już poleciał? Pytanie do krall pozdro Jeszcze nie Jest juz gotowy ale jakoś nie ma na niego czasu. Może na naszym spotkaniu szybowcowym - za 2 tygodnie. Przypominam i zapraszam: http://f3k.gka.pl/viewpage.php?page_id=27
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.