Al3x Posted May 9, 2013 Share Posted May 9, 2013 Witam, W zakładce moc, w specyfikacji jest napisane, że powyższa turbina ma moc 13LB i 165000 rpm. Oznacza to, że maksymalna waga, którą jest w stanie unieść ta turbina wynosi 5,9kg? (13LB ~ 5,9kg) I czy w helikopterach rc, sytuacja wygląda tak samo czy są jakieś różnice? Od razu dopowiem, że turbina ma siedzieć w helikopterze, którego waga będzie przekraczać 20kg, dlatego pytam. Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotr jet Posted May 9, 2013 Share Posted May 9, 2013 Witaj Rozwiązaniem Twojego problemu przekładnia,jaka średnica wirnika głównego?. Musisz dobrać tak przekładnie aby turbina pracowała na 80% obrotów a ty sterujesz Tylko skokiem łopat niestety akomodacja turbiny(przyśpieszenie) może być za mała. Nie wiem czy masz już turbinę czy myślisz o kupnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Al3x Posted May 9, 2013 Author Share Posted May 9, 2013 Myślę dopiero o jej kupnie. Podejrzewałem, że jej moc może być jednak zbyt mała. Cały model buduje od podstaw sam łącznie z kadłubem. Łopaty wirnika również będą wykonane przeze mnie z włókna węglowego, a średnica wirnika będzie wynosić niespełna 3 metry. Jako, że kwota silnika, który dałby temu radę to koszt ok 5,200$ za Jetcat'a bądź 4,900€ za Pahl Turbine, przemierzałem internet w poszukiwaniu turtoriali DIY jednak nie natknąłem się na silnik, który byłby mocniejszy od tego P60 SE, o którym jest temat. Cóż chyba po prostu trzeba zacząć odkładać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paweł Prauss Posted May 10, 2013 Share Posted May 10, 2013 Oj widzę, że kolejny lotniskowiec w skali 2:1 powstaje... Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotr jet Posted May 10, 2013 Share Posted May 10, 2013 Witaj Najlepszym a jednocześnie najdroższym rozwiązaniem jest zakup. Możesz bawić się sam,opcje masz dwie napęd na przekładnie na zimnej lub na gorącej stronie. Każde rozwiązanie ma + i -. W mojej ocenie lepiej i wbrew pozorom taniej jest kupić gotowy zestaw. Do wyboru masz: JetCat-a, Wren-a,Pahla i Jakadoskiego. Budowa takiego dużego śmigłowca od podstaw to zajęcie na kilka lat CZY STARCZY CI CIERPLIWOŚCI????????????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paweł Prauss Posted May 10, 2013 Share Posted May 10, 2013 No i kasy, bo to nie jest pięć złotych. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobertK Posted May 10, 2013 Share Posted May 10, 2013 Witam, W zakładce moc, w specyfikacji jest napisane, że powyższa turbina ma moc 13LB i 165000 rpm. Oznacza to, że maksymalna waga, którą jest w stanie unieść ta turbina wynosi 5,9kg? (13LB ~ 5,9kg) I czy w helikopterach rc, sytuacja wygląda tak samo czy są jakieś różnice? Od razu dopowiem, że turbina ma siedzieć w helikopterze, którego waga będzie przekraczać 20kg, dlatego pytam. Pozdrawiam. Proponuję Ci kolego zapoznać się dokładniej z tematem tego typu napędu w smigłowacach i nie tylko... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Al3x Posted May 12, 2013 Author Share Posted May 12, 2013 Ok, już znalazłem w internecie kilka schematów silnika turbowałowego i stwierdzam, że faktycznie przerabianie turbiny będzie mijać się z celem Nie pozostało nic innego jak odkładać.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bubu2 Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 Wychodzę zawsze z zasady, ze jeżeli mam pytania na tak podstawowe problemy w nowej dziedzinie, tzn. że nie powinienem się jeszcze do niej zabierać. Najpierw trochę doświadczenia i wiedzy. Za tak nowy pomysł zabierać się trzeba dopiero, gdy nie będę musiał pytać na FORUM w internecie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paweł Prauss Posted May 18, 2013 Share Posted May 18, 2013 Hej Kolego Al3xie znalazłem coś dla Ciebie... http://allegro.pl/szkielet-helikoptera-z-silnikiem-turbinowym-i3226703584.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts