Jump to content

co wybrac jako pierwszy model elektryczny


Recommended Posts

witam

gdyz chce zaczac przygode z modelami rc chcialbym poradzic sie bardziej doswiadczonych forumowiczow jaki model wybrac jak narazie jestem interesuja mnie modele bezszczotkowe lecz czytalem ze na poczatek lepiej wziasc szczotkowy bo wolniejszy. Jak narazie zaciekawyly mnie 3 modele

Pierwszy: Bullet

Drugi : Raptor

Trzeci: Trooper

Oczywiści jak mozecie podajcie jakis pozadny model do 1000zl bezszczotkowy do jazdy w terenie i na drodze :)

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Szczotkowy TYLKO jeżeli będziesz jeździł po dywanie. Jeżeli na dworze to bezszczotka. W 3 lata używania autek zużyłem 5 silników szczotkowych w ciągu 2 miesięcy. Do teraz mam tą samą bezszczotkę i jest w dobrym stanie.

 

Co do modelu, to taki do jakiego masz łatwy dostęp do części. Zawsze coś uszkodzisz.

 

Bartosz

 

Ja mam strady (stare, z zębatkami 0,6). Nie polecam wersji SC, inne mogą być.

Link to comment
Share on other sites

Obecnie moje różnią się od tej płytą podwozia i zębatkami. W tej są z większymi zębami (moduł 0.8) więc powinny być wytrzymalsze.

W tej wersji jest chyba optymalna wielkość kół. W MT ponoć potrafią ukręcić się dog bone. W moich siedzą silniki samolotowe które potrafią pobrać 80A (prawie 1 kóń mocy) i jakoś wszystko się trzyma.

Jeżdżą nimi moje dzieciaki i próbują naśladować mojego Savage :D Po upadku z 3m potrafi pojechać dalej. Obecnie najsłabszym elementem jest dolna część osi amortyzatora - pęka na końcu gwintu - pręt 2.5mm :D Dzieciaki potrafią.

 

Na pewno lipol będzie lepszy. Jest regulator 80A, popularne NiMh poda Ci 20-30A. Używam LiPo HardCase 5000mA i jestem zadowolony. Do LiPo będziesz potrzebował odpowiedniej ładowarki.

Link to comment
Share on other sites

I jeden i drugi będzie OK. Ja mam ładowarkę IMAX B8, ale każda B6 czy B8 będzie dobra. Mają wbudowany balancer. Jeżeli możesz przymierz pakiet HardCase. Prawie na pewno nie zapniesz oryginalnego mocowania baterii. U mnie skończyło się na przypięciu pakietu na stałe trytem, Nie wyjmuję nawet do ładowania. Pakiety Turnigy 5000mAh. Mam około 20 - 30 minut bardzo ostrej jazdy. Zobacz w XT, czy w przypadku uderzenia przodem zatrzyma się na kołach, czy na zderzaku. Moje pierwotnie były SC i uderzenie szło w zderzak - pękał od razu. Teraz uderzenie idzie w koło (XB po przebudowie) i nic się nie dzieje (tzn dogbone potrafi się wygiąć nawet o 45 stopni, ale zawieszenie wytrzymuje. Do tej pory wymieniłem jeden wahacz i jedną oś wahacza (pękła 4mm ośka!!! chłopaki potrafią).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Przymierzam się do zakupu pierwszego autka i żeby za dużo nie inwestować wybrałem to

http://www.hpi.pl/sklep/product_info.php/cPath/1674/products_id/45315 przeczytałem na jego temat wszystko co jest dostępne w internecie i opinie są raczej pozytywne, a pytam się o 2WD bo opanowanie jazdy z napędem na jedną oś wymaga trochę treningu no i mam możliwość wyboru jazdy 2WD lub 4WD.

A co sądzisz o tym http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p5485,short-course-1-10-electric-4wd-rtr-himoto wyposażenie trąci trochę myszką, ale wodoodporny.

Link to comment
Share on other sites

Strada EVO jest modelem "przebudowanym". Ma nową płytę podłogową i nowe zębatki napędowe (moduł 0,8). Będziesz skazany na jednego producenta. HiMoto brandują chyba wszyscy. Mam je właśnie w wykonaniu Maverica - Strada bez EVO.

 

Niestety ani jeden, ani drugi (moim zdaniem) w wersji z półki niestety nie będzie dobry.

Rozważ następujące problemy:

 

1. Wersja SC ładnie wygląda, ale jest megadelikatna. Zderzaki i buda nie wytrzymują kontaktu z otoczeniem. Przerobiłem na wersję XB (inna buda, brak zderzaków). Niezniszczalny.

2. Silnik szczotkowy się nie sprawdza. Wytrzymuje max 2-4 pakiety. Otwory chłodzące są tak ustawione, że łapie ziarenka piasku i wyrywa szczotki. Założyłem bestię BL - wg watmetera do 90A na starcie. Teraz to jeździ :D. Na szczęście znalazłem zębatkę odbiorczą z metalu. Obecnie najsłabszym ogniwem jest zębatka nadawcza, ale wymiana zajmuje 20s. Starcza na kilka dni katowania na 100%

 

Mam starą wersję! teraz prawie XSTR w wersji BL

 

Zobacz wersje Strada EVO S (z silnikiem BL) XB lub XT

Link to comment
Share on other sites

Wiesz, chcę tanio zacząć bo mam nadzieję, że mi przejdzie jak chwilowy katar, ale jak się rozwinie w nieuleczalną zarazę to mój budżet się przestanie bilansować, a jeszcze trzeba się napić i zapalić.

Link to comment
Share on other sites

... po czym chcesz jeździć? Jak szybko?

 

Może kup używany? Chyba nie ma się w tych modelach co wyrobić. Albo działa, albo jest zniszczone.

U mnie modelami jeżdżą synowie. Po gonitwach mam do wymiany np. amortyzatory - przy czołówce 2 modeli ścinają się mocowania (pręt 2mm). Zawsze jest do prostowania któraś wieżyczka (blacha 1.5mm). Prostowałem Dogbone zgięte 45 stopni (wahacz przetrwał). Pękł sworzeń wahacza - pręt 4mm. Niestety ja mam sava, i oni jeżdżą tak samo... Potrafią skoczyć z górki saneczkowej. Naprawy finansowo nie zabijają. Ale to już pisałem wyżej.

 

Materie z zestawu mają za mały prąd dla silnika BL.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Mam mały problem, do Strady SC silnik bez szczotkowy założyłem duże 140mm koła i na atak zębatkę 25T i autko nie jedzie, a raczej kiepsko jedzie, po zmianie kół na oryginalne jest O.K. chcę wzmocnić ją pakietem 3S, czy silnik i regler wytrzymają większe napięcie?

Drugie pytanie, gdzie kupić stalowe zębatki, albo od czego pasują.

Link to comment
Share on other sites

Masz, z tego co pamiętam nową stradę. Jak chcesz to Ci podeślę do przymiarki zestaw atak i odbiór ze starego modelu (zajechane, do wyrzucenia) Jak będzie pasować to jest do kupienia odbiór stalowy. Ataków wtedy masz pełną rozmiarówkę.

Link to comment
Share on other sites

To co zrobiłeś nie ma prawa działać.

 

Zmieniłeś przełożenie z 2,8 na 1,9 - przyspieszyłeś o 1/3. Dodatkowo zmieniłeś koła na prawie 2 x większe (270 na 440 mm obwodu). Sumaryczna prędkość wzrosła 2,3 raza. Moje Strady powyżej 50km/h nie dają się prowadzić. Wystarczy właz kanałowy i lataaaają.

 

Jak zwiększasz koła to atak zmniejszasz. Dla MT zębatka jest 13T. Przełożenie 3,7...

Link to comment
Share on other sites

Chciałem maksymalnie zmniejszyć prędkość do jazdy w trudnym terenie, więc mały atak duży odbiór, ale ogarnęła mnie jakaś pomroczność chwilowa i zrobiłem odwrotnie przez to silnik już nie wyrabiał na dużych kołach. Sprawdziłem prędkości na fabrycznych zębatkach i na dużych kołach prędkość wzrosła o około 4km/godz. a na 25T spadła o około 10 km/godz i napęd wręcz pożerał napięcie z baterii.

Zamówiłem już na atak 13T i planuję założenie na odbiór 64T.

Link to comment
Share on other sites

Okazało się, że wystarczyła na atak zębatka 13 i idzie w terenie prawie jak crawler.

Teraz mogę mieć SC lub MT, przełożenie kół, zębatki i budy to 10min z przerwą na kawę.

 

post-10282-0-11069700-1388693038_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.