Al3x Opublikowano 9 Maja 2013 Opublikowano 9 Maja 2013 Witam, W zakładce moc, w specyfikacji jest napisane, że powyższa turbina ma moc 13LB i 165000 rpm. Oznacza to, że maksymalna waga, którą jest w stanie unieść ta turbina wynosi 5,9kg? (13LB ~ 5,9kg) I czy w helikopterach rc, sytuacja wygląda tak samo czy są jakieś różnice? Od razu dopowiem, że turbina ma siedzieć w helikopterze, którego waga będzie przekraczać 20kg, dlatego pytam. Pozdrawiam.
piotr jet Opublikowano 9 Maja 2013 Opublikowano 9 Maja 2013 Witaj Rozwiązaniem Twojego problemu przekładnia,jaka średnica wirnika głównego?. Musisz dobrać tak przekładnie aby turbina pracowała na 80% obrotów a ty sterujesz Tylko skokiem łopat niestety akomodacja turbiny(przyśpieszenie) może być za mała. Nie wiem czy masz już turbinę czy myślisz o kupnie.
Al3x Opublikowano 9 Maja 2013 Autor Opublikowano 9 Maja 2013 Myślę dopiero o jej kupnie. Podejrzewałem, że jej moc może być jednak zbyt mała. Cały model buduje od podstaw sam łącznie z kadłubem. Łopaty wirnika również będą wykonane przeze mnie z włókna węglowego, a średnica wirnika będzie wynosić niespełna 3 metry. Jako, że kwota silnika, który dałby temu radę to koszt ok 5,200$ za Jetcat'a bądź 4,900€ za Pahl Turbine, przemierzałem internet w poszukiwaniu turtoriali DIY jednak nie natknąłem się na silnik, który byłby mocniejszy od tego P60 SE, o którym jest temat. Cóż chyba po prostu trzeba zacząć odkładać.
Paweł Prauss Opublikowano 10 Maja 2013 Opublikowano 10 Maja 2013 Oj widzę, że kolejny lotniskowiec w skali 2:1 powstaje...
piotr jet Opublikowano 10 Maja 2013 Opublikowano 10 Maja 2013 Witaj Najlepszym a jednocześnie najdroższym rozwiązaniem jest zakup. Możesz bawić się sam,opcje masz dwie napęd na przekładnie na zimnej lub na gorącej stronie. Każde rozwiązanie ma + i -. W mojej ocenie lepiej i wbrew pozorom taniej jest kupić gotowy zestaw. Do wyboru masz: JetCat-a, Wren-a,Pahla i Jakadoskiego. Budowa takiego dużego śmigłowca od podstaw to zajęcie na kilka lat CZY STARCZY CI CIERPLIWOŚCI?????????????
Paweł Prauss Opublikowano 10 Maja 2013 Opublikowano 10 Maja 2013 No i kasy, bo to nie jest pięć złotych.
RobertK Opublikowano 10 Maja 2013 Opublikowano 10 Maja 2013 Witam, W zakładce moc, w specyfikacji jest napisane, że powyższa turbina ma moc 13LB i 165000 rpm. Oznacza to, że maksymalna waga, którą jest w stanie unieść ta turbina wynosi 5,9kg? (13LB ~ 5,9kg) I czy w helikopterach rc, sytuacja wygląda tak samo czy są jakieś różnice? Od razu dopowiem, że turbina ma siedzieć w helikopterze, którego waga będzie przekraczać 20kg, dlatego pytam. Pozdrawiam. Proponuję Ci kolego zapoznać się dokładniej z tematem tego typu napędu w smigłowacach i nie tylko...
Al3x Opublikowano 12 Maja 2013 Autor Opublikowano 12 Maja 2013 Ok, już znalazłem w internecie kilka schematów silnika turbowałowego i stwierdzam, że faktycznie przerabianie turbiny będzie mijać się z celem Nie pozostało nic innego jak odkładać..
bubu2 Opublikowano 12 Maja 2013 Opublikowano 12 Maja 2013 Wychodzę zawsze z zasady, ze jeżeli mam pytania na tak podstawowe problemy w nowej dziedzinie, tzn. że nie powinienem się jeszcze do niej zabierać. Najpierw trochę doświadczenia i wiedzy. Za tak nowy pomysł zabierać się trzeba dopiero, gdy nie będę musiał pytać na FORUM w internecie.
Paweł Prauss Opublikowano 18 Maja 2013 Opublikowano 18 Maja 2013 Hej Kolego Al3xie znalazłem coś dla Ciebie... http://allegro.pl/szkielet-helikoptera-z-silnikiem-turbinowym-i3226703584.html
Rekomendowane odpowiedzi