parg Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 witam gdyz chce zaczac przygode z modelami rc chcialbym poradzic sie bardziej doswiadczonych forumowiczow jaki model wybrac jak narazie jestem interesuja mnie modele bezszczotkowe lecz czytalem ze na poczatek lepiej wziasc szczotkowy bo wolniejszy. Jak narazie zaciekawyly mnie 3 modele Pierwszy: Bullet Drugi : Raptor Trzeci: Trooper Oczywiści jak mozecie podajcie jakis pozadny model do 1000zl bezszczotkowy do jazdy w terenie i na drodze pozdrawiam
bart07 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Szczotkowy TYLKO jeżeli będziesz jeździł po dywanie. Jeżeli na dworze to bezszczotka. W 3 lata używania autek zużyłem 5 silników szczotkowych w ciągu 2 miesięcy. Do teraz mam tą samą bezszczotkę i jest w dobrym stanie. Co do modelu, to taki do jakiego masz łatwy dostęp do części. Zawsze coś uszkodzisz. Bartosz Ja mam strady (stare, z zębatkami 0,6). Nie polecam wersji SC, inne mogą być.
parg Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2013 http://hit-zabawki.p...ctric-Buggy/112 znalazlem ta strade mi sie podoba tylko czy bedzie w sam raz na "all road" oraz ten pakiet mnie zastanawia ni-mh czy bedzie dobry czy od razu zmiana pakietu na lipo
bart07 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Obecnie moje różnią się od tej płytą podwozia i zębatkami. W tej są z większymi zębami (moduł 0.8) więc powinny być wytrzymalsze. W tej wersji jest chyba optymalna wielkość kół. W MT ponoć potrafią ukręcić się dog bone. W moich siedzą silniki samolotowe które potrafią pobrać 80A (prawie 1 kóń mocy) i jakoś wszystko się trzyma. Jeżdżą nimi moje dzieciaki i próbują naśladować mojego Savage Po upadku z 3m potrafi pojechać dalej. Obecnie najsłabszym elementem jest dolna część osi amortyzatora - pęka na końcu gwintu - pręt 2.5mm Dzieciaki potrafią. Na pewno lipol będzie lepszy. Jest regulator 80A, popularne NiMh poda Ci 20-30A. Używam LiPo HardCase 5000mA i jestem zadowolony. Do LiPo będziesz potrzebował odpowiedniej ładowarki.
parg Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 25 Kwietnia 2013 prawdopodobnie bedzie maverick strada xb evo lub maverixk strada xt evo s a bys mog podac jaka ladowarka byla by dobra i moze jeszcze jaki balanser do tego zakupic oraz ile mniej wiecej na 1 pakiecie posmigam?
bart07 Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Opublikowano 25 Kwietnia 2013 I jeden i drugi będzie OK. Ja mam ładowarkę IMAX B8, ale każda B6 czy B8 będzie dobra. Mają wbudowany balancer. Jeżeli możesz przymierz pakiet HardCase. Prawie na pewno nie zapniesz oryginalnego mocowania baterii. U mnie skończyło się na przypięciu pakietu na stałe trytem, Nie wyjmuję nawet do ładowania. Pakiety Turnigy 5000mAh. Mam około 20 - 30 minut bardzo ostrej jazdy. Zobacz w XT, czy w przypadku uderzenia przodem zatrzyma się na kołach, czy na zderzaku. Moje pierwotnie były SC i uderzenie szło w zderzak - pękał od razu. Teraz uderzenie idzie w koło (XB po przebudowie) i nic się nie dzieje (tzn dogbone potrafi się wygiąć nawet o 45 stopni, ale zawieszenie wytrzymuje. Do tej pory wymieniłem jeden wahacz i jedną oś wahacza (pękła 4mm ośka!!! chłopaki potrafią).
Pietuh Opublikowano 23 Czerwca 2013 Opublikowano 23 Czerwca 2013 Mam pytanie, czy w Stradzie SC jest możliwe odłączenie przedniego napędu, żeby pobawić się w 2 WD.
bart07 Opublikowano 23 Czerwca 2013 Opublikowano 23 Czerwca 2013 tak, możesz rozpiąć wał i (lub) wyjąć dogbone ale ponoć bez sensu
Pietuh Opublikowano 24 Czerwca 2013 Opublikowano 24 Czerwca 2013 Przymierzam się do zakupu pierwszego autka i żeby za dużo nie inwestować wybrałem to http://www.hpi.pl/sklep/product_info.php/cPath/1674/products_id/45315 przeczytałem na jego temat wszystko co jest dostępne w internecie i opinie są raczej pozytywne, a pytam się o 2WD bo opanowanie jazdy z napędem na jedną oś wymaga trochę treningu no i mam możliwość wyboru jazdy 2WD lub 4WD. A co sądzisz o tym http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p5485,short-course-1-10-electric-4wd-rtr-himoto wyposażenie trąci trochę myszką, ale wodoodporny.
bart07 Opublikowano 24 Czerwca 2013 Opublikowano 24 Czerwca 2013 Strada EVO jest modelem "przebudowanym". Ma nową płytę podłogową i nowe zębatki napędowe (moduł 0,8). Będziesz skazany na jednego producenta. HiMoto brandują chyba wszyscy. Mam je właśnie w wykonaniu Maverica - Strada bez EVO. Niestety ani jeden, ani drugi (moim zdaniem) w wersji z półki niestety nie będzie dobry. Rozważ następujące problemy: 1. Wersja SC ładnie wygląda, ale jest megadelikatna. Zderzaki i buda nie wytrzymują kontaktu z otoczeniem. Przerobiłem na wersję XB (inna buda, brak zderzaków). Niezniszczalny. 2. Silnik szczotkowy się nie sprawdza. Wytrzymuje max 2-4 pakiety. Otwory chłodzące są tak ustawione, że łapie ziarenka piasku i wyrywa szczotki. Założyłem bestię BL - wg watmetera do 90A na starcie. Teraz to jeździ . Na szczęście znalazłem zębatkę odbiorczą z metalu. Obecnie najsłabszym ogniwem jest zębatka nadawcza, ale wymiana zajmuje 20s. Starcza na kilka dni katowania na 100% Mam starą wersję! teraz prawie XSTR w wersji BL Zobacz wersje Strada EVO S (z silnikiem BL) XB lub XT
Pietuh Opublikowano 24 Czerwca 2013 Opublikowano 24 Czerwca 2013 Wiesz, chcę tanio zacząć bo mam nadzieję, że mi przejdzie jak chwilowy katar, ale jak się rozwinie w nieuleczalną zarazę to mój budżet się przestanie bilansować, a jeszcze trzeba się napić i zapalić.
bart07 Opublikowano 24 Czerwca 2013 Opublikowano 24 Czerwca 2013 ... po czym chcesz jeździć? Jak szybko? Może kup używany? Chyba nie ma się w tych modelach co wyrobić. Albo działa, albo jest zniszczone. U mnie modelami jeżdżą synowie. Po gonitwach mam do wymiany np. amortyzatory - przy czołówce 2 modeli ścinają się mocowania (pręt 2mm). Zawsze jest do prostowania któraś wieżyczka (blacha 1.5mm). Prostowałem Dogbone zgięte 45 stopni (wahacz przetrwał). Pękł sworzeń wahacza - pręt 4mm. Niestety ja mam sava, i oni jeżdżą tak samo... Potrafią skoczyć z górki saneczkowej. Naprawy finansowo nie zabijają. Ale to już pisałem wyżej. Materie z zestawu mają za mały prąd dla silnika BL.
Pietuh Opublikowano 25 Czerwca 2013 Opublikowano 25 Czerwca 2013 Posłuchałem Twojej rady i kupiłem używaną Stradę SC z silnikiem bezszczotkowym, dalsze pytania wkrótce.
Pietuh Opublikowano 29 Grudnia 2013 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Mam mały problem, do Strady SC silnik bez szczotkowy założyłem duże 140mm koła i na atak zębatkę 25T i autko nie jedzie, a raczej kiepsko jedzie, po zmianie kół na oryginalne jest O.K. chcę wzmocnić ją pakietem 3S, czy silnik i regler wytrzymają większe napięcie? Drugie pytanie, gdzie kupić stalowe zębatki, albo od czego pasują.
bart07 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Masz, z tego co pamiętam nową stradę. Jak chcesz to Ci podeślę do przymiarki zestaw atak i odbiór ze starego modelu (zajechane, do wyrzucenia) Jak będzie pasować to jest do kupienia odbiór stalowy. Ataków wtedy masz pełną rozmiarówkę.
Pietuh Opublikowano 30 Grudnia 2013 Opublikowano 30 Grudnia 2013 Wydaje mi się, że zębatki są takie same w obu wersjach tylko różnią się modułem stary 06 nowy 08, ale znalazłem coś takiego http://www.rcwroblik.pl/zebatka+atakujaca+20+zebow+do+e+savage,57615064,01,i2.html tylko muszę dopytać, czy będzie pasować.
bart07 Opublikowano 30 Grudnia 2013 Opublikowano 30 Grudnia 2013 To co zrobiłeś nie ma prawa działać. Zmieniłeś przełożenie z 2,8 na 1,9 - przyspieszyłeś o 1/3. Dodatkowo zmieniłeś koła na prawie 2 x większe (270 na 440 mm obwodu). Sumaryczna prędkość wzrosła 2,3 raza. Moje Strady powyżej 50km/h nie dają się prowadzić. Wystarczy właz kanałowy i lataaaają. Jak zwiększasz koła to atak zmniejszasz. Dla MT zębatka jest 13T. Przełożenie 3,7...
Pietuh Opublikowano 30 Grudnia 2013 Opublikowano 30 Grudnia 2013 Chciałem maksymalnie zmniejszyć prędkość do jazdy w trudnym terenie, więc mały atak duży odbiór, ale ogarnęła mnie jakaś pomroczność chwilowa i zrobiłem odwrotnie przez to silnik już nie wyrabiał na dużych kołach. Sprawdziłem prędkości na fabrycznych zębatkach i na dużych kołach prędkość wzrosła o około 4km/godz. a na 25T spadła o około 10 km/godz i napęd wręcz pożerał napięcie z baterii. Zamówiłem już na atak 13T i planuję założenie na odbiór 64T.
bart07 Opublikowano 30 Grudnia 2013 Opublikowano 30 Grudnia 2013 64 0.8 chyba się nie zmieści... Jest para 64 - 13, ale w uzębieniu 0,6
Pietuh Opublikowano 2 Stycznia 2014 Opublikowano 2 Stycznia 2014 Okazało się, że wystarczyła na atak zębatka 13 i idzie w terenie prawie jak crawler. Teraz mogę mieć SC lub MT, przełożenie kół, zębatki i budy to 10min z przerwą na kawę.
Rekomendowane odpowiedzi