jarek27 Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Witam kolegów chciałby,m poprosić was o opinie na temat zaklinowania sttecznika poziomego w modelu Fokker d viii tzn.na planach jest on zaklinowany pod katem -2 st.skrzydło modelu ma zaklinowanie 0 st i teraz czy jest potrzebne takie wlasnie zaklinowanie statecznika poziomego ,czy moge go zaklinowac pod kątem 0 st ?a skrzydlo po ukonczeniu budowy dac okolo 2 st.Czytalem juz relacje kolegi IrkaM ktory mial wlasnie z tym zaklinowaniem statecznika poziomego chyba jakies problemy przy ladowaniu tzn.model wywracało na dziub...prosze o porady jak sie z tym uporac aby nie popełnic błedu przy budowie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Już gdzieś odpowiadałem Tobie - chyba Tobie , że statecznik maz zaklinowany pod +(plus) 2 stopnie, a nie minus dwa. Jesli krawędź natarcia masz wyżej niż spływu to kąt dodatni mocowania. Tak jak napisałeś: podczas lądowania model zawsze kapotował. Tłumaczyłem to własnie złym kątem mocowania statecznika, ktory działał jak wychylony w dół ster czyli model musiał kapotować. O ile samego statecznika już nie poprawię to kąt mocowania skrzydła mogę zmieniac jak najbardziej. Musisz tak ustawić skrzydło względem statecznika poziomego by roznica kątów wynosiła zero. Ja do spodu skrzydła i gory statecznika przymocowałem po listewce i w ten sposób wiem ile dać podkładek pod skrzydło by listewki ułożyły się równolegle do siebie. Wiem, że kąt mocowania to nie to samo co kąt zaklinowania ale myslę, że omówiona pozycja jest dobrą wyjściową. Na fotce widać , że skrzydło w stosunku do osi stat poziomego mocowane jest pod katem minusowym. Lądowanie lądowaniem ale w locie nie było z tym żadnych problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek27 Opublikowano 14 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Irku ja dobrze napisalem statecznik na planach ma -2 ST ,koncowka statecznika jest nizej niz jego przod czyli od podloznicy gornej ktora jest zarazem linia 0 bazowa tego modelu statecznik ma minusowe zaklinowanie.to jak radzicie ?robic na zero czyli przedlozenie gornej podloznicy?... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Irku ja dobrze napisalem statecznik na planach ma -2 ST ,koncowka statecznika jest nizej niz jego przod czyli od podloznicy gornej ktora jest zarazem linia 0 bazowa tego modelu statecznik ma minusowe zaklinowanie. skoro natarcie statecznika jest wyżej niż spływ to jak możesz mieć kąt minusowy ???????????? Masz dodatni. Idąc Twoim tokiem tłumaczenia to jeśli silnik ustawiony jest -3stopnie od osi to znaczy, że jest skierowany smigłem do góry ????? A jak wyobrażasz sobie kąt dodatni mocowania skrzyda - natarciem w dół ?????... Tak jak pisałem - kąty na zero statecznika względem skrzydła. Możesz to zrobić wyrównując mocowanie skrzyda do już zamocowanego statecznika lub od razu statecznik mocować na zero względem osi modelu. Często skrzydło ma kąt plusowy mocowania więc rozbieżność na plus będzie lepsza niż na minus tak jak na mojej focie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi