Jump to content

Genesis Offshore Twin Hull - katamaran z HobbyKing


Recommended Posts

Długo zastanawiałem się nad zakupem pierwszego modelu łodzi rc. Wybór padł na Genesis Offshore Twin Hull z HobbyKing. Od zawsze bardzo podobał mi się ten katamaran , a do tego na filmach konkretnie zapierniczał ;) Nie mam zielonego pojęcia na temat łodzi rc ale złożenie wszystkiego do kupy poszło bardzo łatwo i przyjemnie. Kadłub wygląda pięknie, jest znakomicie wykonany i pomalowany. Całość wygląda o wiele lepiej niż niż na fotkach w HK. Ogólnie wrażenia bardzo pozytywne. Do fabrycznego zestawu dołożyłem regulator Turnigy Marine 180A , zasilanie to 2 x 2S 5300mAh nano-tech w hardcase. Fabryczną śrubę zastąpiłem węglowym graupnerem 42MM/5 . Jako serwo wykorzystałem HPI SF-10W które wcześniej wymieniłem w Savage XS. Wszystko w modelu było fabrycznie szczelnie skręcone na klej więc nie miałem dużo dodatkowej roboty. Dodałem tylko opaski zaciskowe na każdym łączeniu przewodów chłodzących silnik i regulator, a także silikon i termokurczkę w miejscu w którym łączy się obudowa wału z mocowaniem śruby. Oczywiście odbiornik i kondensatory od regulatora umieściłem w baloniku . Obawiałem się, że coś może przeciekać itd. ale po kilku wypływanych pakietach w kadłubie nie było nawet kropelki wody, wszystko sprawowało się znakomicie. Jestem mega zadowolony :D Pierwsze próby odbyły się na zdecydowanie za małym stawie. Jak tylko woda na starorzeczu Bugu opadnie to go tam wypróbuję, a w wakacje pewnie zabiorę go na kilka jeziorek w okolicy. Tak wygląda całość w akcji :

ca6279283e73264egen.jpg

d1c9feabc5c0ff6dgen.jpg

b6fc42519e1f4ce1gen.jpg

1b49663eecd5485bgen.jpg

4142d3efafef3b38gen.jpg

22af47becab6cdc3gen.jpg


I filmiki :)

http://www.youtube.com/watch?v=AU5Dp9k66Mg

http://www.youtube.com/watch?v=yiamQi4ap2c

Link to comment
Share on other sites

Kolego zajmowalem sie modelami plywajacymi taki katamaran musi miec duzy zbiornik plywac z predkoscia ,w slizg wejsc i duze luki to hydro model,potrzebny jest dobry silnik z plaszczam wodnym i dibry ok 150amep regiel lotniczy tez morze byc przerobiony na wodny

 

b6fc42519e1f4ce1gen.jpg

 

1b49663eecd5485bgen.jpg

 

4142d3efafef3b38gen.jpg

 

22af47becab6cdc3gen.jpg

Link to comment
Share on other sites

Miejsce ciasne ale o to chodziło, gdyby coś się zepsuło to szybko by przypłynął do brzegu. Teraz czas na większe zbiorniki. Silnik jest oczywiście z płaszczem wodnym, regulator też chłodzony cieczą. Regulator wybrałem na wyrost bo aż 180A.

Link to comment
Share on other sites

Wał jest możliwie najwyżej. Czemu nie kręci jak powinno ? Co do śruby to mam jeszcze do wypróbowania mniejszą , metalową 440 z HK. Już ją wyważyłem i naostrzyłem. Jak mniejsza śruba wpłynie na tą łódź ? Tak jak pisałem nie mam zielonego pojęcia o łodziach rc więc do wszystkiego będę dochodził metodą prób i błędów :)

Link to comment
Share on other sites

Jak mniejsza śruba wpłynie na tą łódź ?

 

Będzie szybsza. Wrzuć fotki rufy kadłuba z widoczną końcówką wału i założoną śrubą napędową.

Wielkość śruby dobierzesz obserwując wydajność układu napędowego.

Link to comment
Share on other sites

Zjechałem już z majówki na uczelnie, w domu będę najwcześniej za miesiąc. Wtedy dopiero będę mógł zrobić fotki i podziałać przy łodzi :( Generalnie moja rufa wygląda jak na tych zdjęciach:

 

genesis1.jpg

 

genesis_07_B.jpg

 

Mocowanie śruby jest przesunięte maksymalnie w górę. Jeżeli chodzi o śrubę, fabryczna to 38mm. Widziałem, że potrafi się posypać nawet przy pierwszej próbie więc dokupiłem metalową 440 z HK i tą węglową 32 Graupnera która jest aktualnie założona. Czyli muszę wypróbować każdą ze śrub ? Ogólnie ludzie polecają Octura x440/3 .

Link to comment
Share on other sites

Na śrubie z HK to się cudów nie spodziewaj , jest do obrobienia i surowa, poza tym te śruby to zabawki. Graupner K bije je 100 razy na głowę. Octury mają duży skok i lubią bujać modelem, potrzebują też dużo prądu. Polecam aluminiowe śruby TP power albo Tenshock. Są to gotowe śruby obrobione , lekkie i pewne. Ja osobiście stosuje śruby stalowe o skoku 1,40, lub berylowe Polskiej produkcji. Na Graupnerze K 42 zrobiłem w 2008 roku 4 miejsce na MŚ. Cała czołówka wtedy na nich pływała. Mają jedną zaletę, każda jedna jest taka sama i pewna. Twój model ma też środek ciężkości za bardzo z przodu. Kombinuj i dawaj relację.

 

Pozdrawiam M.H

Link to comment
Share on other sites

Okej będę próbował, pakiety zawsze można szybko przesunąć :) A jakie dokładnie śruby mógłbyś mi polecić do wypróbowania ? Aktualnie mam te:

 

http://www.modelemax.pl/product_info.php?products_id=10383

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__12697__40_Prop_Metal_440.html

 

Tą metalową już wstępnie naostrzyłem i wyważyłem.

Link to comment
Share on other sites

Nie chodzi o naostrzenie tej śruby. Jest to odlew i trzeba go obrobić, nadać łopatom profil, wycieniować je. Taka surowa nawet naostrzona jest zbyt gruba i ciężka. Próbuj na tym polega modelarstwo.

Co do śrub polecam oczywiście Octury ale są koszmarnie drogie i mało w Polsce popularne. Ja stosuje śruby stalowe Tenshocka jak i nowe TP power aluminiowe. Łódke proponuje wyregulować na Graupnerach K. Są lekkie i bardzo dobre i tanie.

 

Pozdrawiam M.H

Link to comment
Share on other sites

Żeby trafić ze śrubą mniej więcej to podaj mi

- jakie obroty kręci silnik

-jak wysoko jest wał nad teoretycznym lustrem wody

- ile woltów dostaje silnik

- średnica wału i wymiary zabieraka na nim.

Link to comment
Share on other sites

Kurcze nie mam dostępu do łodzi więc mogę podać tylko dane z HK :

 

Length: 1045mm

 

Width: 245mm

Height: 115mm

Weight : 2.5kg

Motor: 36-74Size 2075kv Watercooled Brushless Inrunner

Drive system: 4mm

 

Do tego ESC 180A i pakiet 4S czyli 14,8V . Później może spróbuję 5S lub 6S ale aktualnie zostaje przy 4S.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

czesc,

na stockowym silniku nie pociagniesz wyzej niz 4s bo go spalisz, jezeli chcesz sie pobawic szybciej niz to co masz to polecam inny silnik, ja wstawilem Leoparda 3674 1800kv na 6S, niestety chlopak sie ugotowal :) teraz mam Leoparda 4082 i pasuje idealnie pod 6s.

co do sruby wybralem Octure, do zabawy uzywam 42 a do rekordow 48 (aktualnie 108kmh) plastiki to strata czasu i osiagow :)

jak chcesz polatac szybciej to zmien tez wal bo ten laczony dlugo nie wytrzyma i daj osobne chlodzenie na silnik i ESC bo na jednym nie wyrobisz :)

 

generalnie w swojej cenie to chyba najlepszy katamaran na rynku :)

 

pozdrawiam

M.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

czesc,

na stockowym silniku nie pociagniesz wyzej niz 4s bo go spalisz, jezeli chcesz sie pobawic szybciej niz to co masz to polecam inny silnik, ja wstawilem Leoparda 3674 1800kv na 6S, niestety chlopak sie ugotowal :) teraz mam Leoparda 4082 i pasuje idealnie pod 6s.

co do sruby wybralem Octure, do zabawy uzywam 42 a do rekordow 48 (aktualnie 108kmh) plastiki to strata czasu i osiagow :)

jak chcesz polatac szybciej to zmien tez wal bo ten laczony dlugo nie wytrzyma i daj osobne chlodzenie na silnik i ESC bo na jednym nie wyrobisz :)

 

generalnie w swojej cenie to chyba najlepszy katamaran na rynku :)

 

pozdrawiam

M.

Ile kv ma twój leopard 4082? Jaki zastosowałeś wał? ESC 150 A wystarczy?

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.