cube Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Szukam silnika 3530 bądź 3536, który spełnia moje francuskopieskowe wymagania: - wał 4mm - do regla 30A - na śmigle 11x6 przy 3S Wszystkie, jakie oglądałem, dają radę do 9-10x6 (wg danych sklepowych), a tak opisany silnik 2836, obciążając właśnie 11x6 i krzyżując palce, pojarałem. Regiel mam 30A i nie mam serca wydawać znowu pieniędzy na mocniejszy. Pisząc w skrócie - czy ktoś z powodzeniem lata na silniku 35mm na śmigle 11x6 i reglu 30A i nic mu się nie smaży? Coś takiego by mnie uszczęśliwiło - http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p1928,ray-c3536-08-pelikan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Chyba nie bardzo czujesz co od czego zależy. Ilość Amperów zależy od obciążenia jakim jest śmigło i od ilości Voltów którymi to "śmigło" zasilamy. Motorek jest tylko "przetwornikiem" energii która - poprzez regulator i motorek - płynie z bateryjki do śmigła. Jak dasz większe śmigło to trza więcej Amperów i regulator przeżyje albo nie ... ps. To jest podobnie jak zachwalają samochody co palą mało i jeżdżą szybko - tylko zapominają dodać że ALBO mało ( powoli ) ALBO szybko ( dużo pali ) ... ten motorek z Twojego linku na 11x6 tylko 2S , przy 3S może być dym ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Witam . Napisz może do jakiego typu modelu poszukujesz silnika . Ja latałem na śmigle 12/6 silnikiem Axi 2808 (wielkość 3530) , regiel 30 A i na śmigle 13/6 silnikiem Axi 2814 (wielkość 3536 ) ale regiel 40 A oraz Turnigy 3548 na śmigle 14/7 i regiel 40 A . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M.Ch. Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Witaj Kuba, Obaj Panowie powyżej mają rację. Może napisz do czego i przeczytaj raz jeszcze wypowiedź kolegi Jerzego. To trzeba czuć. Ja zrobiłem sobie hamownię i wyposażony w kilka urządzeń pomiarowych otwierałem coraz szerzej oczy. Każda zmiana śmigła ma wpływ na ciąg, moc, pobierane ampery oraz na temperaturę silnika. Np. zmiana śmigła z 8x4 APC na 8x6 APC w silniku AXI 2814/10 (1640 KV) na 3S dawała skok z 35 na 45A! Zmienia się to wszystko nawet przy tych samych oznaczeniach na śmigle a różnym producencie np. APC, Xoar, Graupner itp. Polecam zbudować hamownię. A teraz NAJWAŻNIEJSZE: Zawsze używaj regulatora z zapasem. Jak silnik bierze Ci ok. 30 to regiel niech ma 40-45A, jak silnik bierze 45A to regiel np 65A itp. Jak teraz zabraknie ci serca na wydatek, to możesz wydać więcej na nowy model i wyposażenie. P.S. Sliniki RAY to średnia półka. Z tańszych niezłym klonem AXI były Pulso (choć łożyska i wały słabe). Ja przeszedłem na AXI. Mocne, sprawne i się nie grzeją. Bajka. Tylko niestety kwetia ceny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi