Skocz do zawartości

Grubość profilu a prędkość modelu - budowa motoszybowca 2,4m


Wojciech Wiatr

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 108
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

No i piękny model wyszedł, lata ładnie. Skrzydła z tym wzniosem i z tym kształtem przypominają mi szybowce zboczowe, ale usterzenia V brak.

Wiem co to jest satysfakcja z samodzielnie wykonanego modelu któy ładnie lata i koledze zazdroszczę tak ładnego modelu.

To kiedy produkcja seryna ? :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

mam identyczny kadłub i planuję coś takiego zrobić w zimę. Jeśli byś miał jakieś pliki, rysunki czy coś czego nie umieściłeś w temacie byłbym chętny do przejrzenia ich. Jakbyś coś znalazł odezwij się na pw. Piękny model swoją drogą, lubię takie kolorki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam, zachęcony rada Kamyczka_RC odnośnie przesunięcia SC do przodu przesunąłem pakiet jakieś 7 mm do przodu nie wiem ile to dało przesunięcia SC ale ważne że dało efekt, model zwolnił, mam jeszcze jedno pytanie do kolegów, mam domiksowany ster kierunku do lotek (oczywiście różnicowe wychylenia) i podczas wchodzenia w zakręt model jakby na początku trochę leciał bokiem. Moje pytanie trzeba zmniejszyć wychylenie kierunku czy zwiększyć ? Poza tym model lata praktycznie sam, jak już wprowadzę go w krążenie to nie muszę trzymać drążków :faja:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kamyczek_RC

Miksując lotki z kierunkiem jeśli model zaczuna lecieć "bokiem" zmiejsz wychylenie kierunku do lotek . W zasadzie mozna tak dobrać róznicowość lotek żeby kierunek nie był potrzebny zupełnie. Chyba że stracisz znacznie na skuteczności lotek. Jeśli tak by sie stało zmniejszaj rózniocowość i dokładaj kierunku .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam , nieco odświeżam temat i nieco podsumowania po kilku lotach w tym sezonie. Tak więc przesunąłem pakiet na maksa do przodu w celu jeszcze lepszego wyważenie (dzięki Czesiu 8)) i model zachowuje się bardzo dobrze, do lądowania ustawiłem lotki 30 stopni (ale chyba zmniejszę do 25) do góry i wysokość ok 2 stopnie do dołu co bardzo ułatwia podejście do lądowanie przy nie zmienionej sterowności modelu. Na nowy sezon szybowiec dostanie nowy mocniejszy silnik http://www.perfecthobby.pl/detale.html?id=956, regulatora nie będę raczej zmieniał powinien dać radę, teraz przy maksymalnym obciążeniu nawet nie jest ciepły, pakiety są ok i pozwalają na loty od 40 do 60 min w zależności od warunków. Z zasięgiem nie ma żadnych problemów więc nie będę nic kombinował, nieco za delikatny okazał się pręt do łączenia płatów ja zastosowałem 5 mm, a przydała by się 7-8 mm ale do spokojnego latania wystarczy. To by było chyba na tyle w tym wątku, mam nadzieje że ktoś skorzysta co nieco z niego i informacje tu zawarte przydadzą się w budowie waszych modeli.

Serdecznie pozdrawiam >>>------------>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w lotko-hamulcach ustawiam wychylenia lotek ok 40*. Przy trudnych warunkach, gdy szybko trzeba wytracić wysokość działa to idealnie. Jeśli chodzi o utrzymanie sterowności, trzeba w aparaturze ustawić redukcję różnicowości - gdy jedna lotka nie może się już więcej wychylać, druga opada. Oczywiście na tę chwilę spoiler nie jest tak skuteczny, ale za to można skręcać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku mam tak wklejone lotki na zawiasach że mogę uzyskać maksymalnie 35* do góry, w tej chwili mam ustawione wychylenie obu do góry ok 25* i mogę bez problemu nimi poruszać. W ostatni weekend przetestowałem te wychylenia i model w podejściu do lądowania ładnie opada i jest w pełni sterowny, lądowanie teraz jest dużo prostsze i bardziej celne :faja:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kamyczek_RC

Wystarczy zmienić dyferencjał lotek przy włączonym hamulcu tak żeby lotka nie wykonywała ruchu w górę jedynie w dół . Bedziesz mógł wykorzystać 35* w góre i nadal mieć sterownu model ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy zmienić dyferencjał lotek przy włączonym hamulcu tak żeby lotka nie wykonywała ruchu w górę jedynie w dół . Bedziesz mógł wykorzystać 35* w góre i nadal mieć sterownu model ;)

 

Kamyczek ! Sądzisz że taką funkcję ma OPTIC 6 :rotfl:

Patrz na podpisy ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez latam na OPTICU jeszcze. Trzeba przyznać że choć aparatura jest całkiem całkiem, to przy konkretnej zabawie już nie starcza. Na jakiegoś zwykłego piardolota jest aż nad to, ale jak już się wgłębiamy w szybowce zawodnicze to już dużo jej brakuje.

Ja też rozważam zmianę i jeśli mogę zasugerować, to następnym przystępnym cenowo krokiem wydaję się być Multiplex 7-9 CH. Cena w granicach 1000-1400 zł. Multiplexy dają całkiem przyzwoite możliwości i sprawdzają się w zaawansowanych szybowcach, sprawdzone na zboczu więc jak ktoś nie ma na Futabę warto pomyśleć właśnie o MPX.

 

JR, FUTABA to oczywiście klasa niesamowita, jeśli chodzi o programowanie i to się niestety przydaje.

Okazuje się na zboczu przy szybowcach z pełnym osterowaniem, że naprawdę warto zainwestować w taki sprzęt. Możliwości zabawy płaszczyznami sterowymi są niesamowite.

 

Ceny w Polsce duże.

Ale na HC pojawiły się JR 9 ch po 500 $ i Futaby 12 CH po 900 $

Ceny dobre a sprzęt masakrycznie niesamowity.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do tego JR-a to coś skąpo z informacjami na necie o tym radiu

A samo radio pojawia się do sprzedaży mniej więcej równie często co kometa Halleya na niebie :)

Po prostu to jest bardzo dobry nadajnik i rzadko przez to sprzedawany. Licz się z cenami na eBayu na poziomie 100 euro i więcej. Występuje też pod nazwą XP8103.

Ma 2 wersje - z analogowymi trymerami (bez problemu ze zmianą Mode) i w nowszej wersji ADT - 3 cyfrowe + 1 analogowy trymer gazu.

 

http://www.jrradios.com/ProdInfo/Files/jrp8612-manual.pdf

http://www.slopeflyer.com/soaring/radios/jr-xp-8103-radio-control-transmitter.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

W pewnej firmie, w Tychach, gł. księgowa mawiała, że dobry marketingowiec G.... sprzeda w cenie złota... Nie potrafiłem osiągnąć nawet cen srebra i rozstaliśmy się. Potrzebowała fachowców od sprzedaży MX-16...

A kto się chwali, że trafił 6 w totka ? Jeszcze w internecie ?

A na poważnie - ADT zdecydowanie lepsza o ile kupisz z właściwym sobie MODE bo ten analogowy trymer gazu (piętno Amerykanów) może utrudnić życie przy zmianie MODE 1 na 2. Można wprawdzie przekręcić i przelutować drążki ale to nie dla każdego robota.

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jurku, na prawdę nie rozumiem dlaczego tak psioczysz na ten nadajnik. Umie więcej niż droższe Futaby, więc chciałbym zrozumieć dlaczego wg Ciebie jest to G... Do szybowców ma na prawdę więcej niż potrzeba. Nie próbuję sugerować, że Futaba czy JR (nota bene ta sama fabryka co Graupner) są gorsze, ale nie mogę słuchać, że MX-16 to G...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.