wiatrak Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Jak zacznie pracować tak jak na Twoim filmie, to spróbuj bardzo szybko zwiększyć mu kompresję, a potem przykręcić iglicę. Tutaj trochę odpalania mk-17 : http://www.youtube.com/watch?v=3aUPT0JHjEE
TOMEK.CEKALA Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Dzięki panowie za wszelką pomoc,emeczka chodzi jak pszczółka :D ,problemem okazało się zbyt małe i lekkie śmigło,po założeniu koła zamachowego,odpala i wkręca się na obroty bez większych problemów,odpaliłem ją również na śmigle ale sprawia to już dużo więcej problemu,po odpaleniu trzeba błyskawicznie zwiększyć kompresję i dalej idzie już z górki,wypaliłem dziś o koło 100ml paliwa i powiem szczerze że jeszcze żadem silnik nie przysporzył mi tyle problemu,a to podobno silnik dla początkujących Mam jeszcze pytanie,jaki śmigło będzie dobre do tego silnika.? PS, od dziś zbieram na rozrusznik .
wiatrak Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 7x4 lub 8x4 będzie najlepsze. No i gratuluję odpalenia! Poszło Ci prawie "za pierwszym razem" (zamiast dwóch dni mi zajęło to kiedyś prawie tydzień.)
bzik4 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Super! Ja wczoraj bawiłem się KMD 2,5 jedną z prób odpalenia utrwaliła moja żona Paliwo to eter z samostartu, nafta oświetleniowa i rycyna w mniej więcej równych proporcjach.
TOMEK.CEKALA Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Adam daj film,ja użyłem dokładnie takich samych składników jak ty i w podobnych proporcjach. Za tydzień będę miał czysty eter dietylowy,wtedy spróbuję zrobić trochę inną mieszankę. Wiatrak,silnik próbowałem odpalić już wcześniej,ale po pracy nie ma zbyt wiele czasu i to były próby po 15-20 minut dziennie dopiero w piątek i sobotę próby były intensywne czyli cały dzień z przerwani na odpoczynek ręki,łatwo też nie było,po pierwszym dniu palec zsiniał i napuchł ,ale dzięki temu nauczyłem się używać kijka. Co do śmigła to 7/4 właśnie stosuje i jest ono za małe,wyczytałem w necie że powinno być 22/12 czyli jakieś 9/5 ewentualnie trochę mniejsze 8/4.
bzik4 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Film w poście wyżej Śmigła zawsze zakładam większe bo dużo łatwiej odpalić silnik. Tu założyłem 10X6 !
TOMEK.CEKALA Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Ładnie pali, musimy się kiedyś spotkać i pobawić się tymi śmierdzielami.Mój wymaga trochę więcej wysiłku ale pracuje. Magia takiego silnika jest ogromna i już licytuje kolejnego rodzynka
bzik4 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Jenę od sylwi? Jakiej firmy masz to śmigło?
TOMEK.CEKALA Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Kolibra od sylwi, Jena wygląda na nie kompletną,śmigło to Graupner 7/4.
instruktor Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Emki miały fabrycznie śmigło 7x4
bzik4 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Kolibra od sylwi, Jena wygląda na nie kompletną,śmigło to Graupner 7/4. to są silniki chyba nie do odpalenia, przynajmniej mnie się nie udało odpalić żadnego, mam ich kilka choć raczej w kiepskim stanie więc może Tobie się powiedzie EDIT oo.. przepraszam znalazłem film jednak się da
TOMEK.CEKALA Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2013 to są silniki chyba nie do odpalenia, przynajmniej mnie się nie udało odpalić żadnego, mam ich kilka choć raczej w kiepskim stanie więc może Tobie się powiedzie To i mnie pocieszyłeś .Na szczęście na razie nic za niego nie dałem,czekałem na końcówkę i wtedy miałem zamiar podbić cenę .Dzięki za info w takim razie trzeba dalej polować na coś innego. Instruktor mam właśnie śmigło 7x4 ale strasznie ciężko uruchomić ten silnik na takim śmigle,ale jak zaskoczy to osiąga niezłe obroty.
TOMEK.CEKALA Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Faktycznie da się ale i tak odpuszczę,no chyba że cena nie wzrośnie za dużo. Na dowód że silnik pracuje wstawiam film z pracy silnika,odpalony na śmigle 7x4,o dziwo nie sprawiło mi to większego problemu,silnik zaskoczył bardzo ładnie,co prawda z większym śmigłem odpala się łatwiej,ale jak się złapie trochę wprawy w regulacji to z mniejszym też łatwo da się uruchomić .
wiatrak Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Brawo! Chodzi pięknie Teraz czas na model
Zefirek Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Faktycznie da się ale i tak odpuszczę,no chyba że cena nie wzrośnie za dużo. Na dowód że silnik pracuje wstawiam film z pracy silnika,odpalony na śmigle 7x4,o dziwo nie sprawiło mi to większego problemu,silnik zaskoczył bardzo ładnie,co prawda z większym śmigłem odpala się łatwiej,ale jak się złapie trochę wprawy w regulacji to z mniejszym też łatwo da się uruchomić . Chyba pobawię się też swoimi samozapłonami Może odkurzę też jakiś model na uwięzi do tego sprzętu
TOMEK.CEKALA Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Chyba pobawię się też swoimi samozapłonami Może odkurzę też jakiś model na uwięzi do tego sprzętu Odpalaj i dawaj zdjęcia i filmy,(Przypomniały się stare dobre czasy co? )
Slaw Opublikowano 7 Maja 2013 Opublikowano 7 Maja 2013 MK 16 jak i MK17 bez problemu odpala na 7x4. Kiedys te motorki były używane do szkolnych modeli na uwięzi. W modelach były mocowane głowicą w bok. Tak jeszcze łatwiej się je odpala bo zamykając kanał wydechowy tłokiem nalewasz do kanału 2-3 krople paliwa i przy kręceniu śmigłem paliwo dostaje się do cylindra. MK do rozruchu potrzebuje lekkiego przelania. W mojej do odpalenie luzuję kompresję około pół obrotu i odkręcam paliwo też o pół obrotu( od położenia maksymalnych obrotów). Do pierwszego rozruchu to iglica paliwa 2,5 obrotu. Z kompresją trochę trudniej(po trochu dokręcać aż zacznie dawać odgłosy). Drewienko to trochę profanacja. Rękawicę rozumiem, śmigła są dość ostre. Do KMD myślę że najlepiej podejdzie śmigło 9x4 do 9x5. KMD to trochę inna bajka, jak wyregulowany to pali od kopa na pełnej kompresji.
Rekomendowane odpowiedzi