Skocz do zawartości

Początki: Floater-Jet vs. Wilga-2000 vs. Bixler vs. Phantom FPV


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Silnik za mały, o wiele za mały, to śmigło zestawowe będzie do niego o za duże, jak weźmiesz jeszcze mniejszy, to będziesz miał z tego tyle, że w modelu będzie się coś kręciło. Ja celowałbym w moc koło 200W np. taki silnik http://www.hobbyking...ner_1534kv.html i śmigło 7x5 lub 7x6, zależy czy nie będzie się grzał na tym większym. Regulator może być ten 30A

Do tej aparatury potrzebujesz jeszcze moduł i odbiornik, czyli np taki zestaw: http://www.hobbyking...idproduct=14349

Pamiętaj tylko, że zamówienie z aparaturą i ew. modułem i zamówienie z resztą gratów musisz realizować przesyłkami, bo jedna część będzie z Chin a druga z Niemiec

 

Batr07, chyba TROCHE przesadziłeś z tym silnikiem. Prawie 0,5KW do 800g modelu, PO CO? Ze śmigłem 7x5 czy 7x6 wyciśniesz z niego max 250W, więc po co wozić zbędny balast ze sobą.

 

Dam taki przykład ze swojego podwórka. Mam skrzydło 1600mm masa z fpv ~1kg, siedzi tam silnik turnigy 3536/6 1250Kv ze śmigłem 10x5 dając moc maksymalną koło 300W czyli na 1W przypada około 3,3g modelu, silnik jest przewymiarowany w tym modelu, na 3/4 gazu idzie pionowo do góry bez żadnego problemu, jak chcę polatać szybko to daje jakieś 1/2 mocy.

 

Zakładając że uzyskasz moc 250W to masz prawie taki sam stosunek mocy do masy jak u mnie w skrzydełku ale z mniejszym śmigłem i większymi obrotami co da większą prędkość strumienia zaśmigłowego i jeszcze większą prędkość to będzie pylon, a nie trenerek, poza tym to obawiałbym się wtedy o stateczniki, czy nie będą wpadać we flutter, to już naprawdę nie będzie małą prędkość. Moc powinna być tak dobrana aby używać całego zakresu a nie bać się przesunąć drążek ponad połowę bo model zaczyna zbliżać się do prędkości dźwięku.

  • Odpowiedzi 41
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Odpowiedzieliśmy w tym samym czasie i się nawet zgadzamy :D

 

Z tego silnika co podałeś jestem niezadowolony. Łożyska poleciały natychmiast. Co z tego, że mocny, skoro moc idzie w wibracje.

 

W przesyłkach masz racje. Dodatkowo trzeba uważać, bo jak się wyjdzie z listu to przesyłka z chin zaczyna być droga.

Opublikowano

Silnik o którym piszesz mam, mam również silnik z serii NTM, są, jakby to określić, inne...

 

Ale OK. Zgodzę się z Tobą. Do pierwszego modelu z pianki może być. Kosztuje tyle, że można tę kasę wyrzucić, a jest nawet pewna szansa, że przeżyje model.

 

Widzisz jaki jestem ugodowy :D

 

Najważniejsze, żeby AKU dobrze wybrał.

Opublikowano

Miałem 2 silniki fc2822 i 1 fc2812, oba pracowały w zasadzie niezawodnie. 2 silniki popadały z mojej winy 1 spaliłem i 1 utopiłem, jeden żyje do tej pory. Wydaje mi się że nie ma co się pchać na początek w super silniki i duże moce.

 

PS. Co jest w nich tego innego (silniki z serii NTM), może faktycznie warto wydać więcej?

Opublikowano

Nie wiem do końca jak będzie z ich trwałością - mam nowy, cała ich linia w HK jest nowa. Wszystko jednak sprawia na pierwszy rzut oka wrażenie porządnego.

 

Z wyjątkiem kabli. Ktoś wpadł na pomysł i je na całej długości pocynował.

 

NTM jest prawie 3x droższy od twojej propozycji, ale to w dalszym ciągu tani silnik.

Opublikowano

hmm wydawało mi się, że te serwa i silnik będą OK. Radio i moduł zamówiony. Czyli do szczęścia brakują mi serw, silnika i regulatora i baterii ładowarka chyba będzie OK muszę tylko przejściówkę dokupić bo mam zrobione ładowanie pakietów do samochodu

 

shark10.jpg

 

i mocno ograniczony budżet na ten miesiąc.

Opublikowano

Ostatnie brakujące rzeczy (do Bixler 2)

1. Serva: HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro Servo x6 (2xflaps)

2. Silnik: Hobbyking Bixler 2 EPO 1500mm - Replacement Brushless Motor (1300kv) - zdecyduję się raczej na ten jednak.

3. ESC: TURNIGY Plush 30amp Speed Controller (DE Warehouse)

4. Bateria: ZIPPY Flightmax 1800mAh 3S1P 20C (DE Warehouse) czy jest OK?

5. Tego nie rozumiem do końca '1 x Servo Reverser if using optional flaps with non-computer radio'

 

I o ile ładowarka z fotki wyżej będzie OK i wymienione rzeczy też to bym miał już wszystkie rzeczy. Czy dodatkowo potrzebuję od razu zaopatrzyć się w jakiś klej lub taśmę specjalną?

Opublikowano

Wszystko OK, zwróć uwagę tylko, że masz rzeczy z różnych magazynów, więc będziesz musiał płacić za 2 przesyłki, jedną z Chin i drugą z Niemiec. Co do punktu 5 to nie dotyczy on Ciebie, jeżeli będziesz zamawiał radio komputerowe, czyli np ww. Turnigy

Opublikowano

Kurde no, fakt, a cały czas miałem DE zaznaczone, czyli serv i silnik muszę od nowa szukać w DE lub całość z Chin (czy dużo dłużej się czeka?)

Opublikowano

Bez sensu kupować w DE.

Np. pakiet jest w chinach o połowę tańszy (2200mAh TGY 3S około 8 USD.)

Na paczkę czeka się średnio 2-3 tygodnie. Może być cło i vat

ale na 6 paczek które zamówiłem nigdy nie musiałem płacić (a w jednej były np. 2 aparatury więc do

małych się nie zalicza).

Opublikowano

Adam ma rację.

 

Co jeszcze będzie Ci potrzebne:

 

Najpierw będziesz potrzebował 1szt węgla 2mm, co by nadziać SK. do SW chyba już jest w zestawie.

 

Później będziesz potrzebował UHU Por, gar na wrzątek (duży), wykałaczki. No i oczywiście worek i szufelkę :D Ten model daje się odbudować z kulek po styropianie. Jak trafiłem w słupek bramki to się za bramką biało zrobiło.

 

Ja niestety zrobiłem 2 głupoty zaraz po kupnie:

1. Dałem dla testu gaz 100% na 5min. Prawie ugotowałem silnik, na szczęście nie widać problemu

2. Stwierdziłem, że chińczyk krzywo wkleił łoże silnika i wyprostowałem... cóż pojęcie skłon i wykłon nie były mi wówczas znane...

i jeszcze 3 małą. Z rozpędu okleiłem (wydawało mi się, że wzmocniłem belkę ogonową. Pamiętaj - 1g na ogonie = 50g na dziobie = 51g cięższy model... Uzyskałem wagę słonia i co za tym idzie rakietę.

 

Jak będziesz miał problemy z apką to daj znać - napiszemy program - tutaj się chwaliłem: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/36536-turnigy9xr-tutoriale/page__view__findpost__p__441615

Opublikowano

Reszta zamówiona z Chin ESC wziąłem inny z rekomendowanych pod modelem - Turnigy TY-P1 25Amp HEXFET Brushless Speed Controller. Czyli pierwszą część mam za sobą i się bardzo cieszę i dziękuję za pomoc i cenne rady.

 

Najpierw będziesz potrzebował 1szt węgla 2mm, co by nadziać SK. do SW chyba już jest w zestawie.

Nie bardzo wiem o co chodzi... jeszcze :-)

 

Ze złożeniem nie będę miał raczej problemu no i są filmiki na YT, jak się go składa i jak wyważyć śmigło itd...

Zapewne później będę potrzebował pomocy aby bardziej doświadczona osoba zerknęła czy o by wszystko jest na pewno w porządku i przetestowała w locie model.

 

Edit:

Może komuś przyda się ta informacja

przesyłka modelu z Niemiec ~3dni - GLS Express Courier

Opublikowano

Wg niektórych użytkowników SK i SW w bix v1 i podobnych jest za wiotki i wymaga wzmocnienia. Bix v2 chyba ma już odpowiedni pręt dla SW (to krótsze czarne na zdjęciach). Ster kierunku natomiast nie posiada takiego usztywnienia.

 

Bartosz

Opublikowano

Aha, faktycznie widziałek kilka filmików na YT gdzie było pokazane jak wzmocnić ster kierunku, tylko nie wiem czy to była wersja 1 czy 2.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Przyszły wszystkie paczki do Bixlera 2 :-)

i natrafiłem na pierwszy chyba dość poważny problem - otóż instrukcje obsługi są beznadziejne, zebrałem wszystko do kupy co mi potrzeba

1. 6 serv (po 2 na skrzydło (od lewej), flapy - z krótszym kabelkiem, 2 po prawej idą do kontroli ogona)

2. Turnigy 25A ESC

3. pakiet 2200 3 Cell 11.1V

4. odbiornik FRSKY V8FR-II (nadajnik też jest)

5. silnik

6. zworki?

no i mam problem z podłączeniem tego do kupy, zwykle miałem opisane co gdzie jak nie na module to w instrukcji - tutaj tego mi zabrakło i nie mogę tego wygooglać mam tylko cyferki od 1 do8 gdzie 1,2 ma jeszcze D?

 

pfmcr-image-2.jpg

 

 

pfmcr-image-3.jpg

 

Będę bardzo wdzięczny za pomoc w podłączniu tego do kupy - co gdzie.

 

aa i jeszcze mam 2 złączki 1 wyjście 2 wejścia

Opublikowano

Jaką masz aparaturę? Nie widzę na zdjęciach. Jest w końcu nowy, czy stary model? Pokaż jeszcze fotkę modułu (DJT) Tam są przełączniki do ustawienia.

 

Pokaż jakie masz popychacze. Jeżeli nie masz to załatw drut 0,8 - 1,2 do migomata. Będziemy giąć (ja oryginały posłałem do kosza, połamały się)

 

Bartosz

Opublikowano

pfmrc-image-4.jpg

 

Turnigy 9XR, przełączniki są ustawione

od lewej 1 do dołu, 2 do góry na ON

 

Udało mi się znaleźć co oznaczają numerki przy FRSKY V8FR-II:

1 = Throttle

2 = Aileron

3 = Elevator

4 = Rudder

5 = Gear

6 = Aux1

7 = Aux2

8 = Aux3

 

Mam nadzieję, że o to chodziło, dostałem dodatkowo w woreczku z informacją aby wymienić na te bo tamte się łamią.

 

pfmrc-image-5.jpg

 

Udało mi się wszystko podłączyć oprócz wg. numerków u góry oprócz 'flaps' które chcę ustawić jako piąty kanał podwozie ale do tego muszę trochę pokombinować. Jedna uwaga dla innych przy tych serwach trzeba dziurkę powiększyć bo nie wchodzą pręciki.

Opublikowano

No właśnie, u mnie się połamały. Masz komplet. Po złożeniu im będzie mniej luzów tym lepiej.

 

Odnośnie podłączenia do odbiornika.

Twoja aparatura nie ma przypisanych na sztywno kanałów. Wszystko ustawiasz sam. Na początku masz mikser na 4 kanały:

1. lotki (Ail)

2. wysokość (Ele)

3. Silnik (Thr)

4. Kierunek (Rud)

 

Do Twojego modelu możesz zastosować mój program http://pfmrc.eu/inde...post__p__441615

 

Najwygodniej by było znaleźć gniazdo do programowania i kupić programator.

Najpierw jednak radzę Ci podłączyć na sucho wszystkie serwa, ESC bez silnika i sprawdzić wydajność BEC'a.

 

Podłącz BEC pod kanał 3

Pozostałe serwa 1,2,4,5,6,7

Ustaw miksery wszystkie pod ten sam drąg (np wysokość - Ele)

Ustaw Safe switch dla kanału 3 np na przełączniku Thr na -100

Ustaw wyświetlacz tak aby pokazywał sygnał na nadajnik (8 poziomych kresek)

Podłącz zasilanie i machaj szybko drągiem. U mnie niestety zaczęło szarpać - musiałem wymienić BEC - okazał się za słaby.

Zrób 2gi test. Połóż wszystko na odbiorniku, jak najbliżej, włącz range test i ruszaj z pewnej odległości. Sprawdzisz w ten sposób czy poszczególne elementy się nie zakłócają.

 

To na razie tyle.

Jak skończysz bawić się serwami to odpinaj je w pozycji "0" - będzie łatwiej przy montażu.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.