Skocz do zawartości

Quadrocopter - priorytet cena :)


Puchaczov
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, chodzi za mną od pół roku projekt budowy własnego Quadrocoptera. Priorytetem jest cena (mam powiedzmy 300zł a później jak mi się spodoba to będę chciał rozbudować) jako, że projekt do nauki a nie do wyrafinowanych akrobacji :) Jako, że tnę koszty będę chciał budować w oparciu o to co już mam. Jako połączenia z lapkiem użyję WIFII przez router wbudowany w telefon, do sterowania silników mam zamiar użyć atmegi8, natomiast całość będzie kontrolowana przez Raspberry PI. Podsumowując:

 

Laptop -> <- WIFII (router w telefonie) -> Raspbery PI -> atmega -> 4x silniki bezszczotkowe.

 

Nie chcę budować dużego molocha, ma to być dość mały kopterek tak więc chciałbym zaoszczędzić również na mocy silników (coby nie wydać zbyt wiele, w końcu jestem studentem^^). Konstrukcje sobie stworzę sam. Mam jednak problemy z dobraniem baterii i kilku drobiazgów do takiego Quadrocoptera.

 

Oto elementy mi potrzebne (które jak do tej pory sobie wymyśliłem):

 

Laptop z WIFII (mam)

router (mam)

konstrukcja (zrobi się)

raspberry pi + moduł wifii (mam) (waga: 50g)

silniki 4x - http://www.sklep.mod...2822-25-pelikan (myślałem o takich) (125g) czym różni się inrunner od outrunner?

łopatki 4x - http://www.modelmoto...p-8x-3-8sf.html (w opisie jest np. 8x3 ale jednostka jest cal czy centymetr?)

kontrolery dla silników (trzeba 4x czy jest jakiś combo?) (cobym mógł nimi sterować za pomocą modulacji szerokości impulsu, z tego co się zorientowałem to jednym z wejść dla takiego kontrolera jest właśnie wejście dla PWM)) - mógłby ktoś podać jakiś przykład razem z ceną? (jaka waga?)

akumulator - jaki (przy założeniu, że raspberry pi będzie miało własne zasilanie). Chciałbym żeby około 30 minut polatał zanim mi się bateria rozładuje.