cube Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Szukam silnika 3530 bądź 3536, który spełnia moje francuskopieskowe wymagania: - wał 4mm - do regla 30A - na śmigle 11x6 przy 3S Wszystkie, jakie oglądałem, dają radę do 9-10x6 (wg danych sklepowych), a tak opisany silnik 2836, obciążając właśnie 11x6 i krzyżując palce, pojarałem. Regiel mam 30A i nie mam serca wydawać znowu pieniędzy na mocniejszy. Pisząc w skrócie - czy ktoś z powodzeniem lata na silniku 35mm na śmigle 11x6 i reglu 30A i nic mu się nie smaży? Coś takiego by mnie uszczęśliwiło - http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p1928,ray-c3536-08-pelikan
buwi777 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Chyba nie bardzo czujesz co od czego zależy. Ilość Amperów zależy od obciążenia jakim jest śmigło i od ilości Voltów którymi to "śmigło" zasilamy. Motorek jest tylko "przetwornikiem" energii która - poprzez regulator i motorek - płynie z bateryjki do śmigła. Jak dasz większe śmigło to trza więcej Amperów i regulator przeżyje albo nie ... ps. To jest podobnie jak zachwalają samochody co palą mało i jeżdżą szybko - tylko zapominają dodać że ALBO mało ( powoli ) ALBO szybko ( dużo pali ) ... ten motorek z Twojego linku na 11x6 tylko 2S , przy 3S może być dym ...
leszek-bart Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Witam . Napisz może do jakiego typu modelu poszukujesz silnika . Ja latałem na śmigle 12/6 silnikiem Axi 2808 (wielkość 3530) , regiel 30 A i na śmigle 13/6 silnikiem Axi 2814 (wielkość 3536 ) ale regiel 40 A oraz Turnigy 3548 na śmigle 14/7 i regiel 40 A .
M.Ch. Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Witaj Kuba, Obaj Panowie powyżej mają rację. Może napisz do czego i przeczytaj raz jeszcze wypowiedź kolegi Jerzego. To trzeba czuć. Ja zrobiłem sobie hamownię i wyposażony w kilka urządzeń pomiarowych otwierałem coraz szerzej oczy. Każda zmiana śmigła ma wpływ na ciąg, moc, pobierane ampery oraz na temperaturę silnika. Np. zmiana śmigła z 8x4 APC na 8x6 APC w silniku AXI 2814/10 (1640 KV) na 3S dawała skok z 35 na 45A! Zmienia się to wszystko nawet przy tych samych oznaczeniach na śmigle a różnym producencie np. APC, Xoar, Graupner itp. Polecam zbudować hamownię. A teraz NAJWAŻNIEJSZE: Zawsze używaj regulatora z zapasem. Jak silnik bierze Ci ok. 30 to regiel niech ma 40-45A, jak silnik bierze 45A to regiel np 65A itp. Jak teraz zabraknie ci serca na wydatek, to możesz wydać więcej na nowy model i wyposażenie. P.S. Sliniki RAY to średnia półka. Z tańszych niezłym klonem AXI były Pulso (choć łożyska i wały słabe). Ja przeszedłem na AXI. Mocne, sprawne i się nie grzeją. Bajka. Tylko niestety kwetia ceny.
Rekomendowane odpowiedzi