Jump to content

Ventus 2ax - rozp. 3 500 mm ARF


Tomek1

Recommended Posts

No nareszcie mam jakąś opinię!A wiec do rzeczy:

-na stronie podają wagę 3,2kg-jakiego pustego z podwoziem czy bez powozia?

-wersja elektro(tylko to mnie interesuje)po dołożeniu napędu 1,2kg i reszty wyposażenia(serwa,odbiornik) ile to może wyjść razem.Napęd który ja posiadam to 530W i przy szybowcu 2,9kg idzie pionowo w górę

-a te odczucia z latania to też jak można precyzyniej: łapanie termiki,krążęnie,lądowanie

-ale załamałem się jak czytam o 12kanałach w nadajniku-ja mam tylko OPTIKA 6 i chciałbym nie rezygnować z powozia, hamulców, klap itd.

 

Ogólnie to na ten model choruję od roku ale zawsze coś ważniejszego się pojawia-latam elektro a tu kasy idzie oj idzie.

Link to comment
Share on other sites

Z aparaturą będzie ciężko. Można zejść do 10 kanałów sprzęgając lotki mechanicznie z sobą. Wtedy do napędu lotek zamiast czterech kanałów potrzeba dwa. Jeśli by klapy zrobić na kablu Y do z dwóch kanałów zajmujesz jeden. Podobnie można zrobić z hamulcami. Czyli masz już zajęte 4 kanały i zostają Ci dwa na kierunek i wysokość. Ostatecznie można by zrobić i lotki na kablu Y wtedy zostaje nam kanał wolny do silnika. Podwozia nie ma jak zrobić.

 

Może narazie uzbierać kasę na coś co ma minimum 9 kanałów lub kanałów 12 :-P Wtedy można będzie naprawdę wykorzystać możliwości tego szybowca.

Link to comment
Share on other sites

Chyba zostałem pośrednio wywołany do tablicy.

 

Fakt - na 6-ciu kanałach to może być profanacja koncepcji tego modelu.

 

Właśnie wczoraj "skończyłem skrzydła" - jak się okazuje instalacja ośmiu serw w skrzydłach to nie to samo co (np.) dwóch ;)

Jeśli chodzi o wagę to szacuję gotowego do lotu w granicach 4.2-4.3kg

U mnie napęd stanowić będzie 285g dulasky zasilany z 5S a123 (moc pobierana ~800W).

 

ventus02.jpg

ventus01.jpg

Link to comment
Share on other sites

Czyli 190W/kg to tyle co na moim 2,8m przy 2,9kg,który idzie pionowo!Czyżby ten też miał się tak zbierać; pewnie nie przy takim profilu ale nadmiar jest spory.Jeszcze się okaże,że mój napęd jest do b.... Mam jeszcze drugi napęd Mega 22/30/2+4,7:1, która jest mocniejsza i przy 55A może dać 1kW zakładając że będzie to 18,5V (5S).Nie miałem okazji testowac w locie. To na razie teoria. A co kierowało zakupem Ventusa?Pytałem wcześniej o wrażenia z latania: krązęnie, lądowanie, reakcje na stery itp. Jak wygląda jakość oklejenia skrzydeł, no i stosunek ceny do jakości?

Link to comment
Share on other sites

...który idzie pionowo!Czyżby ten też miał się tak zbierać...

i tak ma być ;)

 

A co kierowało zakupem Ventusa?

Hmm - choroba ? ;)

Z semiscale szybowców mam juz 4m ASW i 2.6m Swifta. Oba wymagają holówki a z tym u nas w okolicy słabo (i tak pierwszą to chyba ja będe miał (Piper Pawnee) - no ale sam siebie holowac nie będę ;) ) a chciałoby się czasem polatać czymś ładnym niezależnie. Dlaczego ten Ventus? - bo jest śliczny, niedrogi (nie full GFK), przyzwoicie wykonany a rozmiar nie wymusza jakiś kosmicznych inwestycji w napęd.

I powód nr 2 - w połowie czerwca 2008 planujemy rozegrać u nas zawody F5G (motoszybowce semiscale), o czym poinformuję Was w swoim czasie.

 

Pytałem wcześniej o wrażenia z latania: krązęnie, lądowanie, reakcje na stery itp.

Na wiosnę dam znać :)

 

PS

Planuję zrobić do niego dolly - czyli wózek z którego model startuje.

Obawiam się, że trudno będzie go wyrzucić z ręki.

 

Jak wygląda jakość oklejenia skrzydeł, no i stosunek ceny do jakości?

dobrze.

Link to comment
Share on other sites

Wszystko jasne :D Już wiadomo skąd taki apetyt na "maleństwo"

U mnie na lotnisku był taki zlot + zawody F5G nie pamiętam roku ale ok.2001 w Brzegu to te kolosy puszczali z ręki(był pomocnik) z silnikami od spawarek!Nie pamiętam czasu pracy silnika w tej konkurencji chyba 60sek(albo zmyślam)z czasem lotu 600sek +celność na lądowanie.Wrażenia bajeczne.Zdjęć mam gdzieś sporo,jak znajdę to dorzucę.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.