Skocz do zawartości

silniki bezszczotkowe a szczotkowe


grzejniczek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam czym sie roznia silniki bezszczotkowe i szczotkowe.Czy mozna podłaczyc 2 silniki do jednego regulatora obrotów i w jaki sposób sterujemy przez aparature takim regulatorem i czy ten regulator działa rowniez na wsteczym?

 

Silniki bezszczotkowe pozbawione są (jak sama nazwa wskazuje) jednego z elementów, który jest największą wadą silników szczotkowych - czyli komutatora. Element ten nie tylko że wymaga obsługi i konserwacji to także wprowadza duże straty elektryczne. (szczotka nie ma dużej powierzchni styku, występuje iskrzenie, szybkie niszczenie i spadek wydajności takiego układu) po za tym odpowiedni komutator waży więcej niż jego odpowiednik elektroniczny (waga to istotna sprawa w sprzęcie lotniczym). Z takich powodów w lotnictwie zrezygnowano już prawie całkowicie z silników szczotkowych a rolę komutatora przejął elektroniczny układ sterujący w regulatorze prądu dla silników bezszczotkowych. I tak jedynym elementem ruchomym w silniku bezszczotkowym pozostał wał silnika który jest łożyskowany na łożyskach (jedyne elementy ulegające naturalnemu zużyciu).

 

Regulator silnika bezszczotkowego nieustannie mierzy pozycję wirnika silnika (następuje synchronizacja) z tegoż też powodu niemożliwe staje się podłączenie dwóch silników bezszczotkowych do jednego regulatora. Czasem możliwe jest podłączenie dwóch silników do jednego regulatora jeśli silniki sprzęgnięte są na stałe. Normalnie stosuje się jeden regulator do jednego silnika (cztery silniki w modelu to cztery regulatory). Problem ten nie istnieje w przypadku silników szczotkowych. Tutaj obowiązuje jedynie zasada że max obciążenie regulatora musi być wyższe niż suma prądu zużywana przez podłączone silniki.

(dla jednego silnika który pobiera max 10A wymagany jest regulator min 10A ale dla dwóch takich silników regulator min 20A)

 

Regulatory lotnicze nie mają możliwości, opcji wstecznego biegu. Mają ją natomiast regulatory silników przeznaczonych do samochodów.

 

Regulator podpina się pod odpowiedni kanał w odbiorniku (najczęściej jest to kanał 3 - gaz) istnieje również możliwość podpięcia kilku regulatorów do jednego kanału. Regulatorem lotniczym steruje się za pomocą drążka w aparaturze wyposażonym w grzechotkę (drążek samoczynnie nie powraca do pozycji środkowej, neutralnej jak jest to w przypadku drążków odpowiedzialnych za pracę sterów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezszczotki też mają bieg wsteczny tylko że nie znajdują zastosowania w samolotach ale w samochodach są one z reguły dużo bardziej rozbudowane jeżeli chodzi o oprogramowanie (np Novak czy Castle Creations seria Mamba), a także przenoszone prądy.

Pozdrawiam

Arek K

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.