ppompka Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 Silnik za mały, o wiele za mały, to śmigło zestawowe będzie do niego o za duże, jak weźmiesz jeszcze mniejszy, to będziesz miał z tego tyle, że w modelu będzie się coś kręciło. Ja celowałbym w moc koło 200W np. taki silnik http://www.hobbyking...ner_1534kv.html i śmigło 7x5 lub 7x6, zależy czy nie będzie się grzał na tym większym. Regulator może być ten 30A Do tej aparatury potrzebujesz jeszcze moduł i odbiornik, czyli np taki zestaw: http://www.hobbyking...idproduct=14349 Pamiętaj tylko, że zamówienie z aparaturą i ew. modułem i zamówienie z resztą gratów musisz realizować przesyłkami, bo jedna część będzie z Chin a druga z Niemiec Batr07, chyba TROCHE przesadziłeś z tym silnikiem. Prawie 0,5KW do 800g modelu, PO CO? Ze śmigłem 7x5 czy 7x6 wyciśniesz z niego max 250W, więc po co wozić zbędny balast ze sobą. Dam taki przykład ze swojego podwórka. Mam skrzydło 1600mm masa z fpv ~1kg, siedzi tam silnik turnigy 3536/6 1250Kv ze śmigłem 10x5 dając moc maksymalną koło 300W czyli na 1W przypada około 3,3g modelu, silnik jest przewymiarowany w tym modelu, na 3/4 gazu idzie pionowo do góry bez żadnego problemu, jak chcę polatać szybko to daje jakieś 1/2 mocy. Zakładając że uzyskasz moc 250W to masz prawie taki sam stosunek mocy do masy jak u mnie w skrzydełku ale z mniejszym śmigłem i większymi obrotami co da większą prędkość strumienia zaśmigłowego i jeszcze większą prędkość to będzie pylon, a nie trenerek, poza tym to obawiałbym się wtedy o stateczniki, czy nie będą wpadać we flutter, to już naprawdę nie będzie małą prędkość. Moc powinna być tak dobrana aby używać całego zakresu a nie bać się przesunąć drążek ponad połowę bo model zaczyna zbliżać się do prędkości dźwięku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 Odpowiedzieliśmy w tym samym czasie i się nawet zgadzamy Z tego silnika co podałeś jestem niezadowolony. Łożyska poleciały natychmiast. Co z tego, że mocny, skoro moc idzie w wibracje. W przesyłkach masz racje. Dodatkowo trzeba uważać, bo jak się wyjdzie z listu to przesyłka z chin zaczyna być droga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppompka Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 Edytowałem jeszcze poprzedni post, napisałem o twoim silniku. Jednak nie do końca się zgadzamy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 Silnik o którym piszesz mam, mam również silnik z serii NTM, są, jakby to określić, inne... Ale OK. Zgodzę się z Tobą. Do pierwszego modelu z pianki może być. Kosztuje tyle, że można tę kasę wyrzucić, a jest nawet pewna szansa, że przeżyje model. Widzisz jaki jestem ugodowy Najważniejsze, żeby AKU dobrze wybrał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppompka Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 Miałem 2 silniki fc2822 i 1 fc2812, oba pracowały w zasadzie niezawodnie. 2 silniki popadały z mojej winy 1 spaliłem i 1 utopiłem, jeden żyje do tej pory. Wydaje mi się że nie ma co się pchać na początek w super silniki i duże moce. PS. Co jest w nich tego innego (silniki z serii NTM), może faktycznie warto wydać więcej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 Nie wiem do końca jak będzie z ich trwałością - mam nowy, cała ich linia w HK jest nowa. Wszystko jednak sprawia na pierwszy rzut oka wrażenie porządnego. Z wyjątkiem kabli. Ktoś wpadł na pomysł i je na całej długości pocynował. NTM jest prawie 3x droższy od twojej propozycji, ale to w dalszym ciągu tani silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macowca Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 A ja tylko powiem, że mam 9xr i jestem z niej bardzo zadowolony. Aby muszę zmienić soft, bo oryginalny jest przynajmniej dla mnie mało intuicyjny. Kupiłem z modułem i odbiornikiem, o ktorym wspomniał ppompka http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=14349 Przyznam, że całość działa bez zarzutów(chyba) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aku Opublikowano 15 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 hmm wydawało mi się, że te serwa i silnik będą OK. Radio i moduł zamówiony. Czyli do szczęścia brakują mi serw, silnika i regulatora i baterii ładowarka chyba będzie OK muszę tylko przejściówkę dokupić bo mam zrobione ładowanie pakietów do samochodu i mocno ograniczony budżet na ten miesiąc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aku Opublikowano 16 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 Ostatnie brakujące rzeczy (do Bixler 2) 1. Serva: HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro Servo x6 (2xflaps) 2. Silnik: Hobbyking Bixler 2 EPO 1500mm - Replacement Brushless Motor (1300kv) - zdecyduję się raczej na ten jednak. 3. ESC: TURNIGY Plush 30amp Speed Controller (DE Warehouse) 4. Bateria: ZIPPY Flightmax 1800mAh 3S1P 20C (DE Warehouse) czy jest OK? 5. Tego nie rozumiem do końca '1 x Servo Reverser if using optional flaps with non-computer radio' I o ile ładowarka z fotki wyżej będzie OK i wymienione rzeczy też to bym miał już wszystkie rzeczy. Czy dodatkowo potrzebuję od razu zaopatrzyć się w jakiś klej lub taśmę specjalną? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppompka Opublikowano 16 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 Wszystko OK, zwróć uwagę tylko, że masz rzeczy z różnych magazynów, więc będziesz musiał płacić za 2 przesyłki, jedną z Chin i drugą z Niemiec. Co do punktu 5 to nie dotyczy on Ciebie, jeżeli będziesz zamawiał radio komputerowe, czyli np ww. Turnigy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aku Opublikowano 16 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 Kurde no, fakt, a cały czas miałem DE zaznaczone, czyli serv i silnik muszę od nowa szukać w DE lub całość z Chin (czy dużo dłużej się czeka?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpachla Opublikowano 16 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 Bez sensu kupować w DE. Np. pakiet jest w chinach o połowę tańszy (2200mAh TGY 3S około 8 USD.) Na paczkę czeka się średnio 2-3 tygodnie. Może być cło i vat ale na 6 paczek które zamówiłem nigdy nie musiałem płacić (a w jednej były np. 2 aparatury więc do małych się nie zalicza). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 16 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 Adam ma rację. Co jeszcze będzie Ci potrzebne: Najpierw będziesz potrzebował 1szt węgla 2mm, co by nadziać SK. do SW chyba już jest w zestawie. Później będziesz potrzebował UHU Por, gar na wrzątek (duży), wykałaczki. No i oczywiście worek i szufelkę Ten model daje się odbudować z kulek po styropianie. Jak trafiłem w słupek bramki to się za bramką biało zrobiło. Ja niestety zrobiłem 2 głupoty zaraz po kupnie: 1. Dałem dla testu gaz 100% na 5min. Prawie ugotowałem silnik, na szczęście nie widać problemu 2. Stwierdziłem, że chińczyk krzywo wkleił łoże silnika i wyprostowałem... cóż pojęcie skłon i wykłon nie były mi wówczas znane... i jeszcze 3 małą. Z rozpędu okleiłem (wydawało mi się, że wzmocniłem belkę ogonową. Pamiętaj - 1g na ogonie = 50g na dziobie = 51g cięższy model... Uzyskałem wagę słonia i co za tym idzie rakietę. Jak będziesz miał problemy z apką to daj znać - napiszemy program - tutaj się chwaliłem: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/36536-turnigy9xr-tutoriale/page__view__findpost__p__441615 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aku Opublikowano 16 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 Reszta zamówiona z Chin ESC wziąłem inny z rekomendowanych pod modelem - Turnigy TY-P1 25Amp HEXFET Brushless Speed Controller. Czyli pierwszą część mam za sobą i się bardzo cieszę i dziękuję za pomoc i cenne rady. Najpierw będziesz potrzebował 1szt węgla 2mm, co by nadziać SK. do SW chyba już jest w zestawie. Nie bardzo wiem o co chodzi... jeszcze :-) Ze złożeniem nie będę miał raczej problemu no i są filmiki na YT, jak się go składa i jak wyważyć śmigło itd... Zapewne później będę potrzebował pomocy aby bardziej doświadczona osoba zerknęła czy o by wszystko jest na pewno w porządku i przetestowała w locie model. Edit: Może komuś przyda się ta informacja przesyłka modelu z Niemiec ~3dni - GLS Express Courier Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 17 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2013 Wg niektórych użytkowników SK i SW w bix v1 i podobnych jest za wiotki i wymaga wzmocnienia. Bix v2 chyba ma już odpowiedni pręt dla SW (to krótsze czarne na zdjęciach). Ster kierunku natomiast nie posiada takiego usztywnienia. Bartosz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aku Opublikowano 17 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2013 Aha, faktycznie widziałek kilka filmików na YT gdzie było pokazane jak wzmocnić ster kierunku, tylko nie wiem czy to była wersja 1 czy 2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aku Opublikowano 31 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 Przyszły wszystkie paczki do Bixlera 2 :-) i natrafiłem na pierwszy chyba dość poważny problem - otóż instrukcje obsługi są beznadziejne, zebrałem wszystko do kupy co mi potrzeba 1. 6 serv (po 2 na skrzydło (od lewej), flapy - z krótszym kabelkiem, 2 po prawej idą do kontroli ogona) 2. Turnigy 25A ESC 3. pakiet 2200 3 Cell 11.1V 4. odbiornik FRSKY V8FR-II (nadajnik też jest) 5. silnik 6. zworki? no i mam problem z podłączeniem tego do kupy, zwykle miałem opisane co gdzie jak nie na module to w instrukcji - tutaj tego mi zabrakło i nie mogę tego wygooglać mam tylko cyferki od 1 do8 gdzie 1,2 ma jeszcze D? Będę bardzo wdzięczny za pomoc w podłączniu tego do kupy - co gdzie. aa i jeszcze mam 2 złączki 1 wyjście 2 wejścia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 Jaką masz aparaturę? Nie widzę na zdjęciach. Jest w końcu nowy, czy stary model? Pokaż jeszcze fotkę modułu (DJT) Tam są przełączniki do ustawienia. Pokaż jakie masz popychacze. Jeżeli nie masz to załatw drut 0,8 - 1,2 do migomata. Będziemy giąć (ja oryginały posłałem do kosza, połamały się) Bartosz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aku Opublikowano 31 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 Turnigy 9XR, przełączniki są ustawione od lewej 1 do dołu, 2 do góry na ON Udało mi się znaleźć co oznaczają numerki przy FRSKY V8FR-II: 1 = Throttle 2 = Aileron 3 = Elevator 4 = Rudder 5 = Gear 6 = Aux1 7 = Aux2 8 = Aux3 Mam nadzieję, że o to chodziło, dostałem dodatkowo w woreczku z informacją aby wymienić na te bo tamte się łamią. Udało mi się wszystko podłączyć oprócz wg. numerków u góry oprócz 'flaps' które chcę ustawić jako piąty kanał podwozie ale do tego muszę trochę pokombinować. Jedna uwaga dla innych przy tych serwach trzeba dziurkę powiększyć bo nie wchodzą pręciki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 No właśnie, u mnie się połamały. Masz komplet. Po złożeniu im będzie mniej luzów tym lepiej. Odnośnie podłączenia do odbiornika. Twoja aparatura nie ma przypisanych na sztywno kanałów. Wszystko ustawiasz sam. Na początku masz mikser na 4 kanały: 1. lotki (Ail) 2. wysokość (Ele) 3. Silnik (Thr) 4. Kierunek (Rud) Do Twojego modelu możesz zastosować mój program http://pfmrc.eu/inde...post__p__441615 Najwygodniej by było znaleźć gniazdo do programowania i kupić programator. Najpierw jednak radzę Ci podłączyć na sucho wszystkie serwa, ESC bez silnika i sprawdzić wydajność BEC'a. Podłącz BEC pod kanał 3 Pozostałe serwa 1,2,4,5,6,7 Ustaw miksery wszystkie pod ten sam drąg (np wysokość - Ele) Ustaw Safe switch dla kanału 3 np na przełączniku Thr na -100 Ustaw wyświetlacz tak aby pokazywał sygnał na nadajnik (8 poziomych kresek) Podłącz zasilanie i machaj szybko drągiem. U mnie niestety zaczęło szarpać - musiałem wymienić BEC - okazał się za słaby. Zrób 2gi test. Połóż wszystko na odbiorniku, jak najbliżej, włącz range test i ruszaj z pewnej odległości. Sprawdzisz w ten sposób czy poszczególne elementy się nie zakłócają. To na razie tyle. Jak skończysz bawić się serwami to odpinaj je w pozycji "0" - będzie łatwiej przy montażu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi