Jump to content

Aerofilm-jak oklejać ?


tomekst16
 Share

Recommended Posts

Witam w jaki sposób powinno się oklejać aerofilmem balsowy model ?

Dodam że pierwszy raz mam do czynienia z folią termokurczliwą.

Problem polega na tym że podczas napinania zrywa się folia z wcześnie przyprasowanych listewek.

Link to comment
Share on other sites

Ta folia akurat ma duży skurcz, nawet rzekłabym niezwykle duży. Byt gwałtowne obkurczanie jest dla tej folii charakterystyczne przy zbyt wysokiej temperaturze. Radziłbym przetestować temperaturę obkurczania na innym przedmiocie ( np na ramce z balsy) Dobrać dokładnie taką temperaturę jak jest potrzebna do obkurczania a jednocześnie nie upłynnia kleju w stopniu umożliwiającym"ześliźnięcie się " folii. Alternatywą jest zastosowanie obkurczania gorącym powietrzem, ale tu już wymaga się bardzo czujnego wykonywania obkurczania, bo raz, że na tej folii bardzo łatwo przesadzić, a dwa, że jeszcze łatwiej wytopić po prostu dziurę w folii. Radziłbym zastosować folie Oracover, jest dużo łatwiejsza w zastosowaniu.

Pozdrawiam

Piotr

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.