Kornelitoo Opublikowano 8 Maja 2013 Opublikowano 8 Maja 2013 Długo zastanawiałem się nad zakupem pierwszego modelu łodzi rc. Wybór padł na Genesis Offshore Twin Hull z HobbyKing. Od zawsze bardzo podobał mi się ten katamaran , a do tego na filmach konkretnie zapierniczał Nie mam zielonego pojęcia na temat łodzi rc ale złożenie wszystkiego do kupy poszło bardzo łatwo i przyjemnie. Kadłub wygląda pięknie, jest znakomicie wykonany i pomalowany. Całość wygląda o wiele lepiej niż niż na fotkach w HK. Ogólnie wrażenia bardzo pozytywne. Do fabrycznego zestawu dołożyłem regulator Turnigy Marine 180A , zasilanie to 2 x 2S 5300mAh nano-tech w hardcase. Fabryczną śrubę zastąpiłem węglowym graupnerem 42MM/5 . Jako serwo wykorzystałem HPI SF-10W które wcześniej wymieniłem w Savage XS. Wszystko w modelu było fabrycznie szczelnie skręcone na klej więc nie miałem dużo dodatkowej roboty. Dodałem tylko opaski zaciskowe na każdym łączeniu przewodów chłodzących silnik i regulator, a także silikon i termokurczkę w miejscu w którym łączy się obudowa wału z mocowaniem śruby. Oczywiście odbiornik i kondensatory od regulatora umieściłem w baloniku . Obawiałem się, że coś może przeciekać itd. ale po kilku wypływanych pakietach w kadłubie nie było nawet kropelki wody, wszystko sprawowało się znakomicie. Jestem mega zadowolony Pierwsze próby odbyły się na zdecydowanie za małym stawie. Jak tylko woda na starorzeczu Bugu opadnie to go tam wypróbuję, a w wakacje pewnie zabiorę go na kilka jeziorek w okolicy. Tak wygląda całość w akcji :I filmiki http://www.youtube.com/watch?v=AU5Dp9k66Mghttp://www.youtube.com/watch?v=yiamQi4ap2c
team_badboy Opublikowano 9 Maja 2013 Opublikowano 9 Maja 2013 Kolego zajmowalem sie modelami plywajacymi taki katamaran musi miec duzy zbiornik plywac z predkoscia ,w slizg wejsc i duze luki to hydro model,potrzebny jest dobry silnik z plaszczam wodnym i dibry ok 150amep regiel lotniczy tez morze byc przerobiony na wodny
Kornelitoo Opublikowano 9 Maja 2013 Autor Opublikowano 9 Maja 2013 Miejsce ciasne ale o to chodziło, gdyby coś się zepsuło to szybko by przypłynął do brzegu. Teraz czas na większe zbiorniki. Silnik jest oczywiście z płaszczem wodnym, regulator też chłodzony cieczą. Regulator wybrałem na wyrost bo aż 180A.
mike217 Opublikowano 9 Maja 2013 Opublikowano 9 Maja 2013 Chce to pływać, ale po dzwięku słychać, że wał ma za nisko. Śruba też za duża, nie kręci to jak powinno. Dopracujesz w tym cała zabawa. Pozdrawiam M.H
Kornelitoo Opublikowano 10 Maja 2013 Autor Opublikowano 10 Maja 2013 Wał jest możliwie najwyżej. Czemu nie kręci jak powinno ? Co do śruby to mam jeszcze do wypróbowania mniejszą , metalową 440 z HK. Już ją wyważyłem i naostrzyłem. Jak mniejsza śruba wpłynie na tą łódź ? Tak jak pisałem nie mam zielonego pojęcia o łodziach rc więc do wszystkiego będę dochodził metodą prób i błędów
Zefirek Opublikowano 10 Maja 2013 Opublikowano 10 Maja 2013 Jak mniejsza śruba wpłynie na tą łódź ? Będzie szybsza. Wrzuć fotki rufy kadłuba z widoczną końcówką wału i założoną śrubą napędową. Wielkość śruby dobierzesz obserwując wydajność układu napędowego.
Kornelitoo Opublikowano 10 Maja 2013 Autor Opublikowano 10 Maja 2013 Zjechałem już z majówki na uczelnie, w domu będę najwcześniej za miesiąc. Wtedy dopiero będę mógł zrobić fotki i podziałać przy łodzi Generalnie moja rufa wygląda jak na tych zdjęciach: Mocowanie śruby jest przesunięte maksymalnie w górę. Jeżeli chodzi o śrubę, fabryczna to 38mm. Widziałem, że potrafi się posypać nawet przy pierwszej próbie więc dokupiłem metalową 440 z HK i tą węglową 32 Graupnera która jest aktualnie założona. Czyli muszę wypróbować każdą ze śrub ? Ogólnie ludzie polecają Octura x440/3 .
mike217 Opublikowano 10 Maja 2013 Opublikowano 10 Maja 2013 Na śrubie z HK to się cudów nie spodziewaj , jest do obrobienia i surowa, poza tym te śruby to zabawki. Graupner K bije je 100 razy na głowę. Octury mają duży skok i lubią bujać modelem, potrzebują też dużo prądu. Polecam aluminiowe śruby TP power albo Tenshock. Są to gotowe śruby obrobione , lekkie i pewne. Ja osobiście stosuje śruby stalowe o skoku 1,40, lub berylowe Polskiej produkcji. Na Graupnerze K 42 zrobiłem w 2008 roku 4 miejsce na MŚ. Cała czołówka wtedy na nich pływała. Mają jedną zaletę, każda jedna jest taka sama i pewna. Twój model ma też środek ciężkości za bardzo z przodu. Kombinuj i dawaj relację. Pozdrawiam M.H
Kornelitoo Opublikowano 10 Maja 2013 Autor Opublikowano 10 Maja 2013 Okej będę próbował, pakiety zawsze można szybko przesunąć A jakie dokładnie śruby mógłbyś mi polecić do wypróbowania ? Aktualnie mam te: http://www.modelemax.pl/product_info.php?products_id=10383 http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__12697__40_Prop_Metal_440.html Tą metalową już wstępnie naostrzyłem i wyważyłem.
mike217 Opublikowano 10 Maja 2013 Opublikowano 10 Maja 2013 Nie chodzi o naostrzenie tej śruby. Jest to odlew i trzeba go obrobić, nadać łopatom profil, wycieniować je. Taka surowa nawet naostrzona jest zbyt gruba i ciężka. Próbuj na tym polega modelarstwo. Co do śrub polecam oczywiście Octury ale są koszmarnie drogie i mało w Polsce popularne. Ja stosuje śruby stalowe Tenshocka jak i nowe TP power aluminiowe. Łódke proponuje wyregulować na Graupnerach K. Są lekkie i bardzo dobre i tanie. Pozdrawiam M.H
Kornelitoo Opublikowano 10 Maja 2013 Autor Opublikowano 10 Maja 2013 Chętnie kupię nawet kilka tych graupnerów na próbę. Problem w tym, że nie wiem nawet jakie wymiary powinienem wybrać
mike217 Opublikowano 11 Maja 2013 Opublikowano 11 Maja 2013 Żeby trafić ze śrubą mniej więcej to podaj mi - jakie obroty kręci silnik -jak wysoko jest wał nad teoretycznym lustrem wody - ile woltów dostaje silnik - średnica wału i wymiary zabieraka na nim.
Kornelitoo Opublikowano 11 Maja 2013 Autor Opublikowano 11 Maja 2013 Kurcze nie mam dostępu do łodzi więc mogę podać tylko dane z HK : Length: 1045mm Width: 245mm Height: 115mm Weight : 2.5kg Motor: 36-74Size 2075kv Watercooled Brushless Inrunner Drive system: 4mm Do tego ESC 180A i pakiet 4S czyli 14,8V . Później może spróbuję 5S lub 6S ale aktualnie zostaje przy 4S.
Maciek74 Opublikowano 18 Czerwca 2013 Opublikowano 18 Czerwca 2013 czesc, na stockowym silniku nie pociagniesz wyzej niz 4s bo go spalisz, jezeli chcesz sie pobawic szybciej niz to co masz to polecam inny silnik, ja wstawilem Leoparda 3674 1800kv na 6S, niestety chlopak sie ugotowal teraz mam Leoparda 4082 i pasuje idealnie pod 6s. co do sruby wybralem Octure, do zabawy uzywam 42 a do rekordow 48 (aktualnie 108kmh) plastiki to strata czasu i osiagow jak chcesz polatac szybciej to zmien tez wal bo ten laczony dlugo nie wytrzyma i daj osobne chlodzenie na silnik i ESC bo na jednym nie wyrobisz generalnie w swojej cenie to chyba najlepszy katamaran na rynku pozdrawiam M.
mikpasz Opublikowano 12 Czerwca 2016 Opublikowano 12 Czerwca 2016 czesc, na stockowym silniku nie pociagniesz wyzej niz 4s bo go spalisz, jezeli chcesz sie pobawic szybciej niz to co masz to polecam inny silnik, ja wstawilem Leoparda 3674 1800kv na 6S, niestety chlopak sie ugotowal teraz mam Leoparda 4082 i pasuje idealnie pod 6s. co do sruby wybralem Octure, do zabawy uzywam 42 a do rekordow 48 (aktualnie 108kmh) plastiki to strata czasu i osiagow jak chcesz polatac szybciej to zmien tez wal bo ten laczony dlugo nie wytrzyma i daj osobne chlodzenie na silnik i ESC bo na jednym nie wyrobisz generalnie w swojej cenie to chyba najlepszy katamaran na rynku pozdrawiam M. Ile kv ma twój leopard 4082? Jaki zastosowałeś wał? ESC 150 A wystarczy?
Rekomendowane odpowiedzi